    From: "Proste Prawo" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: email imienny firmowy po zakonczeniu umowy o prace
    Date: Mon, 28 Nov 2011 11:15:29 +0100

    Dnia 28-11-2011 o 09:59:56 Nixe <n...@n...pl> napisał(a):

    > "Proste Prawo" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdurzysz okrutnie.
    >
    > N.

    No akurat nie. Nie chodziło mi o to, że 'moim zdaniem', w sytuacji
    opisanej w pierwszym poście w tym wątku należy zakazać pracodawcy używać
    imienia i nazwiska.

    Odpowiadałem na Twoje pytanie kierowane do Johna. Jeszcze raz:

    John napisał:
    - "Imię i nazwisko osoby zwykle jednoznacznie identyfikuje pracownika
    firmy dla jej kontrahentów szczególnie gdy jest im znana osobiście."

    Ty pytałeś:
    - "I co w związku z tym?"

    Odpowiedziałem:
    - "Jeśli przyjmiemy, że bez nadmiernych kosztów mając imię, nazwisko i
    nazwę firmy można ustalić tożsamość osoby, to musimy przyjąć, że imię i
    nazwisko w tym przypadku są danymi osobowymi."

    innymi słowy: jeśli John miałby rację, to mielibyśmy do czynienia w tym
    przykładzie, który rozważamy - dane osobowe w rozumieniu ustawy.

    Pytałeś:
    - "Ale co w związku z tym?"

    Więc odpowiedziałem:
    - "Stosuje się przepisy o ochronie danych osobowych."

    Pewnie mylący był ten tryb, którego użyłem: "stosuje się". Chodziło mi o
    to, że - jeśli John miałby rację z tym, że imię, nazwisko i nazwa firmy są
    wystarczającymi danymi do tego, żeby bez nadmiernych kosztów ustalić
    tożsamość osoby, to musielibyśmy uznać, że te 3 dane są danymi osobowymi w
    rozumieniu ustawy i (przyjmując, że pracodawca te dane przetwarza)
    należałoby pracodawcy zakazać przyjmowania korespondencji mailowej
    kierowanej na adres imienny byłego pracownika.

    Moim zdaniem byłemu pracodawcy autora pierwszego posta nie można zarzucić
    naruszenia przepisów ustawy o ochronie danych osobowych. Dlaczego -
    pisałem w innym miejscu.

    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com