  • 1. Data: 2005-05-22 20:46:08
    Temat: Wyrok w sprawie KK
    Od: "dyzio" <d...@d...com.pl>

    Onegdaj oszust wyłudził ode mnie
    pewną kwotę pieniędzy.
    Zgłosiłem to na Policję oni do Prokuratury
    i gość został skazany wyrokiem
    w trybie nakazowym na zwrot tej kwoty
    w określonych przez Sąd co do terminu
    (co miesiąc) i wysokości ratach + koszta i inne.
    Od uprawomocnienia minęło już parę miesięcy
    i teraz gdy otrzymałem z Sądu zwrot dowodów
    z odpisem wyroku, widzę że, gość nic nie płaci.
    Moje pytanie: czy powiadamiać o tym fakcie sąd
    i on będzie egzekwował wykonanie wyroku czy
    też komornika aby wykonał egzekucję tego nakazu
    w moim imieniu
    dyzio

  • 2. Data: 2005-05-22 21:43:12
    Temat: Re: Wyrok w sprawie KK
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dyzio" <d...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    A w wyroku jest zawieszona kara pozbawienia wolności?

  • 3. Data: 2005-05-23 05:36:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > A w wyroku jest zawieszona kara pozbawienia wolności?

    Skoro to wyrok nakazowy to zapewne nie ma kary pozbawienia wolności (502
    kpk).

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2005-05-23 05:55:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Skoro to wyrok nakazowy to zapewne nie ma kary pozbawienia wolności
    (502
    > kpk).

    Pytanie, czy pytający nie pomylił tego wyroku nakazowego z innym stąd
    pytam dla pewności.

  • 5. Data: 2005-05-23 06:24:08
    Od: "dyzio" <d...@d...com.pl>

    Użytkownik "dyzio" <d...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    Tryb nakazowy , nic nie pisze o karze pozbawienia wolności
    ma tylko oprócz oddania tych pieniędzy wykonać
    prace wskazane przez Sąd w ciagu 12 miesięcy w wymiarze 20 godz
    miesięcznie.
    Ale i tak nie wiem kogo powiadamiać.
    Skazany jest z art 284 KK i sprawa była po moim powiadomieniu PP
    (przesłuchanie prowadziła Policja)
    prowadzona automatycznie nie byłem wzywany na sprawę,
    wyrok dostałem po pół roku od posiedzenia Sądu
    więc ja nie jestem chyba stroną tylko pokrzywdzonym
    i stąd ten dylemat.

  • 6. Data: 2005-05-23 06:53:01
    Od: "dyzio" <d...@d...com.pl>

    sprawca poddał się karze dobrowolnie
    i sam zaproponował terminy i kwoty spłat
    na które Sąd przystał

  • 7. Data: 2005-05-23 06:54:28
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    dyzio napisał(a):
    > Tryb nakazowy , nic nie pisze o karze pozbawienia wolności
    > ma tylko oprócz oddania tych pieniędzy wykonać
    > prace wskazane przez Sąd w ciagu 12 miesięcy w wymiarze 20 godz
    > miesięcznie.

    czyli ograniczenie wolności
    jak dokładnie sformułowany jest punkt o zwrocie pieniędzy?
    jest na wyroku klauzula wykonalności?

    KG

  • 8. Data: 2005-05-23 17:22:13
    Od: "dyzio" <d...@d...com.pl>

    Tytuł:

    WYROK NAKAZOWY W IMIENIU... itd
    1. oskarżonego..... uznaje się za winnego......
    czyn ten kwalifikuje z art 284 par.2kk w zw z art 12 kk wymierza oskarżonemu
    karę 12 miesięcy
    ograniczenia wolności zobowiązując go....
    do pracy nieodpłatnej, kontrolowanej na cele społeczne itp
    2. na pods art.36par2kk w zw. z art.72 par2 kk zobowiazuje oskarżonego do
    naprawienia w części szkody (pewną część już zwrócił w okresie
    postępowania dochodzeniowego a teraz Sąd pozostałą część podzielił)
    wyrządzonej przestępstwem poprzez
    zapłatę na rzecz pokrzywdzonego .... kwoty....
    w pięciu ratach płatnych miesięcznie do 10-tego dnia każdego miesiaca
    poczawszy od miesiaca następującego po miesiącu uprawomocnienia się wyroku,
    przy czym 4 pierwsze raty są równe po ....
    a ostatnia wynosi ...itd
    tak wyglada ta część odpisu wyroku który dostałem
    gdzie interweniować bo facet nic nie płaci
    dyzio

  • 9. Data: 2005-05-24 20:07:59
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d6qumj$c7v$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A w wyroku jest zawieszona kara pozbawienia wolności?

    A jakie miałoby to znaczenie?

  • 10. Data: 2005-05-24 20:59:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:d701tk$b86$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A jakie miałoby to znaczenie?

    Staram się ustalić, co to tak naprawdę za wyrok, bo mam niejakie
    podejrzenie, że gość myli pojęcia. Ze zdania "(...) gość został skazany
    wyrokiem w trybie nakazowym na zwrot tej kwoty w określonych przez Sąd
    co do terminu (co miesiąc) i wysokości ratach + koszta i inne" za(...)"
    obawiam się, że być może mowa tu o nakazie zapłaty wydanym w trybie
    cywilnym. Mogę się mylić i dla tego pytam.