  • 1. Data: 2004-08-08 10:34:43
    Temat: Komornik - meldunek
    Od: "Andrzej" <r...@y...com>

    Sytuacja jest taka, ze wisi nade mna komornik. Majatku posiadam doslownie
    zero ale jestem zameldowanu u rodzicow. Czy komornik w zwiazku z moim
    meldunkiem ma prawo zajac rzeczy, znajdujace sie w lokalu w ktorym jestem
    zameldowany, a ktore nie sa moja wlsnoscia? Jesli tak to jak zabezpieczyc
    rodzine przed zaborem ich wlasnosci??? [spisac umowe najmu na jeden pokoj i
    wyniesc z niego rzeczy nalezace dorodziny???]

    Andrzej

    P.S. Czy mozna sie wymeldowac bez podawania nowego miejsca meldunku? Czy
    potrzebuje meldunku?

  • 2. Data: 2004-08-08 11:14:09
    Temat: Re: Komornik - meldunek
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <r...@y...com> napisał w wiadomości

    > P.S. Czy mozna sie wymeldowac bez podawania nowego miejsca meldunku? Czy
    > potrzebuje meldunku?

    Mozesz bez podawania. W przypadku jakiegos upierdliwego urzednika i braku z
    Twojej strony checi do zabawy, mozesz podac kraj wyjazdu (polecam Burundi
    :), wzglednie podac jakies losowo wybrane miejsce zamierzonego pobytu
    (zawsze przeciez mogles zmienic zamiar juz po wymeldowaniu sie).
    W praktyce, od okolo 4 lat, nie spotkalem sie z sytuacja, aby fakt
    posiadania zameldowania byl gdziekolwiek potrzebny. Musisz jeszcze rozwazyc
    kwestie, czy bedziesz chcial zmieniac dowod (na "bez stalego zameldowania")
    czy tez pozostac przy obecnym.

    pozdrawiam, marekz

  • 3. Data: 2004-08-08 11:31:48
    Od: "Andrzej" <r...@y...com>

> [...]
    rozwazyc
    > kwestie, czy bedziesz chcial zmieniac dowod (na "bez stalego

    A co w przypadku przypadkowego zatrzymaniua przez policje? Nie aresztuja
    mnie do czasu ustalenia pobytu?

  • 4. Data: 2004-08-08 11:44:38
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > A co w przypadku przypadkowego zatrzymaniua przez policje? Nie aresztuja
    > mnie do czasu ustalenia pobytu?

    Nie mam pojecia, ja raczej nie uczestnicze w tego rodzaju sytuacjach. Choc
    uczestniczylem w kontrolach drogowych nie majac stalego zameldowania,
    odmawialem przyjecia mandatu itp rzeczy, i nigdy nie skonczylo sie
    zatrzymaniem. Uzywam dowodu osobistego z wpisanym ostatnim moim miejscem
    zameldowania (po prostu po wymeldowaniu nie wymienilem go). Teoretycznie to
    wydaje mi sie, ze policja ma dostep on-line przynajmniej do jakiejs czesci
    bazy danych PESEL, ale to juz ktos lepiej zorientowany musial by to
    naswietlic dokladniej. To co czasami sprawdzaja cos przez radiotelefon, to
    jest chyba sprawdzenie czy danego PESEL-u nie ma na liscie poszukiwanych,
    albo cos wtym rodzaju.

    Jeszcze jedno. Funkcjonuje chyba cos takiego jak "ostatnie znane miejsce
    pobytu". W kontekscie tego zjawiska, optymalnym byc moze bylo by: wymeldowac
    sie z rzeczywistego miejsca pobytu, zameldowac sie "na jeden dzien"
    gdziekolwiek (przy czym wymagalo by to wspolpracy jakiegos zaufanego
    znajomego), wymeldowac sie stamtad. Wtedy tym ostatnim miejscem pobytu,
    bedzie ten przypadkowy adres.

    Podkreslam, ze nie jestem w tej dziedzinie fachowcem, wiec to co pisze
    traktuj z odpowiednim dystansem. I sprawdzaj u zrodel. :-)

    marekz

  • 5. Data: 2004-08-08 16:02:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej wrote:

    > A co w przypadku przypadkowego zatrzymaniua przez policje?
    > Nie aresztuja mnie do czasu ustalenia pobytu?

    Hę?!? Przecież jak Cię kontrolują to widzą, gdzie jesteś (przed ich
    nosem) więc co mają ustalać?

    Nie ma obowiązku posiadania stałego miejsca zamieszkania. Może to być
    kłopotliwe (np. przy głosowaniach) ale obowiązku nie ma.

  • 6. Data: 2004-08-08 16:05:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej wrote:
> [...]
    > meldunkiem ma prawo zajac rzeczy, znajdujace sie w lokalu w ktorym jestem
    > zameldowany, a ktore nie sa moja wlsnoscia?

    Oczywiście, że nie.

    > Jesli tak to jak zabezpieczyc rodzine przed zaborem ich wlasnosci???

    Najlepsze są imienne dowody zakupu, ale pomysł z umową najmu pokoju też
    jest dobry (ale wtedy rodzice będą musieli podatek dochodowy zapłacić -
    przynajmniej od pewnej granicy dochodu).

    [ciach]

    > P.S. Czy mozna sie wymeldowac bez podawania nowego miejsca meldunku? Czy
    > potrzebuje meldunku?

    Ustawa mówi tylko, że masz się meldować tam, gdzie przebywasz.

    Nie ma ustawowego obowiązku zamieszkiwania w jednym miejscu :)

  • 7. Data: 2004-08-09 10:09:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Aug 2004, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > +
    > + Hę?!? Przecież jak Cię kontrolują to widzą, gdzie jesteś (przed ich nosem)

    Pisze o "zatrzymaniu" a nie "kontroli".
    Załóżmy ża zatrzymują go w związku z popełnieniem wykroczenia...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-08-09 21:18:42
    Od: "agnuk" <a...@p...fm>

    pomysł z umową najmu pokoju też
    > jest dobry (ale wtedy rodzice będą musieli podatek dochodowy zapłacić -
    > przynajmniej od pewnej granicy dochodu).

    no to wtedy można umowę użyczenia lokalu i wtedy nie płaci się podatku

    --
    Aga