  • 1. Data: 2009-08-25 20:51:49
    Temat: Kupno auta i brak oryginalu umowy kupna-sprzedazy
    Od: z/svc <z/svc@>

    Hej,

    Mam pewien problem ze sprowadzonym autem z Niemiec.

    Został mi polecony pewien ponoć sprawdzony kolo, który sprowadza auta
    z Niemiec. Auto sprowadził, dostałem komplet dokumentów, zapłaciłem. Z
    ręki do ręki, bez żadnych umów. Facet w Niemczech wypisał z osobą
    sprzedającą (jakiś komis, czy coś) umowę kupna-sprzedaży na moje
    nazwisko.

    Poszedłem do Urzędu Celnego i opłaciłem akcyzę.

    Potem do Urzędu Skarbowego i tutaj pojawił się problem - posiadam
    tylko kserokopię umowy kupna-sprzedaży, a nie oryginał.

    Kolo, który to auto sprawdzał, próbuje teraz wyciągnąć oryginał od
    tego Niemca, ale długo to idzie i mam podejrzenia, że będzie z tym
    problem. Poza tym facet proponuje mi już też jakieś myki w stylu
    wypisania tej umowy od nowa. Byłoby w sumie OK, gdyby nie to, że w
    Urzędzie Celnym leży już kopia kopii, tak samo jak w Urzędzie
    Skarbowym, gdzie muszę odebrać VAT-25, ale wpierw okazać do wglądu
    _oryginał_ umowy.

    No i teraz pytanie - jak z tego wyjść, gdyby się okazało, że ten kolo,
    który sprowadził mi auto, nie jest w stanie dostarczyć mi oryginału
    umowy kupna-sprzedaży?

    --
    z/svc