  • 11. Data: 2005-08-17 08:26:12
    Temat: Re: hurra będzie wysyp notariuszy ! skończy się nierobom !
    Od: "albert" <a...@w...pl>

  • 12. Data: 2005-08-17 22:35:51
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    leniar wrote:

    > witam,
    >
    > no prezydent podpisał ustawę.
    >
    > teraz się skończy płacenie bajońskich kwot notariuszom
    > nierobom. ja się zabijam, haruję, szukam najatrakcyjniejszej
    > ofery mieszkania, targuję się do upadłego, biorę kredyt na 30 lat,
    > a taki notariusz za standartową umowę kupna sprzedaży bierze 8 tysięcy,
    > wspólnik w moim interesie cholera, ubezpieczony jest, żadne ryzyko,
    >
    > no to chyba się teraz skończy. wreszcie będzie normalnie
    >
    > co wy na to ?

    Że masz poronione pojmowanie świata.

    Zerknij no na kwity od notariusza, i zobacz ile było taksy a ile
    pobranych podatków.

    Jak masz taksy 8k to gratuluje mieszkania.
    jak z tych 8 tyś zrobi się dla notariusza 1500 - myśle, że trzeba by
    odszczekać....

    MZ

  • 13. Data: 2005-08-18 01:44:36
    Od: poreba <d...@p...com>

    Marcin Żyła <m...@m...com> niebacznie popelnil

    > Że masz poronione pojmowanie świata.
    [...]
    > jak z tych 8 tyś zrobi się dla notariusza 1500 - myśle, że
    > trzeba by odszczekać....
    Widziałem już poświadczone powagą notariatu umowy, w których
    jedna ze stron zobowiązywała drugą do łamania prawa
    (może nic wielkiego, grzywna + przepadek mienia)
    sama w zamian zobowiązując się do czynów karalnych
    (też niezbyt straszne: do 2 lat ograniczenia wolności).

    Przyznasz, że 1.5 kZŁ jak za usługi
    "biura przepisywania umów i innych luźnych wniosków stron"
    to nieco wygórowana stawka?

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2005-08-18 10:15:23
    Temat: Re: hurra b?dzie wysyp notariuszy ! sko ?czy si? nierobom !
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    poreba wrote:

> [...]
    >
    > Przyznasz, że 1.5 kZŁ jak za usługi
    > "biura przepisywania umów i innych luźnych wniosków stron"

    Nie, mamy wolność, jak uważasz, ze dużo zarabia - myk do szkoły i uczyć
    się uczyć uczyć.
    Albo będziesz notariuszem albo posłem. Ale nikomu nie wolno oceniać dużo
    czy mało.
    Oczywiście istnieje podejrzenie zmowy konkurencyjnej etc, ale jest
    tysiąc innych branż gdzie taka zmowa rzeczywiście istnieje a nie tylko
    kwestia taksy....

    MZ

  • 15. Data: 2005-08-18 20:40:05
    Od: poreba <d...@p...com>

    Żyła <m...@m...com> stwierdziła
    w news:de1n2b$ibq$1@nemesis.news.tpi.pl:

    [...]

    > Nie, mamy wolność
    ... i demokracje

    > jak uważasz, ze dużo zarabia - myk do
    > szkoły i uczyć się uczyć uczyć.
    A cóż ma wspólnego mój poziom wykształcenia (lub jego jakość)
    z poziomem dochodów w tym szacownym klanie?!

    > Albo będziesz notariuszem albo posłem.
    A ta druga (a ostatnio bardziej z naj-pierwszą związana) profesja
    jakież ma powiązania z poziomem wykształcenia?!

    > Ale nikomu nie wolno oceniać dużo czy mało.
    Wybacz, w przypadku baby z pietruszką na starganie to JA oceniam.
    Jako obywatel godzę się na odstępstwa od tej zasady tylko gdy państwo
    w zamian coś oferuje.
    Jak poprzednio wspomniałem, w przypadku notariatu jako obywatel
    niwiele dostaję w zamian. Deklaratywne _jedynie_ zaufanie publiczne
    mi nie wystacza gdy notariusz bez zająknięcia przyklepuje takie
    zobowiązania umowne - może przyklepać również Inflanty czy Pałac
    Kultury.
    A korporacja stawki mniejsze od maksymalnych śmie nazywać
    "nieuczciwą konkurencją" grożąć infamią zawodową.

    > Oczywiście istnieje podejrzenie zmowy konkurencyjnej etc, ale
    > jest tysiąc innych branż
    Wymień 1/4 z tego tysiąca ;)))

    > gdzie taka zmowa rzeczywiście istnieje
    > a nie tylko kwestia taksy....
    IMHO albo wysoka taksa za bardzo wysoki poziom odpowiedzialności,
    albo rola protokolanta potwierdzającego, że
    "strona A powiedziala <a>, a strona B się zgodziła i powiedziała <b>"

    --
    pozdro
    poreba