    From: "Proste Prawo" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: email imienny firmowy po zakonczeniu umowy o prace
    Date: Mon, 28 Nov 2011 12:28:34 +0100

    Dnia 28-11-2011 o 10:31:44 januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Nixe napisa?(a):

    > Czyli jak pracownik przyjdzie po jakies zaswiadczenie, ktore musi
    > dostarczyc np do ZUS, w powiedzmy sprawie zwiazanej z kapitalem
    > poczatkowym etc to pracodawca musi odmowic? ;)
    >
    > j.

    "Czyli.."? Jak to czyli? Przecież jedno z drugiego nie wynika.

    A dlaczego miałby obowiązek odmówić i na jakiej podstawie to już zupełnie
    nie rozumiem.

    Jeśli jest przepis, który zobowiązuje go do wydania zaświadczenia
    potrzebnego do ZUS, to norma zobowiązująca do wypełnienia tego obowiązku
    daje wystarczającą podstawę prawną do przetwarzania danych osobowych.
    Pisemna zgoda nie jest potrzebna.

    Warunki "legalnego" przetwarzania danych osobowych z art. 23 ust. 1 moim
    zdaniem nie muszą być spełnione łącznie i spełnienie choćby jednego
    warunku powoduje, że przetwarzanie jest dopuszczalne.

    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com