  • 81. Data: 2011-11-28 08:59:56
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakonczeniu umowy o prace
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Proste Prawo" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.v5nej7tml1hioj@bkucz...

    > Stosuje się przepisy o ochronie danych osobowych.

    Bzdurzysz okrutnie.

    N.

  • 82. Data: 2011-11-28 09:31:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Nixe napisa?(a):

    > No akurat nie. Nie chodziło mi o to, że 'moim zdaniem', w sytuacji
    > opisanej w pierwszym poście w tym wątku należy zakazać pracodawcy używać
    > imienia i nazwiska.

    Czyli jak pracownik przyjdzie po jakies zaswiadczenie, ktore musi
    dostarczyc np do ZUS, w powiedzmy sprawie zwiazanej z kapitalem
    poczatkowym etc to pracodawca musi odmowic? ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 83. Data: 2011-11-28 10:15:29
    Od: "Proste Prawo" <p...@o...pl>

    Dnia 28-11-2011 o 09:59:56 Nixe <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]

    No akurat nie. Nie chodziło mi o to, że 'moim zdaniem', w sytuacji
    opisanej w pierwszym poście w tym wątku należy zakazać pracodawcy używać

    Odpowiadałem na Twoje pytanie kierowane do Johna. Jeszcze raz:

    John napisał:
    - "Imię i nazwisko osoby zwykle jednoznacznie identyfikuje pracownika
    firmy dla jej kontrahentów szczególnie gdy jest im znana osobiście."

    Ty pytałeś:
    - "I co w związku z tym?"

    Odpowiedziałem:
    - "Jeśli przyjmiemy, że bez nadmiernych kosztów mając imię, nazwisko i
    nazwę firmy można ustalić tożsamość osoby, to musimy przyjąć, że imię i
    nazwisko w tym przypadku są danymi osobowymi."

    innymi słowy: jeśli John miałby rację, to mielibyśmy do czynienia w tym
    przykładzie, który rozważamy - dane osobowe w rozumieniu ustawy.

    Pytałeś:
    - "Ale co w związku z tym?"

    Więc odpowiedziałem:
    - "Stosuje się przepisy o ochronie danych osobowych."

    Pewnie mylący był ten tryb, którego użyłem: "stosuje się". Chodziło mi o
    to, że - jeśli John miałby rację z tym, że imię, nazwisko i nazwa firmy są
    wystarczającymi danymi do tego, żeby bez nadmiernych kosztów ustalić
    tożsamość osoby, to musielibyśmy uznać, że te 3 dane są danymi osobowymi w
    rozumieniu ustawy i (przyjmując, że pracodawca te dane przetwarza)
    należałoby pracodawcy zakazać przyjmowania korespondencji mailowej
    kierowanej na adres imienny byłego pracownika.

    Moim zdaniem byłemu pracodawcy autora pierwszego posta nie można zarzucić
    naruszenia przepisów ustawy o ochronie danych osobowych. Dlaczego -
    pisałem w innym miejscu.

    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com

  • 84. Data: 2011-11-28 10:33:49
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    John napisał:
[...]

    *******
    To może po raz kolejny zapytam przewrotnie - i co w związku z tym? :)
    Wg tego, co napisałeś, aby nie było problemów natury prawnej, pracownik
    powinien wyrazić pisemną zgodę na obracanie jego danymi osobowymi w postaci
    IMIENIA, NAZWISKA, NAZWY FIRMY we wszelkiej dokumentacji czy rozmowach
    służbowych przez pozostałych pracowników firmy oraz jej kontrahentów.
    Przyznasz, ze nie stosuje się takich praktyk, zatem to, co napisałeś jest
    jedynie pustą regułą.
    Pracownik wyraża jedynie zgodę na obracanie jego danymi w kwestiach
    kadrowych, ale też i o inne dane i inne sytuacje wówczas chodzi.

    Abstrahuję teraz od głównego tematu wątku - skupiłam się tylko na kwestii,
    że imię + nazwisko + nazwa firmy są wystarczającymi danymi osobowymi, by
    koniecznym było stosowanie się do przepisów o ochronie danych osobowych.

    N.

  • 85. Data: 2011-11-28 11:24:15
    Od: "Proste Prawo" <p...@o...pl>

    Dnia 28-11-2011 o 11:33:49 Nixe <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > *******
    > To może po raz kolejny zapytam przewrotnie - i co w związku z tym? :)

    :) Nixe, pytanie kierowałaś do Johna, odpowiedziałem za niego sądząc, że
    nie wiesz o co JEMU chodzi (dopiero dziś widzę "przewrotność" Twoich
    wpisów), a moje odpowiedzi czytasz tak, jakbym przedstawiał swoje zdanie :)

    Gdybym zorientował się, że w pierwszym swoim pytaniu: "I co w związku z
    tym?" miałaś na myśli: "Nie masz racji, spróbuj wykazać, że jest inaczej"
    - nie odzywałbym się :)

> [...]
    > rozmowach służbowych przez pozostałych pracowników firmy oraz jej
    > kontrahentów. Przyznasz, ze nie stosuje się takich praktyk, zatem to, co

    Przyznam, że według mojej wiedzy nie stosuje się takich praktyk. Stwierdzę
    jednak, że nie widzę powodu, dla którego pracownik miałby wyrażać zgodę na
    przetwarzanie tych danych w takim zakresie, jaki podajesz. Jeśli
    przetwarzanie danych jest konieczne dla realizacji umowy o pracę, albo
    jeśli jest to niezbędne dla realizacji obowiązku lub uprawnienia
    wynikającego z jakiegoś przepisu, to upoważnienie do przetwarzania danych
    wynika z art. 23 ustawy. Pisemna zgoda pracownika nie jest potrzebna.

    Więc - nawet gdybym w tym bzdurzeniu prezentował swoje zdanie w temacie,
    to i tak wg moich słów pisemna zgoda na przetwarzanie danych nie byłaby
    potrzebna.

    Ja przynajmniej w bzdurzeniu nie widzę nic, co prowadziłoby do takiego
    wniosku.

    Gdyby John miał rację, to ewentualną zgodę pracodawca musiałby uzyskać do
    "przetwarzania" danych w sposób opisany w pierwszym poście w tym wątku.

    > Pracownik wyraża jedynie zgodę na obracanie jego danymi w kwestiach
    > kadrowych, ale też i o inne dane i inne sytuacje wówczas chodzi.

    Moim zdaniem pracownik nie musi wyrażać zgody na przetwarzanie jego danych
    osobowych na potrzeby spraw kadrowych.

> [...]
    > kwestii, że imię + nazwisko + nazwa firmy są wystarczającymi danymi
    > osobowymi, by koniecznym było stosowanie się do przepisów o ochronie

    Stop. Ustalmy jedno.
    Moim zdaniem - w sytuacji opisanej w pierwszym poście nie ma żadnego
    naruszenia przepisów ustawy o ochronie danych osobowych. Zgadzasz się?

    Jeśli tak, to nie przekonujmy się nawzajem :)

  • 86. Data: 2011-11-28 11:28:34
    Od: "Proste Prawo" <p...@o...pl>

    Dnia 28-11-2011 o 10:31:44 januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

> [...]
    > dostarczyc np do ZUS, w powiedzmy sprawie zwiazanej z kapitalem
    > poczatkowym etc to pracodawca musi odmowic? ;)

    "Czyli.."? Jak to czyli? Przecież jedno z drugiego nie wynika.

    A dlaczego miałby obowiązek odmówić i na jakiej podstawie to już zupełnie
    nie rozumiem.

    Jeśli jest przepis, który zobowiązuje go do wydania zaświadczenia
    potrzebnego do ZUS, to norma zobowiązująca do wypełnienia tego obowiązku
    daje wystarczającą podstawę prawną do przetwarzania danych osobowych.
    Pisemna zgoda nie jest potrzebna.

    Warunki "legalnego" przetwarzania danych osobowych z art. 23 ust. 1 moim
    zdaniem nie muszą być spełnione łącznie i spełnienie choćby jednego
    warunku powoduje, że przetwarzanie jest dopuszczalne.

  • 87. Data: 2011-11-28 11:32:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Nov 2011, januszek wrote:

    > Nixe napisa?(a):

    > Czyli jak pracownik przyjdzie po jakies zaswiadczenie, ktore musi
    > dostarczyc np do ZUS, w powiedzmy sprawie zwiazanej z kapitalem
    > poczatkowym etc to pracodawca musi odmowic? ;)

    A możesz wyjaśnić, jak rozumiesz słowa Nixe "nie chodziło o to"?

    pzdr, Gotfryd

  • 88. Data: 2011-11-28 12:16:12
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    > A możesz wyjaśnić, jak rozumiesz słowa Nixe "nie chodziło o to"?

    Zacznijmy od tego, że to nie są moje słowa ;-)
    Januszek źle przyciął cytat.

    N.

  • 89. Data: 2011-11-28 12:36:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Proste Prawo napisa?(a):

    > A dlaczego miałby obowiązek odmówić i na jakiej podstawie to już zupełnie
    > nie rozumiem.

    Bo ma zakaz uzywania imienia i nazwiska a musi go uzyc aby wystawic
    zaswiadczenie ;)

    j.

  • 90. Data: 2011-11-28 12:37:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gotfryd Smolik news napisa?(a):

    [...]

    > A możesz wyjaśnić, jak rozumiesz słowa Nixe "nie chodziło o to"?

    Mogę ;) Nie przeczytałem: "nie" ;P

    j.