  • 1. Data: 2009-08-25 20:10:47
    Temat: Rady Pracownicze
    Od: "kas" <k...@k...pl>

    W mojej firmie mój szef jako że zmusza go do tego ustawa ze względu na ilość
    pracowników powołał rady pracownicze.

    Wybory do niej natomiast odbywają się drogą elektroniczną no bo jest mu
    wygodniej, całkiem zrozumiałe.

    Czy nie kłóci się to jednak z Art 10 pkt 4 ustawy Dziennik Ustaw z 2006 r.
    Nr 79 poz. 550

    "Wybory członków rady pracowników są bezpośrednie i odbywają się w
    głosowaniu tajnym."

    Fakt że porozumienie zawarte zostało przed wejściem uchwały w życie ale
    znalazłem taki zapis tam również:

    Art. 24. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do pracodawców, u których przed
    dniem wejścia w życie ustawy zostało zawarte porozumienie dotyczące
    informowania pracowników i przeprowadzania z nimi konsultacji zapewniające
    warunki informowania i przeprowadzania konsultacji co najmniej! równe
    określonym w ustawie oraz uwzględniające interes pracodawcy i pracowników!,
    z zastrzeżeniem ust. 2.

    Z góry wdzięczny za wszelką pomoc..

    --
    kas

  • 2. Data: 2009-08-25 20:16:29
    Temat: Re: Rady Pracownicze
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 25 Sie, 22:10, "kas" <k...@k...pl> wrote:

    > Z góry wdzięczny za wszelką pomoc..

    kłóci. Co możesz zrobić? Poczekać aż taka rada zostanie skonsultowana
    w jakiejś decyzji, w której taka konsultacja jest niezbędna (np. gdy
    ciebie zwalniać będą) a następnie wykazać, że decyzja jako podjęta po
    konsultacji z nielegalnie wybraną radą jest nieważna.

    Disclaimer jak zwykle.

  • 3. Data: 2009-08-25 21:59:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    s.googlegroups.com...

    Mam wątpliwości, czy naruszenie sposobu wyboru rady powoduje jej
    nielegalność.