  • 1. Data: 2004-08-08 11:01:12
    Temat: jakie prawa sa przenoszone...
    Od: "grzessiek" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    jakie prawa sa przenoszone na kupujacego w przypadku zakupu jednej kopii
    oprogramowania? moj klient napisal sobie w umowie ze sa to prawa autorskie
    do danej kopii - chcialbym przede wszystkim zabezpieczyc sobie nastepujace
    prawa:
    a) wylacznosc na modyfikacje oprogramowania
    b) brako mozliwosci kopiowania

    Te zastrzezenia zawarte sa w licencji ale obawiam sie ze kiedy sprzedam
    prawa autorskie do kopii to wtedy klient bedzie mogl nia dowolnie dysponwac
    omijajac zapisy zawarte w licencji.

    Prosze o wskazowki jak tren problem rozwiazac.

    pozdrawiam, grzessiek
    --
    www.TravelGuide.pl - Twoj przewodnik w podrozy!
    www.MyHotelsGuide.com - iSRPH in english

  • 2. Data: 2004-08-08 11:29:05
    Temat: Re: jakie prawa sa przenoszone...
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "grzessiek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dysponwac
    > omijajac zapisy zawarte w licencji.
    >
    > Prosze o wskazowki jak tren problem rozwiazac.

    Odpowiedzi nie znam...

    Ale o co zakład, ze zatraz pojawi się w tym wątku Sami-Wiecie-Kto?

  • 3. Data: 2004-08-08 20:15:57
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale o co zakład, ze zatraz pojawi się w tym wątku Sami-Wiecie-Kto?

    Oj, chyba przegrałes :-)

    HaNkA

  • 4. Data: 2004-08-08 21:11:27
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:cf61kl$s54$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w
    wiadomości

    > Oj, chyba przegrałes :-)

    Pewnie nie czyta grupy bo jutro ma rozprawę w sądzie przeciwko Microsoftowi.
    Albo pojechał zrobić komuś zdjęcie :-)

    --
    Falknstein

  • 5. Data: 2004-08-09 08:29:50
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "grzessiek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > jakie prawa sa przenoszone na kupujacego w przypadku zakupu jednej kopii
    > oprogramowania?
    tyle ile sprzedasz - okreslone w umowie licencyjnej lub umowie o
    przeniesienie praw autorskich.

> [...]
    nastepujace
    > prawa:
    > a) wylacznosc na modyfikacje oprogramowania
    prawa autorskie odnosza sie do dziela a nie do nosnika/egzemplarza etc.
    prawa autorskie dotycza w tym przypadku programu komputerowego jako wartosci
    abstrakcyjnej, a nie dysku czy innego nosnika

    a) trudna sprawa, choc pkt b) ulatwia rozwiazanie - udziel licencji na
    uzytkowanie w ramach jednego podmiotu jednej kopii oprogramowania, bez prawa
    do sub-licencji. Dokladnie okresl na co zezwalasz w licencji, pogadaj z
    jakims informatykiem, czy to ma rece i nogi, coby umowa licencyjna nie byla
    sprzeczna z gospodarczym przeznaczeniem programu (nie uniemozliwiala
    prawidlowe z niego korzystanie).

    > Te zastrzezenia zawarte sa w licencji ale obawiam sie ze kiedy sprzedam
    > prawa autorskie do kopii to wtedy klient bedzie mogl nia dowolnie
    dysponwac
    > omijajac zapisy zawarte w licencji.
    nie mozna sprzedac prawa autorskiego do kopii, gdyz kopia nie jest podmiotem
    praw autorskich - musisz wyraznie oddzielic czesc abstrakcyjna dziela (kod
    programu - podmiot prawa) od nosnika - czyli CD, HDD, karta pamieci, czy
    nawet ludzka pamiec!!!

    to tak jak z rysunkiem Mleczki - dzielem jest rysunek, obojetne czy w
    oryginale, czy przedrukowany w Wyborczej - nosnik inny, dzielo to samo...

    p.
    W,

  • 6. Data: 2004-10-15 12:34:27
    Od: <t...@n...wp.pl>

    "grzessiek" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    nastepujace
    > prawa:
    > a) wylacznosc na modyfikacje oprogramowania
    Prawa autorskie sa niezbywalne. Bo jezeli narysuje obraz i go komus
    sprzedam, zas ten ktos zamaze moj podpis i wstawi wlasny to czy zmienia w
    ten sposob fakt, ze to JA ten obraz namalowalem? Prawo autorskie to takie
    wlasnie stwierdzenie, kto jest autorem. Sprzedac mozesz najwyzej autorskie
    prawa majatkowe. Wedlug tego, co piszesz Twoj program ma miec licencja
    komercyjna ( a nie freeware, shareware czy public domain), wiec dobrze by
    bylo, abys przeczytal licencje komercyjne innych programow i swoja na nich
    oparl.

    Pozdrawiam,
    Talthen

  • 7. Data: 2004-10-16 20:06:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Oct 2004 t...@n...wp.pl wrote:

> [...]
    >+ > oprogramowania? moj klient napisal sobie w umowie ze sa to prawa autorskie

    Takie i TYLKO takie jak wymieniono w umowie.
    BTW: Nie może być zapisu "wszystkie" :)

> [...]
    >+ > sobie nastepujace
    >+ > prawa:
    >+ > a) wylacznosc na modyfikacje oprogramowania

    Prawa autorskie OSOBISTE. Chwilę dalej sam piszesz że majątkowe są
    zbywalne :> a to *TEŻ* są prawa autorskie.
    Ale prawo do poprawiania oraz "kopiowania" (ustawowo: powielania)
    są jak najbardziej majątkowe (a co za tym idzie: zbywalne).

    Do grzesska: a zastrzeż sobie w umowie to co chcesz...
    Klient ma pewnie na myśli nabycie możliwie *wszystkich znanych*[1] praw
    na wyłączność - a ty wręcz przeciwnie :)

    [1] - to nie to samo co "wszystkich" (majątkowych, osobiste pomijając).
    Wszystkich się nie da :|

    pozdrowienia, Gotfryd