    From: <t...@n...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jakie prawa sa przenoszone...
    Date: Fri, 15 Oct 2004 14:34:27 +0200

    "grzessiek" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:cf5145$80k$1@news.onet.pl...

    > Witam,
    >
    > jakie prawa sa przenoszone na kupujacego w przypadku zakupu jednej kopii
    > oprogramowania? moj klient napisal sobie w umowie ze sa to prawa autorskie
    > do danej kopii - chcialbym przede wszystkim zabezpieczyc sobie
    nastepujace
    > prawa:
    > a) wylacznosc na modyfikacje oprogramowania
    > b) brako mozliwosci kopiowania
    Prawa autorskie sa niezbywalne. Bo jezeli narysuje obraz i go komus
    sprzedam, zas ten ktos zamaze moj podpis i wstawi wlasny to czy zmienia w
    ten sposob fakt, ze to JA ten obraz namalowalem? Prawo autorskie to takie
    wlasnie stwierdzenie, kto jest autorem. Sprzedac mozesz najwyzej autorskie
    prawa majatkowe. Wedlug tego, co piszesz Twoj program ma miec licencja
    komercyjna ( a nie freeware, shareware czy public domain), wiec dobrze by
    bylo, abys przeczytal licencje komercyjne innych programow i swoja na nich
    oparl.

    Pozdrawiam,
    Talthen