  • 1. Data: 2005-05-20 11:51:16
    Temat: help - KRS i blad w umowie
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Podpisałem umowę ze spółką akcyjną o wykonanie pewnej uslugi. Umowę podpisał
    tylko jeden z dwóch figurujących w KRS przedstawicieli zarządu. Spółka
    spóźnia się z płatnościami. Czy jest szansa w powyższej sytuacji na
    wyegzekwowanie należności?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
    Maciej Sobczyk

  • 2. Data: 2005-05-20 15:26:30
    Temat: Re: help - KRS i blad w umowie
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    Jeżeli w rejestrze w sposobie reprezentacji jest wpisane, że w imieniu
    spółki może występować jeden z członków zarządu samodzielnie (np. prezes,
    wiceprezes) to nie powinno być z tym problemu.
    Przeciwnym wypadku można posądzić osobę podpisującą o działanie w złym
    zamiarze i celowe wprowadzanie w błąd.

    Pozdrawiam
    Aga

  • 3. Data: 2005-05-20 15:36:22
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał w
    wiadomości news:d6kir9$pk8$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > tylko jeden z dwóch figurujących w KRS przedstawicieli zarządu. Spółka
    > spóźnia się z płatnościami. Czy jest szansa w powyższej sytuacji na

    Tak, ale maja podstawy by sie migac. Jesli reprezentacja w KRS okresla pelny
    zarzad jako reprezentacje to umowa jest niewazna formalnie.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 4. Data: 2005-05-23 11:58:44
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "agnesdz" <a...@B...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli w rejestrze w sposobie reprezentacji jest wpisane, że w imieniu
    > spółki może występować jeden z członków zarządu samodzielnie (np. prezes,
    > wiceprezes) to nie powinno być z tym problemu.
    Obawiam się, że nie ma takiego zapisu.

    > Przeciwnym wypadku można posądzić osobę podpisującą o działanie w złym
    > zamiarze i celowe wprowadzanie w błąd.
    Czyli, że najpierw musiałbym udowodnić celowe wprowadzanie w błąd i w
    oparciu o decyzję sądu zaskarżyć firmę o zaległe honorarium?

  • 5. Data: 2005-05-23 20:00:17
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    > Czyli, że najpierw musiałbym udowodnić celowe wprowadzanie w błąd i w
    > oparciu o decyzję sądu zaskarżyć firmę o zaległe honorarium?

    Podejrzewam, że osoba podpisująca wadliwie umowę była w pełni świadoma że
    wprowadza w błąd i tym samym oszukuje. wobec tego udowodnienie tego nie
    powinno być problemem.
    Nie wiem czy można firmę zaskarżyć, natomiast osobę podpisującą umowę można
    pociągnąć do odpowiedzialności za poniesione straty.

    Aga

  • 6. Data: 2005-05-24 07:48:54
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    > Podejrzewam, że osoba podpisująca wadliwie umowę była w pełni świadoma że
    > wprowadza w błąd i tym samym oszukuje. wobec tego udowodnienie tego nie
    > powinno być problemem.
    Też mam takie wrażenie. Dziwnym trafem, jedyny telefon w firmie, który nie
    jest nigdy odbierany to telefon prezesa. Kilkumiesięczne próby uzyskania
    informacji, czemu się spóźniają z zapłatą spełzly na niczym. Najlepsze w tej
    historii jest fakt, że zalegają z płatnością za szkolenie z metod
    pozyskiwania klientów na rynkach wschodnich. Jednym z najczęściej
    powtarzanych punktów szkolenia była... wiarygodność - terminowo płacić,
    dotrzymywać ustaleń, etc.

    > Nie wiem czy można firmę zaskarżyć, natomiast osobę podpisującą umowę
    można
    > pociągnąć do odpowiedzialności za poniesione straty.
    Nie orientujesz się, jak długo może trwać taki proces?

    Dziękuję za info i pozdrawiam
    m.