  • 1. Data: 2005-05-22 18:46:21
    Temat: energetyka, slupy w polu
    Od: reiro <r...@a...pl>

    Tak sie sklada, ze mam niewielka dzialke pod warszawa. Zadko tam jezdze,
    gdyz jest ona dzierzawiona przez jednego z rolnikow. Tak sie sklada, ze
    gdy ja odwiedzilem okazalo sie ze na srodku stoi slup sredniego napiecia.
    Nikt nie pytal mnie o zgode. Co moge z tym zrobic? Czy mam prawo zadac
    usuniecia slupa?

  • 2. Data: 2005-05-23 10:50:31
    Temat: Re: energetyka, slupy w polu
    Od: "xmarcel" <x...@c...pl>

    Użytkownik "reiro" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > gdy ja odwiedzilem okazalo sie ze na srodku stoi slup sredniego
    napiecia.
    > Nikt nie pytal mnie o zgode.

    kiedy ten slup sie pojawil??
    mieszkasz tam, gdzie jestes zameldowany?? a moze nietak dawno sie
    przeprowadziles??
    bardzo mnie dziwi, ze nikt sie o nic nie pytal, ani nawet Cie nie
    informowal.
    jest jeszcze taka mozliwosc, ze Twoja dzialka w papierach jest nieco z
    boku w stosunku do rzeczywistosci - na obszarach rolniczych takie
    sytuacje sie zdarzaja

    pozdro
    xmarcel

  • 3. Data: 2005-05-23 12:43:41
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    reiro napisał(a):
> [...]
    > sklada, ze gdy ja odwiedzilem okazalo sie ze na srodku stoi slup
    > sredniego napiecia. Nikt nie pytal mnie o zgode. Co moge z tym zrobic?

    Słup na 99% jest własnością ZE (STOEN, Warszawa-Teren itp.) ale jak by
    mnie cos takiego spotkało to bym zaczął od wydziału architektury i
    budownictwa w starostwie i zapytało:
    - kto jest właścicielem tego słupa;
    - kto wybudował słup;
    - kto podpisał oświadczenie o dysponowaniu nieruchomością na cele
    budowlane i na jakiej podstawie (powinno być wpisane w oświadczeniu);

    Jeśli linia pojawiła sie niedawno to być może urzędnicy jeszcze
    pamiętają sprawę i sie szybko uporają z twoimi pytaniami.

    Po uzyskaniu tych informacji dopiero bym myślał co robić dalej.

  • 4. Data: 2005-05-23 13:19:16
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    1) Sprawdź na mapach naniesienie słupa i linii
    2) W tzw. geodezji datę naniesienia na mapy. Naniesienie odbywa się na
    podstawie inwentaryzacji (robi geodeta). Kto i kiedy robił inwentaryzację.
    3) We właściwym starostwie dotrzyj do dokumentacji budowy linii. Tam powinna
    być zgoda właściciela działki. Zgoda mogła być wyrażona duuuużo wcześniej
    (poprzedni właściciel działki) i czasami o takich rzeczach się zapomina.
    Jeśli jest zgoda - pogódź się z losem.

    Jeśli zgody nie było, to :

    1) Albo zażądaj usunięcia słupa i jednocześnie opłaty za bezumowne
    korzystanie z działki
    2) Albo wykupienia części działki przez ZE (cenę dajesz solidną)
    3) Albo odszkodowanie za utratę wartości działki i jednocześnie propozycja
    dzierżawy przez ZE "miejsca pod słup".

    Prawdopodobnie jednak zgoda była, ale dawno wyrażona i mogłeś o niej nie
    wiedzieć.

  • 5. Data: 2005-05-23 15:15:21
    Od: reiro <r...@a...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2005 12:50:31 +0200, xmarcel <x...@c...pl>
    napisał:

    > U?ytkownik "reiro" <r...@a...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > napiecia.
    >
    > kiedy ten slup sie pojawil??

    wedlug tego rolnika jakies pol roku temu.

    > mieszkasz tam, gdzie jestes zameldowany??

    nie

    a moze nietak dawno sie
    > przeprowadziles??

    od zawsze mieszkam w warszawie a ziemie dostalem w spadku

> [...]
    > jest jeszcze taka mozliwosc, ze Twoja dzialka w papierach jest nieco z
    > boku w stosunku do rzeczywistosci - na obszarach rolniczych takie

    malo prawdopodobne, gdy roku dzielilem dzialki i byly nowe pomiary
    geodezyjne. Wedlug nich granica mojej dzialki sa
    slupy ktore stoja przy drodze ktora jest do tej dzialki rownolegla.

  • 6. Data: 2005-05-23 15:19:29
    Od: reiro <r...@a...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2005 15:19:16 +0200, Andrzej R.
    <a...@n...pl> napisał:

> [...]
    > (poprzedni w?a?ciciel dzia?ki) i czasami o takich rzeczach si? zapomina.
    > Je?li jest zgoda - pogód 1/4 si? z losem.
    >
    > Je?li zgody nie by?o, to :
    >
    > 1) Albo za??daj usuni?cia s?upa i jednocze?nie op?aty za bezumowne
    > korzystanie z dzia?ki
    > 2) Albo wykupienia cz??ci dzia?ki przez ZE (cen? dajesz solidn?)
    > 3) Albo odszkodowanie za utrat? warto?ci dzia?ki i jednocze?nie
    > propozycja
    > dzier?awy przez ZE "miejsca pod s?up".
    >
    > Prawdopodobnie jednak zgoda by?a, ale dawno wyra?ona i mog?e? o niej nie

    Dzieki za informacje. Postarams ie dotrzec do potrzebnych dokumentow.
    Jestem jednak prawie pewien,
    ze zgody nie bylo.

    Mam jeszcze jedno pytanie. Jakis tydzien temu przyszla do mnie informacja
    z urzedu miasta i gminy,
    na terenie ktorej znajduje sie dzialka z informacja o planie
    zagospodarowania terenu. W plasnie jest przeciecie mojej dzialki droga.
    Samo przyjecie do wiadomosci takiego czegos nie jest rozumiane jako moja
    zgoda na nieodplatne udostepnienie dzialki na cele budowy drogi, prawda?

  • 7. Data: 2005-05-23 19:27:39
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "reiro" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Jestem jednak prawie pewien, ze zgody nie bylo.

    Re : Dobrze, że dodałeś "prawie". Poszukaj na pl.misc.budowanie podobnych
    wątków (było ich ostatnio kilkanaście).

> [...]
    > Samo przyjecie do wiadomosci takiego czegos nie jest rozumiane jako moja
    > zgoda na nieodplatne udostepnienie dzialki na cele budowy drogi, prawda?

    Re : Ale jaka droga ? Publiczna, prywatna ? Wizyta w gminie i wyjaśnienie na
    miejscu. Jeśli to droga publiczna - musiała być sprzedaż części działki
    gminie, albo wywłaszczenie (gmina płaci wówczas niezłe pieniądze - wartość
    rynkowa "z górnej półki").

  • 8. Data: 2005-05-24 05:07:46
    Od: Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_>

    On Mon, 23 May 2005 15:19:16 +0200, Andrzej R. <a...@n...pl>
    wrote:
> [...]
    > (poprzedni właściciel działki) i czasami o takich rzeczach się zapomina.

    Dlaczego ? Nawet jeśli zgoda poprzedniego właściciela była, a owa
    służebność ( bo chyba tak by to należało nazwać ) nie zostałą wpisana do
    księgi wieczystej to czy jest ona wiążąca ? Wg. mnie taka zgoda wiązała
    (wiązałaby ) tylko poprzedniego właściciela i podlegała wypowiedzeniu
    zgodnie z umową zawartą z ZE.

    Pozdrawiam,

    Robert