  • 51. Data: 2011-11-14 22:03:52
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakończeniu umowy o pracę
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 21:30:19 +0200, januszek napisał(a):

    > andromeda napisa?(a):

    > Ok - inaczej Ci to wyjaśnię: technicznie da się to tak zrealizować, że
    > konto zostanie skasowane ale jeśli na adres firmy trafi tak zaadresowany
    > mail to zostanie przekazany w odpowiednie miejsce.
    >
    > j.
    Rozumiem -sam tak robiłem na polecenie przełożonych, tyle że to jest
    dalej przetwarzanie danych byłego konta imiennego, a teraz jest to
    przetwarzanie aliasu pocztowego do odpowiedniego miejsca, czyli do np.
    innego konta.

    --
    _________________________
    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2011-11-15 11:05:02
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakonczeniu umowy o prace
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    andromeda napisa?(a):

> [...]
    > dalej przetwarzanie danych byłego konta imiennego, a teraz jest to
    > przetwarzanie aliasu pocztowego do odpowiedniego miejsca, czyli do np.

    Cokolwiek znaczy: "przetwarzanie danych byłego konta imiennego" :)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 53. Data: 2011-11-16 19:54:27
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl>

    > Ok - inaczej Ci to wyjaśnię: technicznie da się to tak zrealizować, że
    > konto zostanie skasowane ale jeśli na adres firmy trafi tak zaadresowany
    > mail to zostanie przekazany w odpowiednie miejsce.

    A co to zmienia w temacie ?

  • 54. Data: 2011-11-16 20:34:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    John Kołalsky napisa?(a):

    [...]

    > A co to zmienia w temacie ?

    W temacie czego konkretnie?

    j.

  • 55. Data: 2011-11-17 20:37:32
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl>

    > John Kołalsky napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > W temacie czego konkretnie?

    A o czym dyskusja była ?

  • 56. Data: 2011-11-18 07:13:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    John Kołalsky napisa?(a):

    > A o czym dyskusja była ?

    O kasowaniu takiego (imiennego) konta w celu uniknięcia wyroku. A potem
    o tym, że nawet po usunięciu konta, można przechwycić pocztę wysyłaną na
    taki adres. Na koniec także o tym, że zbitek słów: "przetwarzanie danych
    byłego konta imiennego" to jakieś masło-maślane i zupełnie nie opisuje
    sytuacji przechwytywania poczty, co konkretnie polega na tym, że jeśli
    tak zaadresowany mail trafi na serwer pocztowy firmy to zostanie

  • 57. Data: 2011-11-18 15:43:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    John Kołalsky napisa?(a):

    > No nie. Chodziło o dalsze przetwarzanie danych osobowych. Czy one są w
    > nazwie konta czy w nazwie aliasu nie wydaje się mieć jakiegokolwiek
    > znaczenia.

    Przecież ustawa definiuje co to są dane osobowe i czym jest ich
    przetwarzanie. Zerknij na Art 6 i 7 Ustawy o ochronie danych i odpowiedz
    na pytanie w jaki sposób wpis w filtrze serwera pocztowego, np taki:
    "if adres='i...@f...com' then forward mail to
    'm...@f...com'" narusza, konkretnie, prawo?

    j.

  • 58. Data: 2011-11-18 15:56:09
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

  • 59. Data: 2011-11-19 09:06:47
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <ja5v8p$4ui$1@mx1.internetia.pl>
    John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    > No nie. Chodziło o dalsze przetwarzanie danych osobowych. Czy one są w
    > nazwie konta czy w nazwie aliasu nie wydaje się mieć jakiegokolwiek
    > znaczenia.

    Sprawdzić czy nie catch-all. ;-P

    --
    Jacek Politowski

  • 60. Data: 2011-11-19 19:15:03
    Od: Proste Prawo <p...@g...com>

    On 14 Lis, 19:09, andromeda <j...@e...com.pl> wrote:
    > Sprawę nakreśliłem w tej grupie dyskusyjnej z tego powodu że w wielu
    > firmach stosuje się praktykę stosowania imiennych maili które jest
    > dozwolone w chwili gdy pracownik pracuje. Nigdzie jednak w sposób wyraźny
    > nie napisano że mail taki można utrzymywać po zakończeniu umowy o pracę,
    > a wręcz w 2 artykułach wykazano że taki mail powinno się skasować.

    No ale zwróć uwagę, że były pracodawca wskazuje na swój ważny (i moim
    zdaniem zasługujący na ochronę) interes prawny, przez który rozumie
    ciągłość kontaktu w sprawach, w których ktoś Twój adres imienny
    posiadał. W czasie, gdy pracowałeś pracodawca mógł przecież ten adres
    publikować, rozpowszechniać itd.
    Więc - nawet gdyby przyjąć, że Twoje imię i nazwisko są danymi
    osobowymi (a nie są) i gdyby przyjąć, że utrzymywanie w konfiguracji
    serwera wpisu pozwalającego na odbieranie poczty kierowanej na Twój
    imienny adres jest przetwarzaniem danych osobowych (a nie jest), to i
    tak w moim przekonaniu Twój były pracodawca może przyjmować maile
    kierowane na adres, o którym rozmawiamy.

    Masz prawo żądać, żeby tego nie robili. Masz prawo mieć do nich o to
    żal. Nie widzę przepisu, w oparciu o który można by byłego pracodawcę
    zmusić do zaniechania tej praktyki.

    pozdr