  • 1. Data: 2009-10-08 16:29:36
    Temat: istniej możliość żądania zwrotu od vatenfala kasy za benzyne do agregatu
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

    witam Istnieje na podstawie prawa jakis zapis ządania zwrotu kasy za benzynę
    do agregatu z powodu braków prądu??

    Vaten fall postanowił wyłączac prąd od 7 do 16 codziennie przez 10 dni bo
    wymieniają słupy. Posiadam sklep spożywczy i jak wiadomo są w nim chłodnie,
    kasy ktore trzeba zasilić. W ciągu 3 dni poszło mi już prawie 30l benzyny.
    Tak licząc to jak bedzie 10 dni bez pradu to bede musiał dodatkowo
    zafundować sobie 90l benzyny czyli koszt jakies 400zł.

  • 2. Data: 2009-10-08 17:35:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 30l benzyny. Tak licząc to jak bedzie 10 dni bez pradu to bede musiał
    > dodatkowo zafundować sobie 90l benzyny czyli koszt jakies 400zł.

    Moim zdaniem możesz dochodzić różnicy pomiędzy ceną prądu, jaką zużyjesz,
    a ceną paliwa. Chodzi o to, ze można dochodzić strat, a te nie stanowią
    równowartości ceny paliwa, bo mimo wszystko nie płacisz przecież za ten
    prąd energetyce. No i ewentualnie można żądać odliczenia abonamentu i
    innych stałych opłat za te 10 dni, ale to pewnie będą sprawy groszowe.

  • 3. Data: 2009-10-08 18:16:02
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 8 Oct 2009 18:29:36 +0200, "Dawid"
    <d...@w...poczta.onet.pl> wrote:

    >witam Istnieje na podstawie prawa jakis zapis ządania zwrotu kasy za benzynę
    >do agregatu z powodu braków prądu??
    A co mowi umowa ktora z nimi zawarles?

    WAM
    --
    tani wypoczynek dla studentów:
    www.nadmorze.pl

  • 4. Data: 2009-10-08 19:02:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > stanowią równowartości ceny paliwa, bo mimo wszystko nie płacisz
    > przecież za ten prąd energetyce. No i ewentualnie można żądać odliczenia

    Ale można doliczyć koszt wynajmu generatora, czyż nie? ;->

  • 5. Data: 2009-10-08 19:42:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4ace3753@news.home.net.pl...

    > Ale można doliczyć koszt wynajmu generatora, czyż nie? ;->

    Sądzę, że tak, albo amortyzację już przez siebie posiadanego.

  • 6. Data: 2009-10-08 22:50:44
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > A co mowi umowa ktora z nimi zawarles?
    >
    > WAM
    > --

    I to jest jedyna rzeczowa wypowiedź w tym wątku.

    --
    Jurek W
    j...@k...chip.pl

  • 7. Data: 2009-10-08 23:52:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jurek W pisze:
    > Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > I to jest jedyna rzeczowa wypowiedź w tym wątku.

    Nie do końca. Umowa umową, ale obowiązują też ogólne przepisy - a te w
    przypadku dostawców energii nakładają na tychże pewne obowiązki związane
    m.in. z ciągłością dostaw. Dwie godziny awarii raz na kwartał to jedno,
    a kilkugodzinne wyłączenia codziennie przez prawie dwa tygodnie to już
    coś zupełnie innego.

    Zresztą, pomijając przepisy i tzw. zasady współżycia społecznego - takie
    załatwianie sprawy to zwykły brak profesjonalizmu. Kompetentna firma
    energetyczna zadbałaby o to, żeby przerwa w zasilaniu była zredukowana
    do absolutnego minimum - generalnie do ostatecznego przełączenia ze
    starych słupów na nowe.

    Nowe słupy powinny być stawiane bez ruszania starych. Stare powinny być
    rozebrane po przełączeniu na nowe.

  • 8. Data: 2009-10-09 08:37:45
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 9 Oct 2009 00:50:44 +0200, Jurek W napisał(a):

    > I to jest jedyna rzeczowa wypowiedź w tym wątku.

    Za każdą niedostarczoną jednostkę energii elektrycznej odbiorcy przysługuje
    bonifikata w wysokości pięciokrotnej ceny energii elektrycznej za okres, w
    którym wystąpiła przerwa. Należy przy tym pamiętać, że bonifikata
    przysługuje za energię niedostarczoną w czasie przekraczającym dopuszczalny
    czas nieplanowanej przerwy w dostarczaniu energii, który dla gospodarstw
    domowych wynosi jednorazowo 24 godziny, a w ciągu roku łącznie 48 godzin
    (chyba że umowa lub odrębne przepisy stanowią inaczej).

    Ilość niedostarczonej energii ustalana jest na podstawie poboru energii w
    odpowiednim dniu poprzedniego tygodnia, a jej wartość - na podstawie
    średniej ceny sprzedaży energii elektrycznej na rynku konkurencyjnym w
    poprzednim roku kalendarzowym.

    Aby uzyskać bonifikatę odbiorca musi złożyć odpowiedni wniosek w biurze
    obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej. Przedsiębiorstwo
    energetyczne jest obowiązane rozpatrzyć taki wniosek w ciągu 30 dni od dnia
    jego złożenia.

    Kwestię bonifikat z tytułu przerw w dostawie energii elektrycznej reguluje
    §37 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2007 r. w
    sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń
    w obrocie energią elektryczną (Dz. U. Nr 128, poz. 895, z późn. zm.).

    Czy to rzeczowa odpowiedź? ;P

    PS - wycinaj sigi i nagłówki cytowanych postów :[

  • 9. Data: 2009-10-10 15:23:50
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał
> [...]
    > domowych wynosi jednorazowo 24 godziny, a w ciągu roku łącznie 48 godzin
    > (chyba że umowa lub odrębne przepisy stanowią inaczej).

    Ta wymina słupów jest chyba planowana.

  • 10. Data: 2009-10-11 15:17:33
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    wiadomości news:4ace7b33@news.home.net.pl...

> [...]
    > starych słupów na nowe.
    >
    > Nowe słupy powinny być stawiane bez ruszania starych. Stare powinny być

    Ta wypowiedź też swiadczy o braku profesjonalizmu, przynajmniej w dziedzinie
    energetyki. Proponuję nie tylko przeczytanie, ale i przeanalizowanie tych
    przepisów. Wiem, są to przepisy trudne dla nieenergetyka, ale są one bardzo
    precyzyjne.

    --
    Jurek W
    j...@k...chip.pl