  • 1. Data: 2005-05-22 18:07:39
    Temat: Przerejestrowanie samochodu (z zagranicy) a VAT
    Od: "Marqs" <m...@S...pl>

    Witam,
    Jestem wlascicielem samochodu zarejestrowanego za granica i po roku
    czasu chce go przerejestrowac na polskie numery. W zwiazku z tym poszedlem
    do UC, tam zalatwilem akcyze, potem do urzedu skarbowego. Pani ktora byla w
    zastepstwie powiedziala ze nie wie czy musze czy nie musze zaplacic VAT.
    Zaskoczylo mnie to bo normalnie przy sprowadzeniu samochodu (nie prowadze
    dzialalnosci) sklada sie wniosek potwierdzenie o braku koniecznosci placenia
    vat. Czy ktos sie orientuje dokladnie jak to jest? Chcialem siegnac do
    ustawy ale jakos nie moge sie doczytac.

    Dodam ze auto jest z kraju czlonkowskiego (UE), mam obywatelstwo
    polskie, sam samochod to pojazd 11 letni osobowy. Jesli natomiast bedzie
    koniecznosc zaplacenia vatu to od jakiej wartosci? Zanim pojde do US
    chcialbym cos wiedziec zeby mnie nie kolowali...

    Pozdrawiam

    Marqs