  • 1. Data: 2006-01-03 11:38:09
    Temat: szansa na odszodowanie
    Od: "AgaB" <a...@p...fm>

    Witam.
    Chciałabym się dowiedzieć czy mam szansę uzyskać jakies odszkodowanie za
    sytuację w której przwoźnik z zamówionym towarem przyjeżdzając na czas i na
    miejsce nie mógł podjechać pod rampę aby się rozładować z powodu
    nieodśnieżonego terenu przez co zakopany w śniegu tir stał kilka dni.
    Chodzi mi o to, że przez ten czas dany samochód musiał odmówic innym
    zleceniodawcą ponieważ nie mógł wyjechać z poprzedniego miejsca rozładunku
    oraz był załadowany. Właściciel terenu na którym znajdowała się firma ma to
    poprostu gdzieś. Czy ktos może mi doradzić co w takim przypadku należałoby
    zrobic i czy może są jakieś przepisy prawne bo nie chcę chamstwa puścić
    płazem.

  • 2. Data: 2006-01-03 12:27:07
    Temat: Re: szansa na odszodowanie
    Od: Gregory Peck <g...@g...pl>

    AgaB napisał(a):
> [...]
    > zrobic i czy może są jakieś przepisy prawne bo nie chcę chamstwa puścić

    Odbiorca towaru był właścicielem zaśnieżonego terenu? Jeżeli tak, to
    nienależycie wykonał zobowiązanie - powinien odebrać towar niezwłocznie
    po jego dostarczeniu. Odszkodowanie należy się pradopodobnie drugiej
    stronie umowy (przewoźnikowi), na podstawie przepisów ogólnych kodeksu
    cywilnego (zob. art. 471 k.c., art. 476 i art. 477 par. 1 k.c.).
    Wysokość odszkodowania powinna odpowiadać wysokości szkody, w tym
    utraconych dochodów.
    Pozdrawiam,
    Greg