  • 11. Data: 2009-10-11 15:20:59
    Temat: Re: istniej możlio?ć ż?dania zwrotu od vatenfala kasy za benzyne do agregatu
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:6lipxdf9rqmo$.6eyc0tl5bkhx$.dlg@40tude.net...
> [...]
    > obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej. Przedsiębiorstwo
    > energetyczne jest obowiązane rozpatrzyć taki wniosek w ciągu 30 dni od
    > dnia
    > jego złożenia.
    >
    > Kwestię bonifikat z tytułu przerw w dostawie energii elektrycznej reguluje
    > §37 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2007 r. w
    > sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz
    > rozliczeń
    > w obrocie energią elektryczną (Dz. U. Nr 128, poz. 895, z późn. zm.).

    Na pewno prawdziwe są cytaty wyrwanych z całości zapisów "rozporządzenia
    taryfowego". Nie jest to jednak jedyny przepis wykonawczy do "Prawa
    energetycznego".

    --
    Jurek W
    j...@k...chip.pl

  • 12. Data: 2009-10-11 15:22:24
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    > Ta wymina słupów jest chyba planowana.
    Z opisu wywołującego ten wątek wynika, że tak.

    --
    Jurek W
    j...@k...chip.pl

  • 13. Data: 2009-10-11 20:04:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jurek W pisze:

    > Ta wypowiedź też swiadczy o braku profesjonalizmu, przynajmniej w
    > dziedzinie energetyki. Proponuję nie tylko przeczytanie, ale i

    A w którym konkretnie miejscu, hmm?

    > przeanalizowanie tych przepisów. Wiem, są to przepisy trudne dla
    > nieenergetyka, ale są one bardzo precyzyjne.

    Uhm, jasne. I w którym miejscu te "precyzyjne" przepisy pozwalają na
    "planowane" odłączenie wielu odbiorcom energii na kilka dni ciurkiem?

  • 14. Data: 2009-10-11 21:35:28
    Temat: Re: istniej możliwość żądania zwrotu od vatenfala kasy za benzynę do agregatu
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:4ad23a47$...@n...home.net.pl...

    > A w którym konkretnie miejscu, hmm?

    O tym za chwilę.

    > Uhm, jasne. I w którym miejscu te "precyzyjne" przepisy pozwalają na
    > "planowane" odłączenie wielu odbiorcom energii na kilka dni ciurkiem?

    A czy uważasz, że wielodniowe wyłączenia odbiorcy są dla dostawców mediów
    rozrywką? Zasady wyłączeń planowanych jednoznacznie "rozporządzenie
    systemowe". O takich wyłączeniach, w przeciwieństwie do awaryjnych, odbiorca
    jest uprzedzony kilka dni wcześniej. Co wolisz, niedogodność, do której masz
    szansę się przygotować, czy wieczne niespodzianki z powodu wyeksploatowanej
    lub niedoinwestowanej sieci? Tak przepisy tego rozporządzenia pozwalają na
    wielodniowe przerwy, o których odbiorca jest, z zachowaniem właściwego
    terminu wcześniejszego powiadomienia, uprzedzony. Nie ma w takim przypadku
    mowy o niedostarczonej energii i innych restrykcjach, o których mówi
    "rozporządzenie taryfowe".

    Jurek W
    j...@k...chip.pl

  • 15. Data: 2009-10-12 09:14:38
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 11 Oct 2009 17:20:59 +0200, Jurek W napisał(a):

    > Na pewno prawdziwe są cytaty wyrwanych z całości zapisów "rozporządzenia
    > taryfowego". Nie jest to jednak jedyny przepis wykonawczy do "Prawa
    > energetycznego".

    Poniżej wycinek względem tematu - masz jeszcze jakieś wątpliwości?

    Koleś, wiem że starasz się bronić swego gniazda w którym pierdzisz w
    stołek, ale :)

    http://www.ure.gov.pl/portal/odb/307/2418/Przerwy_w_
    dostawach_energii_elektrycznej.html

    //
    Na podstawie § 40 ust. 4 i ust. 5 wskazanego rozporządzenia dla podmiotów
    zaliczanych do grup przyłączeniowych:

    1) I - III i VI - dopuszczalny czas trwania jednorazowej przerwy planowanej
    i nieplanowanej3) w dostarczaniu energii elektrycznej z sieci oraz
    dopuszczalny łączny czas trwania w ciągu roku kalendarzowego wyłączeń
    planowanych i nieplanowanych określa umowa o świadczenie usług przesyłania
    lub dystrybucji albo umowa kompleksowa;

    2) IV i V - dopuszczalny czas trwania:

    a) jednorazowej przerwy w dostarczaniu energii elektrycznej nie może
    przekroczyć w przypadku:

    ? przerwy planowanej - 16 godzin,

    ? przerwy nieplanowanej - 24 godzin;

    b) przerw w ciągu roku, stanowiący sumę czasów trwania przerw
    jednorazowych długich i bardzo długich4) nie może przekroczyć w przypadku:

    ? przerw planowanych - 35 godzin,

    ? przerw nieplanowanych - 48 godzin;

    Za nie dotrzymanie przez przedsiębiorstwo energetyczne wskazanych powyżej
    standardów jakościowych obsługi odbiorców, przedsiębiorstwo energetyczne
    ponosi sankcje finansowe.
    //

  • 16. Data: 2009-10-12 09:17:37
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 11 Oct 2009 17:17:33 +0200, Jurek W napisał(a):

    > Ta wypowiedź też swiadczy o braku profesjonalizmu, przynajmniej w dziedzinie
    > energetyki.

    Upsss - wskaż proszę merytorycznie gdzie napisałem nieprawdę, albo się z
    nią rozminąłem.

    > Proponuję nie tylko przeczytanie, ale i przeanalizowanie tych przepisów.

    Podałem ci jak krowie na miedzy w "wątku obok" link do URE.

    > Wiem, są to przepisy trudne dla nieenergetyka, ale są one bardzo precyzyjne.

    Misiek - 24 lata w branży. Masz łącznie tyle lat życia chociaż?
    Bynajmniej nie uważam siebie za alfonsa i omegę, ale :)))
    To ZE jest dla odbiorcy a nie odwrotnie - zapamiętaj to sobie.

  • 17. Data: 2009-10-12 19:00:51
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości grup
    et...

    > Upsss - wskaż proszę merytorycznie gdzie napisałem nieprawdę, albo się z
    > nią rozminąłem.

    A zapoznałeś się z tą konkretną pracą?

    > Podałem ci jak krowie na miedzy w "wątku obok" link do URE.

    Znam, z racji moich czynności służbowych zaglądam tam często. Nie tylko
    zaglądam.

    > Misiek - 24 lata w branży. Masz łącznie tyle lat życia chociaż?

    Tylko 24? To przynajmniej ja Cię przelicytuję. Widać szacunek dla innych
    jest Twoją mocną stroną.

    > Bynajmniej nie uważam siebie za alfonsa i omegę, ale :)))
    > To ZE jest dla odbiorcy a nie odwrotnie - zapamiętaj to sobie.

    Nie musisz mi przypominać, ale czasem w imię pewności zasilania konieczne są
    niedogodności.

    --
    Jurek W
    j...@k...chip.pl

  • 18. Data: 2009-10-12 19:24:06
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    > Koleś, wiem że starasz się bronić swego gniazda w którym pierdzisz w
    > stołek, ale :)

    Nie oceniam co Ty robisz, ale nie tylko ja zauważam, że raczej chorobliwie
    nie cierpisz mających inne zdanie niż Ty. Nie pierwsza Twoja wypowiedź na to
    wskazuje.

    > http://www.ure.gov.pl/portal/odb/307/2418/Przerwy_w_
    dostawach_energii_elektrycznej.html

    Nie tylko te cytaty, ale całe rozporządzenie, niezależnie od jego
    znajomości, mam zawsze w pracy w zasięgu ręki.

    > Za nie dotrzymanie przez przedsiębiorstwo energetyczne wskazanych powyżej
    > standardów jakościowych obsługi odbiorców, przedsiębiorstwo energetyczne
    > ponosi sankcje finansowe.

    Nie ponosi sankcji finansowych tylko na uzasadniony wniosek odbiorcy udziela
    bonifikaty w za świadczone usługi dystrybucyjne.

    Jurek W

  • 19. Data: 2009-10-12 19:26:13
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    > Koleś, wiem że starasz się bronić swego gniazda w którym pierdzisz w
    > stołek, ale :)

    Bronię prawdy obiektywnej. Też jestem odbiorcą, a że znam temat z dwóch
    stron ...
    Skąd Twoja wiedza, jaki jest mój zakres czynności służbowych?

    Jurek W

  • 20. Data: 2009-10-13 16:23:57
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

> [...]
    > szansę się przygotować, czy wieczne niespodzianki z powodu
    > wyeksploatowanej lub niedoinwestowanej sieci?

    W jaki sposób można przygotować się do braku prądu ?