  • 1. Data: 2009-08-26 10:24:11
    Temat: informacje o logowaniu do poczty
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Witam,

    jest taka sytuacja:

    klient ma wykupiony serwer pocztowy, założone są skrzynki dla jakiś osób
    i klient prosi teraz o informację kiedy nastąpiło ostatnio logowanie do
    jednej ze skrzynek.

    Czy mamy prawo udzielić takiej informacji? Nie jest to informacja o
    treści korespondencji, ale o tym czy osoba korzystająca z tej skrzynki
    odczytywała pocztę.

    wer

  • 2. Data: 2009-08-26 10:46:11
    Temat: Re: informacje o logowaniu do poczty
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Użytkownik wyskrobał(a):
> [...]
    >
    > Czy mamy prawo udzielić takiej informacji? Nie jest to informacja o
    > treści korespondencji, ale o tym czy osoba korzystająca z tej skrzynki

    Jeżeli martwisz się o naruszenie tajemnicy korespondencji, to możesz
    udzielić takiej informacji. Wszak treści listu (-ów), ani nadawców nie
    zdradzasz.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-08-26 11:08:12
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    .B:artek. wrote:
    > Użytkownik wyskrobał(a):

    > Jeżeli martwisz się o naruszenie tajemnicy korespondencji, to możesz
    > udzielić takiej informacji. Wszak treści listu (-ów), ani nadawców nie
    > zdradzasz.

    Ale czy nie narusza to innych przepisów? Tajemnica korespondencji nie
    jest naruszona, ale z drugiej strony to jest inwiligacja tego co robi
    jakaś osoba. Dodatkowo jeszcze to jest informacja przechowywana w
    systemie informatycznym.

    wer

  • 4. Data: 2009-08-26 11:14:35
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest naruszona, ale z drugiej strony to jest inwiligacja tego co robi
    > jakaś osoba. Dodatkowo jeszcze to jest informacja przechowywana w

    a co wynika z ustawy o swiadczeniu uslug droga elektroniczna?

    --
    http://dumpingowiec.pl - faktury / paragony /rachunki, księga przychodów i
    rozchodów,

  • 5. Data: 2009-08-26 11:15:18
    Od: rezist <r...@p...pl>

    > Ale czy nie narusza to innych przepisów? Tajemnica korespondencji nie
    > jest naruszona, ale z drugiej strony to jest inwiligacja tego co robi
    > jakaś osoba.

    Uzyskuje dostep do skrzynki nie swojej, a czy w sposob uprawniony
    to raczej decyduje ten kto za to zaplacil (pracodawca?).

    Ja w kazdym badz razie, w podobnym przypadku podalem dane.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2009-08-26 11:36:23
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    rezist wrote:

    > Uzyskuje dostep do skrzynki nie swojej, a czy w sposob uprawniony
    > to raczej decyduje ten kto za to zaplacil (pracodawca?).
    >
    > Ja w kazdym badz razie, w podobnym przypadku podalem dane.

    To nie jest pracodawca, klient pyta się o skrzynkę swojego klienta.

    wer

  • 7. Data: 2009-08-26 12:45:55
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    > rezist wrote:

    > To nie jest pracodawca, klient pyta się o skrzynkę swojego klienta.

    A nie macie takiego zapisu w regulaminie. W sumie Klient pyta się
    Administratora o swoje konta, bo on je założył. Możecie mu podać kto i kiedy
    logował się do konta emailowego, bo to wg umowy jego konto. A jak on to
    wykorzysta to bedą rozliczenia między nim a jego klientami. Was nie łączy z
    tymi ludźmi pwenie żaden stosunek prawny. Jeśli tak to inna kwestia.

  • 8. Data: 2009-08-26 14:42:49
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    b...@n...pl pisze:
> [...]
    >
    > klient ma wykupiony serwer pocztowy, założone są skrzynki dla jakiś osób
    > i klient prosi teraz o informację kiedy nastąpiło ostatnio logowanie do

    jak ma wykupiony u ciebie serwer pocztowy i na nim zakłada konta, to sa
    to jego konta. To, że je np. udostępnia za darmo, albo odpłatnie, albo
    daje swoim pracownikom to ciebie to guzik obchodzi. Klient płaci tobie,
    z nim masz umowę, konta są jego własnością. Prosi - przekazujesz, chyba,
    że klient chce codzienne podsumowanie logowań itd. - wtedy bym mu
    zrobił na taką usługę ofertę odpłatną.

    Wojtek

  • 9. Data: 2009-08-26 19:53:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli nie ma wątpliwości co do faktu, ze informacji tej udzielasz
    właścicielowi konta pocztowego, to na pewno żadnego prawa nie naruszysz.
    Być może podejrzewa on, ze ktoś dokonał włamania i chce tą drogą to
    ustalić.

  • 10. Data: 2009-08-27 09:48:05
    Od: rezist <r...@p...pl>

    > właścicielowi konta pocztowego,

    Troche odejde od tematu...

    Kto jest wlascicielem skrzynki/konta pocztowego?
    Czy jest nim wlasciciel (ew. dzierzawca) serwera, ktory uruchomil
    taka usluge, czy moze klient, ktory z uslugi korzysta?
    Skrzynka sama w sobie jest przeciez niematerialna, czy mozna
    w takim wypadku mowic o prawie do wlasnosci skrzynki/konta pocztowego?

    Pytam calkiem powaznie, bo co w przypadku kiedy...

    Hipotetycznie, konczy mi sie umowa na swiadczenie uslugi dla klienta
    X. Powiadamiam go o tym, klient nie przedluza umowy... i wlasnie,
    co dalej z ta nieszczesna skrzynka, bo przeciez tak naprawde swiadcze
    usluge a nie sprzedaje blaszane pudelka do wieszania na klatkach
    schodowych. Przyjmijmy ze klient jest upierdliwy i chce miec dostep
    do swojej starej skrzynki, juz po przeniesieniu sie z hostingiem
    do innego uslugodawcy, bo przeciez "to bylo *jego* konto pocztowe
    i on tam mial swoje dane".

    Czy konto email w takim razie to usluga, czy nie?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com