  • 1. Data: 2004-08-08 12:00:01
    Temat: skrzynka pocztowa
    Od: Aga <a...@B...poczta.onet.plTO>

    Witam!
    Mam nastepujacy problem. W bloku, do ktorego sie przeprowadzamy
    zamontowano skrzynki pocztowe z uchylna klapka pozwalajaca na wrzucanie
    drukow bezadresowych. Problem w tym, ze mozna przez ten otwor wyciagnac
    to co sie w skrzynce znajduje (nawet palcami, a przy pomocy szczypczykow
    bez problemu- sprawdzilam!).
    Czy taka klapka jest wymogiem unijnym ???
    Czy moge zazadac zablokowania klapki (nie chce otrzymywac ulotek itp.)?
    Czy moge sobie sama zablokowac klapke, czy tez prawo lub jakies normy
    tego zabraniaja?

    Z pozdrowieniami
    Aga

  • 2. Data: 2004-08-08 12:01:24
    Temat: Re: skrzynka pocztowa
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy>

    > nie chce otrzymywac ulotek itp.)?

    możesz zgłosić to do poczty, wtedy żadnych ulotek poczta nie wrzuci,
    pozostaja inni nosiciele podpałek, ja poprostu zbojkotowałem skrzynkę i
    nic z niej nie wyciagam, bo całą korespondencję prowadzę elektronicznie,
    a paczki na firme każę wysyłać.

    Andrzej

  • 3. Data: 2004-08-08 12:23:44
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy>

    > Ja niestety nie mam firmy i chcialabym spokojnie korzystac ze swojej
    > skrzynki pocztowej nie martwiac sie, ze ktos dla zartu, ze zlosliwosci
    > lub glupoty wyciagnie mi z niej jakis list.
    > Chcemy klapke zablokowac, pytanie czy poczta nas nie oskarzy o
    > dewastacje skrzynki itp. ...

    wg mojej wiedzy to skrzynka jest własnością poczty, ale pytanie czy
    została zainstalowana zgodnie z prawem, tj posiadając zgodę z
    Administracji budynku, jeśli nie to tu jest pole do popisu.

    Andrzej

  • 4. Data: 2004-08-08 12:23:56
    Od: Aga <a...@B...poczta.onet.plTO>

  • 5. Data: 2004-08-08 18:04:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "GregZorbaEmmanuelYork" <f...@a...cy> napisał w wiadomości

    > wg mojej wiedzy to skrzynka jest własnością poczty, ale pytanie czy
    > została zainstalowana zgodnie z prawem, tj posiadając zgodę z
    > Administracji budynku, jeśli nie to tu jest pole do popisu.

    Ale pytająca nie chce się pozbyć skrzynki, tylko śmieci z niej. Tak, że nie
    o to chodzi.

  • 6. Data: 2004-08-08 18:05:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Aga" <a...@B...poczta.onet.plTO> napisał w wiadomości

    Skoro skrzynka nie zabezpiecza korespondencji, to zażądaj od poczty
    usunięcia tej wady albo wyrażenia zgody, byś sama to uczyniła. Z tym, że
    typowe skrzynki bez klapek można otworzyć w sumie czymkolwiek, więc wiele
    większego zabezpieczenia nie dają. Za to śmieci będzie mniej.

  • 7. Data: 2004-08-08 21:47:04
    Od: Immer Unzufrieden <i...@n...chce.spamu.polbox.w.domenie.com>

    GregZorbaEmmanuelYork:

> [...]
    > pozostaja inni nosiciele podpałek, ja poprostu zbojkotowałem skrzynkę i
    > nic z niej nie wyciagam, bo całą korespondencję prowadzę elektronicznie,

    Problem w tym, że możesz dostać jakieś wezwanie do urzędu itp.

    --
    bis bald,
    Immer Unzufrieden

  • 8. Data: 2004-08-08 22:14:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Immer Unzufrieden" <i...@n...chce.spamu.polbox.w.domenie.com>
    napisał w wiadomości news:cf670p$cca$6@serwus.bnet.pl...

    > Problem w tym, że możesz dostać jakieś wezwanie do urzędu itp.

    Ale to raczej przyjdzie listem poleconym.

  • 9. Data: 2004-08-09 09:49:58
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "GregZorbaEmmanuelYork" <f...@a...cy> napisał w
    > wiadomości news:cf566a$bo9$4@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ale pytająca nie chce się pozbyć skrzynki, tylko śmieci z niej.
    > Tak, że nie o to chodzi.

    Nalepka 'Nie wrzucac reklam' czy cos w tym stylu nie pomoze?

    Poza tym - przerazenie ogarnia. W Niemczech listow poleconych
    listonosz nie oddaje 'do rak wlasnych' adresata - wrzuca do
    skrzynki (bez klapki, ale ze sporym otworem u gory) lub nawet
    przez otwor na listy umieszczony w drzwiach wejsciowych na klatke
    (jesli zaden z mieszkancow mu nie otworzy). Nikt poczty nie
    kradnie - mniejsze paczki moga sobie nawet stac oparte o drzwi
    wejsciowe z zewnatrz i doczekaja sie na zabranie ich przez
    adresata. Wieksze paczki dostarcza DHL (jako czesc poczty) i wtedy
    trzeba sie podpisac.

    Kiedy tak bedzie w Polsce? Kiedy bedzie mozna wyslac cos zwyklym
    listem i miec pewnosc, ze po drodze nie zniknie w tajemniczych
    okolicznosciach? Ehh...

    Pozdrawiam,
    --
    A.
    Arguing with people on the Usenet is like competing in the Special

  • 10. Data: 2004-08-09 11:25:05
    Od: Immer Unzufrieden <i...@n...chce.spamu.polbox.w.domenie.com>

    Robert Tomasik:

    > Ale to raczej przyjdzie listem poleconym.

    Nawet jeśli, to zawiadomienie o takim liście zostanie wrzucone do skrzynki.

    --
    bis bald,
    Immer Unzufrieden