  • 1. Data: 2005-05-20 09:26:52
    Temat: Dziedziczenie ustawowe - pilne
    Od: robson <b...@b...pl>

    Jak wygląda sytuacja dziedziczenia ustawowego gdy dziedziczy zona i dwoch
    synow (wiadomo ze dostaja po 1/3), ale jak wyglada sytuacja gdy w spadku
    jest działka niezabudowana ktorej wlascicielami w papierach jest zmarly i
    pozostawiona zona (czyli byla wspolwlasnosc majatkowa)?
    Jak jest dzielona ta działka?

    Do glowy przychodza mi dwa rozwiazania:
    1) po 1/3
    2) po 1/3 dzielone jest pol dzialki, reszta jest wlasnoscia wdowy.

    Bardzo prosze o szybka odpowiedz.

  • 2. Data: 2005-05-20 09:31:38
    Temat: Re: Dziedziczenie ustawowe - pilne
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    robson napisał(a):

    > Jak jest dzielona ta działka?
    >
    > Do glowy przychodza mi dwa rozwiazania:
    > 1) po 1/3
    > 2) po 1/3 dzielone jest pol dzialki, reszta jest wlasnoscia wdowy.

    Wybieram odpowiedź 2.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-05-20 09:38:39
    Od: "Marek" <m...@h...pl>

    w stosunku do CALOSCI majatku (spadek to najczesciej 1/2 calosci majatku -
    jesli nie bylo zadnej rozdzielnosci majatkowej)

    jeden syn ma udzial w wysokosci 1/6
    drugi syn ma udzial w wysokosci 1/6
    wdowa udzial w wysokosci 4/6

  • 4. Data: 2005-05-21 14:03:42
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    robson wrote:

    > Do glowy przychodza mi dwa rozwiazania:
    > 1) po 1/3
    > 2) po 1/3 dzielone jest pol dzialki, reszta jest wlasnoscia wdowy.

    Też potwierdzam, że prawidłowa jest odpowiedź druga. Połowa majątku po
    prostu jest własnością wdowy.
    A do spadku wchodzi tylko połowa przypadająca na męża.
    I ta połowa jest dzielona po 1/3 na każdego.

    --
    MArta
    m...@N...pl