eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › informacje o logowaniu do poczty
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 11. Data: 2009-08-27 09:59:49
    Temat: Re: informacje o logowaniu do poczty
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    rezist wrote:
    >> właścicielowi konta pocztowego,
    >
    > Troche odejde od tematu...
    >
    > Kto jest wlascicielem skrzynki/konta pocztowego?
    > Czy jest nim wlasciciel (ew. dzierzawca) serwera, ktory uruchomil
    > taka usluge, czy moze klient, ktory z uslugi korzysta?
    > Skrzynka sama w sobie jest przeciez niematerialna, czy mozna
    > w takim wypadku mowic o prawie do wlasnosci skrzynki/konta pocztowego?
    >
    > Pytam calkiem powaznie, bo co w przypadku kiedy...
    >
    > Hipotetycznie, konczy mi sie umowa na swiadczenie uslugi dla klienta
    > X. Powiadamiam go o tym, klient nie przedluza umowy... i wlasnie,
    > co dalej z ta nieszczesna skrzynka, bo przeciez tak naprawde swiadcze
    > usluge a nie sprzedaje blaszane pudelka do wieszania na klatkach
    > schodowych. Przyjmijmy ze klient jest upierdliwy i chce miec dostep
    > do swojej starej skrzynki, juz po przeniesieniu sie z hostingiem
    > do innego uslugodawcy, bo przeciez "to bylo *jego* konto pocztowe
    > i on tam mial swoje dane".
    >
    > Czy konto email w takim razie to usluga, czy nie?
    >

    Tu jest więcej problemów. Skrzynka, której dotyczy sprawa jest zapisana
    jako i...@n...firmy. Co wg interpretacji jest już daną
    osobową. Wyszukanie daty ostatniego logowania na skrzynkę w logach może
    być uznane za przetwarzanie danych osobowych.

    wer


  • 12. Data: 2009-08-27 11:45:46
    Temat: Re: informacje o logowaniu do poczty
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    rezist pisze:

    > Hipotetycznie, konczy mi sie umowa na swiadczenie uslugi dla klienta
    > X. Powiadamiam go o tym, klient nie przedluza umowy... i wlasnie,
    > co dalej z ta nieszczesna skrzynka, bo przeciez tak naprawde swiadcze
    > usluge a nie sprzedaje blaszane pudelka do wieszania na klatkach
    > schodowych. Przyjmijmy ze klient jest upierdliwy i chce miec dostep
    > do swojej starej skrzynki, juz po przeniesieniu sie z hostingiem
    > do innego uslugodawcy, bo przeciez "to bylo *jego* konto pocztowe
    > i on tam mial swoje dane".

    kończy się umowa, skrzynka dla celów archiwalnych zostaje zablokowana
    (jakby klient jednak chciał opłacić dalej), po np. miesiącu jest
    definitywnie kasowana - raczej powinno to być w regulaminie. Oczywiście
    skrzynka nie przejmuje poczty i nie pozwala jej odebrać - jakby jej nie
    było - patrząc z zewnątrz. Podobnie jest np. z telefonami komórkowymi -
    jakbyś chciał, to przez jakiś czas po rozwiązaniu umowy "możesz wrócić
    do swojego numeru"

    Jak klient chce korzystać to opłaca usługę udostępnienia skrzynki.
    Skrzynka mailowa jest usługą.

    Wojtek


  • 13. Data: 2009-08-27 22:41:15
    Temat: Re: informacje o logowaniu do poczty
    Od: "LA" <m...@i...pl>


    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:h75adm$aug$1@node1.news.atman.pl...
    > rezist wrote:

    >
    > Tu jest więcej problemów. Skrzynka, której dotyczy sprawa jest zapisana
    > jako i...@n...firmy. Co wg interpretacji jest już daną
    > osobową. Wyszukanie daty ostatniego logowania na skrzynkę w logach może
    > być uznane za przetwarzanie danych osobowych.
    >

    No tak, ale ten klient, który tę skrzynkę wykupił wyraził pewnie zgodę na
    przetwarzanie danych osobowych więc nie widze tu problemu. Skrzynkę możesz
    sobie nazwać jak chcesz np. elvispresley@nazwafirmy ale to w dalszym ciągu
    on z wami podpisał umowę.



  • 14. Data: 2009-08-29 14:06:18
    Temat: Re: informacje o logowaniu do poczty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Aug 2009, crazy bejbi wrote:

    > Jak klient chce korzystać to opłaca usługę udostępnienia skrzynki. Skrzynka
    > mailowa jest usługą.

    IMVHO właśnie sam napisałeś dwie sprzeczne rzeczy :)
    Tak jak pisze gdzieś wcześniej rezist, skrzynka pocztowa jest wartością
    niematerialną - bo stanowi tylko i wyłącznie *treść*.
    "Właściwą" usługą jest jej utrzymywanie - tak jak piszesz w 1. zdaniu,
    nie sama skrzynka (jak piszesz dalej).
    Może coś dla rozjaśnienia.
    Skrzynka (wartość niematerialna, czyli treść skrzynki) może nie znikać
    mimo braku świadczenia usługi, co chyba dobrze pokazuje różnicę (można
    w przyszłości pobrać jakąś opłatę za kolejną usługę, np. "wydanie
    treści" tejże skrzynki).
    BTW: Owszem, dla VAT WNiP są uługą, ale tylko w rozumieniu "świadczenia",
    albo inaczej mówiąc - "sprzedaży w rozumieniu VAT", takie zdarzenie
    IMVHO w naszym przypadku nie zachodzi ani razu, bo treści klient
    nie dostaje od Ciebie - ma "swoją" (również jeśli jest przekazana
    od osób trzecich), więc w żadnym wypadku opłata "za skrzynkę" nie
    jest tak naprawdę opłatą za skrzynkę (za treść), lecz za obsługę
    tej treści :)

    Namieszałem skutecznie? ;)

    pzdr, Gotfryd


  • 15. Data: 2009-08-30 11:03:11
    Temat: Re: informacje o logowaniu do poczty
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > IMVHO właśnie sam napisałeś dwie sprzeczne rzeczy :)
    > Tak jak pisze gdzieś wcześniej rezist, skrzynka pocztowa jest wartością
    > niematerialną - bo stanowi tylko i wyłącznie *treść*.
    > "Właściwą" usługą jest jej utrzymywanie - tak jak piszesz w 1. zdaniu,
    > nie sama skrzynka (jak piszesz dalej).
    > Może coś dla rozjaśnienia.
    > Skrzynka (wartość niematerialna, czyli treść skrzynki) może nie znikać

    W sumie to masz rację. ngdy nie rozpatrywałem skrzynki w sensie treści -
    ale to faktycznie może być wartość niematerialna, podobnie jak czyjaś
    strona www na Twoim serwerze (gdzie serwer wirtualny jest usługą, a
    treść jest klienta).
    Najczęściej w regulaminach jest adnotacja, że hostingodawca nie bierze
    odpowiedzialności i nie wnika w to, co jest na hostingu i skrzynkach
    mailowych.

    Czyli podsumowując - sprawdzenie kiedy ktoś się logował na skrzynkę moim
    zdaniem należy do czynności administracyjnych związanych z usługą, a nie
    z wartością niematerialną czyli treścią samej korespondencji.

    Niemniej dodatkowo, gdyby klient miał skrzynkę mailową na wykupionym
    hostingu to w sumie też mógłby sobie obejrzeć jej treść (jako wartość
    niematerialną) o ile miałby środki techniczne (czyli mógłby albo
    podejrzeć treść, albo po prostu zmienić hasło do skrzynki i odczytać
    skrzynkę) - z mojego punktu widzenia to jego skrzynka zatem również jego
    treść. Po prostu nie ma żadnej umowy ani jakiegokolwiek powiązania
    hostingodawcy z właścicielem skrzynki (o ile jest to ktoś komu klient
    hostingodawcy ją udostępnił), w punktu widzenia hostingodawcy - są to
    skrzynki jego klienta.

    Wojtek

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1