  • 61. Data: 2011-11-20 13:36:02
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakoczeniu umowy o prac
    Od: to <t...@x...abc>

    begin mvoicem

    > Wildcard oznacza czasem i kilka razy tyle spamu co setki aliasów.

    99% spamu się łatwo pozbyć.

  • 62. Data: 2011-11-20 13:36:52
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Massai

    > Wyobraź sobie że masz w niej kilkudziesięciu ludzi z "dziwnymi"
    > nazwiskami, w różnych działach.
    > Przychodzi potem cała błędna poczta na jedno konto śmietnikowe, i ktoś
    > to musi sortować.
    > Alias w uzasadnionych wypadkach bardzo ułatwia życie.

    Oczywiście -- w przypadku częstych, popularnych typos warto ustawić alias
    kierujący na właściwe konto.

  • 63. Data: 2011-11-21 21:19:00
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakonczeniu umowy o prace
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Proste Prawo" <p...@g...com>

    > Sprawę nakreśliłem w tej grupie dyskusyjnej z tego powodu że w wielu
    > firmach stosuje się praktykę stosowania imiennych maili które jest
    > dozwolone w chwili gdy pracownik pracuje. Nigdzie jednak w sposób wyraźny
    > nie napisano że mail taki można utrzymywać po zakończeniu umowy o pracę,
    > a wręcz w 2 artykułach wykazano że taki mail powinno się skasować.

    No ale zwróć uwagę, że były pracodawca wskazuje na swój ważny (i moim
    zdaniem zasługujący na ochronę) interes prawny, przez który rozumie
    ciągłość kontaktu w sprawach, w których ktoś Twój adres imienny
    posiadał. W czasie, gdy pracowałeś pracodawca mógł przecież ten adres
    publikować, rozpowszechniać itd.
    --
    ...i rozstając się z pracownikiem słuszne byłoby zaprzestać korzystania z
    jego imienia i nazwiska. Zupełnie nie rozumiem jak można dojść do

  • 64. Data: 2011-11-22 17:16:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    John Kołalsky napisa?(a):

> [...]
    > jego imienia i nazwiska. Zupełnie nie rozumiem jak można dojść do
    > absurdalnego wniosku, że pracodawca zasługuje na korzystanie z imienia i

    Przeciez to nie jest *korzystanie*, nie ma także odniesień do konretnej
    osoby. Przyklad: Adam Kowalski. Podalem imie i nazwisko. Potrafisz na
    podstawie tego zidentyfikowac konkretna osobe, ktora mam na mysli? To
    podaj jej adres, pesel i numer telefonu.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 65. Data: 2011-11-22 21:57:54
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-11-10 12:46, andromeda pisze:

    > a używanie moich danych osobowych których częścią
    > jest moje Nazwisko i Imię) do czego ma prawo w okresie zatrudnienia -to
    > nie podlega wątpliwości.

    Człowieku ale o czym Ty piszesz?
    Imię i nazwisko to wprawdzie są dane osobowe, ale bez połączenia z
    innymi danymi czy informacjami mogącymi jednoznacznie wskazywać, że
    chodzi faktycznie o Ciebie są bezwartościowe i każdy może ich użyć.
    Zabronisz mi napisać sto razy Twoje imię i nazwisko na płocie? Albo
    założyć domenę? Zarzucisz, że w ten sposób ujawniam Twoje dane osobowe?
    Gdy kolega zza biurka napisze do klienta "nie zajmuję się tym, ale
    podaję kontakt do kolegi Ziutka Kamińskiego", to go zaskarżysz do GIODO,
    bo olaboga! użył Twojego imienia i nazwiska.

    > WNIOSKI:
    > Przy następnym podjęciu pracy nie zgodzę się na imienny email nawet za
    > cenę nie podjęcia pracy, chyba że pracodawca zagwarantuje mi kasację
    > konta w chwili zakończenia pracy lub z konkretnym terminem np. 3 miesięcy.

    Najlepiej od razu zastrzeż, że w sprawach firmowych posługiwać się
    będziesz tylko numerem, który sam sobie nadałeś.

    > Może Ktoś miał podobny lub zna podobny przypadek, są jakieś orzeczenia w
    > takiej sprawie ?

    Myślę, że niewielu zawraca sobie głowy takimi głupotami.

    N.

  • 66. Data: 2011-11-22 21:59:28
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-11-10 14:43, andromeda pisze:

    > W niektórych przypadkach użyte imię i nazwisko znaczy więcej niż firma
    > np. jakiegoś znanego aktora, pisarza ... za co zgarniają ogromną kasę.

    I pewnie za bezprawne jego wymówienie grozi kara, a żeby o nim pisać i
    mówić nie tytułując go Sam Wiesz Kim, należy wykupić koncesję.

    N.

  • 67. Data: 2011-11-22 22:08:33
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-11-11 17:32, andromeda pisze:

    > Źle to może ująłem: "zmuszali" w tym znaczeniu że wszyscy tak korzystamy
    > to ty też powinieneś,

    Och straszne jest życie non-konformisty w zakładzie pracy, który ma swój
    regulamin, zasady i być może ISO.

    N.

  • 68. Data: 2011-11-23 17:12:52
    Od: "Proste Prawo" <p...@o...pl>

    Dnia 21-11-2011 o 22:19:00 John Kołalsky <j...@k...invalid> napisał(a):

> [...]
    > z jego imienia i nazwiska. Zupełnie nie rozumiem jak można dojść do
    > absurdalnego wniosku, że pracodawca zasługuje na korzystanie z imienia i

    Przecież pracodawca nie firmuje imieniem i nazwiskiem byłego pracownika
    korespondencji wychodzącej. Jedno, co robi, to nie blokuje maili
    przychodzących, a adresowanych na imienny adres pracownika - zwróćmy
    uwagę, w domenie należącej do pracodawcy.

    Czy ktoś ma wątpliwości, że sprawy, kontakty, czy jakkolwiek rozumiany
    potencjał we wszystkim, co było związane z zatrudnieniem byłego pracownika
    należy do pracodawcy? A jeśli nie - czy ktoś ma wątpliwość, że ważny i
    zasługujący na ochronę jest interes pracodawcy, aby ten potencjał
    wykorzystać, sprawy załatwić, kontakty utrzymać itd.?

    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com

  • 69. Data: 2011-11-25 19:35:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl>

    > Przeciez to nie jest *korzystanie*, nie ma także odniesień do konretnej
    > osoby. Przyklad: Adam Kowalski. Podalem imie i nazwisko. Potrafisz na
    > podstawie tego zidentyfikowac konkretna osobe, ktora mam na mysli?

    A w jakiejś firmie pracuje ? Znam już ją ?

    > podaj jej adres, pesel i numer telefonu.

    Po ...j ?!

  • 70. Data: 2011-11-25 19:51:16
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Proste Prawo" <p...@o...pl>

> [...]
    > nazwiska byłego pracownika.

    Przecież pracodawca nie firmuje imieniem i nazwiskiem byłego pracownika
    Ktoś mówi o wychodzącej ??? Obsesja ?

    Jedno, co robi, to nie blokuje maili
    przychodzących, a adresowanych na imienny adres pracownika - zwróćmy
    uwagę, w domenie należącej do pracodawcy.
    --
    I co z tego, że domena należy do pracodawcy ? Co to ma do adresata
    korespondencji ?!

[...]
    Pierdoły. Jak pracodawca otrzymuje korespondencję do byłego pracownika to
    powinien mu ją przekazać lub zwrócić nadawcy. Biznesowa wartość tego czy
    owego nie ma z tym żadnego związku. Postać adresu również. Elektroniczną
    może stosunkowo prosto odrzucić tak, by wróciła i przekierować tak, by
    dotarła.