    From: "Nixe" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: email imienny firmowy po zakonczeniu umowy o prace
    Date: Mon, 28 Nov 2011 11:33:49 +0100

    Użytkownik "Proste Prawo" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.v5nir3i6l1hioj@bkucz...
    Dnia 28-11-2011 o 09:59:56 Nixe <n...@n...pl> napisał(a):

    > "Proste Prawo" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdurzysz okrutnie.
    >
    > N.

    No akurat nie. Nie chodziło mi o to, że 'moim zdaniem', w sytuacji
    opisanej w pierwszym poście w tym wątku należy zakazać pracodawcy używać
    imienia i nazwiska.

    Odpowiadałem na Twoje pytanie kierowane do Johna. Jeszcze raz:

    John napisał:
    - "Imię i nazwisko osoby zwykle jednoznacznie identyfikuje pracownika
    firmy dla jej kontrahentów szczególnie gdy jest im znana osobiście."

    Ty pytałeś:
    - "I co w związku z tym?"

    Odpowiedziałem:
    - "Jeśli przyjmiemy, że bez nadmiernych kosztów mając imię, nazwisko i
    nazwę firmy można ustalić tożsamość osoby, to musimy przyjąć, że imię i
    nazwisko w tym przypadku są danymi osobowymi."

    innymi słowy: jeśli John miałby rację, to mielibyśmy do czynienia w tym
    przykładzie, który rozważamy - dane osobowe w rozumieniu ustawy.

    Pytałeś:
    - "Ale co w związku z tym?"

    Więc odpowiedziałem:
    - "Stosuje się przepisy o ochronie danych osobowych."

    Pewnie mylący był ten tryb, którego użyłem: "stosuje się". Chodziło mi o
    to, że - jeśli John miałby rację z tym, że imię, nazwisko i nazwa firmy są
    wystarczającymi danymi do tego, żeby bez nadmiernych kosztów ustalić
    tożsamość osoby, to musielibyśmy uznać, że te 3 dane są danymi osobowymi w
    rozumieniu ustawy

    *******
    To może po raz kolejny zapytam przewrotnie - i co w związku z tym? :)
    Wg tego, co napisałeś, aby nie było problemów natury prawnej, pracownik
    powinien wyrazić pisemną zgodę na obracanie jego danymi osobowymi w postaci
    IMIENIA, NAZWISKA, NAZWY FIRMY we wszelkiej dokumentacji czy rozmowach
    służbowych przez pozostałych pracowników firmy oraz jej kontrahentów.
    Przyznasz, ze nie stosuje się takich praktyk, zatem to, co napisałeś jest
    jedynie pustą regułą.
    Pracownik wyraża jedynie zgodę na obracanie jego danymi w kwestiach
    kadrowych, ale też i o inne dane i inne sytuacje wówczas chodzi.

    Abstrahuję teraz od głównego tematu wątku - skupiłam się tylko na kwestii,
    że imię + nazwisko + nazwa firmy są wystarczającymi danymi osobowymi, by
    koniecznym było stosowanie się do przepisów o ochronie danych osobowych.

    N.