  • 21. Data: 2006-01-04 17:49:54
    Temat: Re: fotoradar problem
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):
    > Przepis jest jasny i wyraźny bez żadnych dodatkowych ograniczeń.

    Przepis jest jasny i wyraźny bez możliwości rozszerzania. Znaczenie
    słowa powierzyć - też.

    > Do sądu przekazuje się: właściciel jako świadek podał, że danego dnia
    > sam pojazd użytkował. Do popełnienia wykroczenia jednak sie nie
    > przyznaje. Rola sądu jest dać wiarę twoim wyjaśnieniom lub nie. Tyle.

    Zeznań złożonych w charakterze świadka przez obwinionego nie da się
    wykorzystać procesowo.

    > Dla twej wiedzy - o tym co dla sądu jest dowodem ustala sędzia i to
    > on dopuszcza/odrzuca dowód.

    Tyle że są zakazy dowodowe, które ograniczają sędziego. W tym przypadku
    wynikający z art.74§1 kpw albo art.389 kpk.

    > Sąd, w ślad za policjantem na zdjeciu rozpoznaje właśnie ciebie. Tyle
    > uzasadnienia. Ty masz prawo od wyroku sie odwołac do kolejnej
    > instancji.

    Tyle że jeśli będzie zdjęcie, to żądanie wskazania od właściciela, że to
    on prowadził nieco mija się z celem... Wystarczy go wezwać :)

    KG

  • 22. Data: 2006-01-04 18:58:25
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > I co zrobisz z tą notatką gdy oskarżony/obwiniony odmówi składania wyjaśnień?

    Notatka z rozpytania dołączana jest do wniosku o ukaranie. Co sąd z tym robi nie
    wiem, ale orzeka grzywny. Przynajmniej w Poznaniu nie ma z tym problemu. Z uwag
    na właściwość terytorialną wnioski te ( z art.65par.2) rozpatruje wyłącznie
    Wydział XIX Grodzki na ul. Słowackiego. Zadzwoń, dowiedz się jak to robią i
    ostatecznie zostanie to zagadnienie zakończone. Uwierz mi, nikt problemu z tym
    nie ma (poza gamoniami "zapominającymi" komu pojazd urzyczyli).

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 23. Data: 2006-01-04 19:03:00
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > nie ma (poza gamoniami "zapominającymi" komu pojazd urzyczyli).

    A także uŻyczyli ;)))

    Pzdr
    Leszek

  • 24. Data: 2006-01-04 19:30:56
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Leszek napisał(a):
> [...]
    > zakończone. Uwierz mi, nikt problemu z tym nie ma (poza gamoniami
    > "zapominającymi" komu pojazd urzyczyli).

    Jest pewna różnica między zapomnieniem a korzystaniem z uprawnień
    procesowych. Do tego drugiego trzeba aktywności pytanego. Bo czy
    informacji takich żąda się w drodze rozpytania czy też przesłuchania w
    charakterze świadka, to uprawnienia właściciela są takie same. Po
    uzasadnienie odsyłam do uzasadnienia wyroku I KZP 26/2004. Poza tym -
    inna jest sytuacja gdy dysponujemy zdjęciem osoby, a jedynie chodzi nam
    o jej zidentyfikowanie (przy czym z oczywistych względów wiadomo że nie
    jest to właściciel), a inna gdy wskazanie przez właściciela ma nie
    służyć temu celowi, a w ogóle pozwolić na ustalenie kto kierował. Żaden
    przepis prawa o ruchu drogowym nie może w tej drugiej sytuacji wyłączyć
    prawa do odmowy składania wyjaśnień - nieobciążania siebie.

    KG

  • 25. Data: 2006-01-04 19:37:52
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał:

    >A nawet gdyby, to takiej informacji uzyskanej od właściciela może nie
    >dać się ze względu na przepisy procesowe wykorzystać przeciwko niemu.
    Ale wystarczy, by przedstawić mu zarzut popełnienia wykroczenia i
    sprawę skierować do sądu.

    > Znaczenie słowa powierzyć - też.
    OK, a czy nie wystarczy, że w tym czasie własciciel pojazdu nikomu nie
    powierzał ? Skoro tak, to sam pojazd sobie nie pojechał i nie popełnił
    wykroczenia.

    >Zeznań złożonych w charakterze świadka przez obwinionego nie da się
    >wykorzystać procesowo.
    J.w. nie powierzał, więc sam go prowadził. Reszta to ocena sędziego.

    >Tyle że jeśli będzie zdjęcie, to żądanie wskazania od właściciela, że to
    >on prowadził nieco mija się z celem... Wystarczy go wezwać :)
    I co dalej ? Porównać twarz na zdjęciu z wezwanym ?
    A jesli ocena policjanta nie będzie zgodna z oceną sędziego ?

    Artur Golański

  • 26. Data: 2006-01-04 19:44:19
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał:

    >Jest pewna różnica między zapomnieniem
    Leszek pisał o 'zapomnieniu' komu powierzył IMHO ;-)

    >(przy czym z oczywistych względów wiadomo że nie
    >jest to właściciel),
    Wiadomo w przypadku, gdy właściciel to mężczyzna, a na zdjęciu kobieta
    lub na odwrót. a inne przypadki ?

    >prawa do odmowy składania wyjaśnień - nieobciążania siebie.
    Jeśli chodzi o wykroczenia to już nie ma prawa odmowy składania
    wyjaśnień.

    Artur Golański

  • 27. Data: 2006-01-04 19:45:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):
    > Ale wystarczy, by przedstawić mu zarzut popełnienia wykroczenia i
    > sprawę skierować do sądu.

    Jakiego wykroczenia. A dowody?

    > OK, a czy nie wystarczy, że w tym czasie własciciel pojazdu nikomu nie
    > powierzał ?

    A skąd to wiadomo? Co przedstawisz w sądzie jako dowód że nie powierzał?

    > J.w. nie powierzał, więc sam go prowadził. Reszta to ocena sędziego.

    Oświadczenie właściciela że nie powierzał nie istnieje w procesie. Tak
    jakby go w ogóle w aktach nie było. Ze względu na zakaz dowodowy.

    > I co dalej ? Porównać twarz na zdjęciu z wezwanym ?

    A nie?

    > A jesli ocena policjanta nie będzie zgodna z oceną sędziego ?

    To sąd uniewinni.

    KG

  • 28. Data: 2006-01-04 19:50:38
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):
    > Wiadomo w przypadku, gdy właściciel to mężczyzna, a na zdjęciu kobieta
    > lub na odwrót. a inne przypadki ?

    Albo ze zdjęcia da się zidentyfikować osobę, albo bardzo mi przykro, ale
    nie da się ustalić sprawcy.

    > Jeśli chodzi o wykroczenia to już nie ma prawa odmowy składania
    > wyjaśnień.

    Że jak? Nie mylisz prawa do odmowy składania wyjaśnień i do odmowy
    odpowiedzi na pytanie jeśli naraziłoby to osobę najbliższą na
    odpowiedzialność?

    KG

  • 29. Data: 2006-01-04 19:56:32
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Że jak? Nie mylisz prawa do odmowy składania wyjaśnień i do odmowy odpowiedzi
    > na pytanie jeśli naraziłoby to osobę najbliższą na odpowiedzialność?

    To drugie w przypadku wykroczenia już nie istnieje.
    "Filozujesz" ;))

    Pzdr
    Leszek

  • 30. Data: 2006-01-04 20:05:07
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Leszek napisał(a):
    > To drugie w przypadku wykroczenia już nie istnieje.

    Tak stwierdził SN. To jeszcze nie prawo :) Ale przyjmijmy że nie istnieje.

    > "Filozujesz" ;))

    Wybacz :)

    KG