    From: Proste Prawo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: email imienny firmowy po zakończeniu umowy o pracę
    Date: Sat, 19 Nov 2011 11:15:03 -0800 (PST)

    On 14 Lis, 19:09, andromeda <j...@e...com.pl> wrote:
    > Sprawę nakreśliłem w tej grupie dyskusyjnej z tego powodu że w wielu
    > firmach stosuje się praktykę stosowania imiennych maili które jest
    > dozwolone w chwili gdy pracownik pracuje. Nigdzie jednak w sposób wyraźny
    > nie napisano że mail taki można utrzymywać po zakończeniu umowy o pracę,
    > a wręcz w 2 artykułach wykazano że taki mail powinno się skasować.

    No ale zwróć uwagę, że były pracodawca wskazuje na swój ważny (i moim
    zdaniem zasługujący na ochronę) interes prawny, przez który rozumie
    ciągłość kontaktu w sprawach, w których ktoś Twój adres imienny
    posiadał. W czasie, gdy pracowałeś pracodawca mógł przecież ten adres
    publikować, rozpowszechniać itd.
    Więc - nawet gdyby przyjąć, że Twoje imię i nazwisko są danymi
    osobowymi (a nie są) i gdyby przyjąć, że utrzymywanie w konfiguracji
    serwera wpisu pozwalającego na odbieranie poczty kierowanej na Twój
    imienny adres jest przetwarzaniem danych osobowych (a nie jest), to i
    tak w moim przekonaniu Twój były pracodawca może przyjmować maile
    kierowane na adres, o którym rozmawiamy.

    Masz prawo żądać, żeby tego nie robili. Masz prawo mieć do nich o to
    żal. Nie widzę przepisu, w oparciu o który można by byłego pracodawcę
    zmusić do zaniechania tej praktyki.

    pozdr