  • 11. Data: 2003-09-29 21:36:03
    Temat: Re: dziedziczenie dlugu
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    news:bl7dfu$snc$2@inews.gazeta.pl...
    > Nie, jeśli nie poręczyłaś tego długu.
    Ta uwaga nie dotyczy przyjęcia spadku po rodzicach,
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 12. Data: 2003-09-29 21:38:37
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl> wrote in message

    > Marikha chyba chce wiedzieć czy jeżeli rodzice żyją i mają niespłacone
    > wierzytelności, narobili długów czy dzieci odpowiadają za to?
    > A ja mam pytanie w drugą stronę czy rodzice odpowiadają za długi rosołych
    > dzieci?
    Nie, nie odpowiadają. Tylko, że po żyjących się nie dziedziczy, więc problem
    Marikhi nie ma szans w tym układzie wystąpić.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 13. Data: 2003-09-29 21:40:21
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Mateusz Dr" <n...@w...pl> wrote in message

    > Nie odpowiada sie. Kategorycznie stwierdzam :)
    Zgadza się i warto o tym pamiętać, kiedy komornik próbuje wynosić z domu
    rzeczy nie należące do dłużnika.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 14. Data: 2003-09-30 08:53:01
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > "Mateusz Dr" <n...@w...pl> wrote in message

    > Zgadza się i warto o tym pamiętać, kiedy komornik próbuje wynosić z domu
    > rzeczy nie należące do dłużnika.

    Niedawno w GP pisali, ze jednak komornik moze.....
    Nalezy wtedy wniesc zarzut i wniosek o zabezpieczenie, by komornik nie mogl
    sprzeac.

  • 15. Data: 2003-09-30 15:23:57
    Od: "Marikha" <m...@T...gazeta.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w

    > Niedawno w GP pisali, ze jednak komornik moze.....
    > Nalezy wtedy wniesc zarzut i wniosek o zabezpieczenie, by komornik nie
    mogl
    > sprzeac.

    nie zalamuj mnie:(to znaczy,ze jak bede w pracy i co wejdzie do domu
    komornik to zostane bez niczego...mimo,ze wszystko kupilam za swoje ciezko
    zarobione pieniadze?:(

  • 16. Data: 2003-09-30 18:07:22
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Marikha" <m...@T...gazeta.pl> wrote in message

    > nie zalamuj mnie:(to znaczy,ze jak bede w pracy i co wejdzie do domu
    > komornik to zostane bez niczego...mimo,ze wszystko kupilam za swoje ciezko
    > zarobione pieniadze?:(
    Uspokój się. Prawo do Twoich rzeczy ma takie samo, jak do moich, czyli
    żadne.
    Oczywiście należy go ostrzec, że próbuje wynosić rzeczy należące do osób
    trzecich, a jeśli już się pomyli, to oficjalnie zaprotestować.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 17. Data: 2003-09-30 18:52:17
    Temat: Odp: dziedziczenie dlugu
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:blcgmf$g3$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    > Oczywiście należy go ostrzec, że próbuje wynosić rzeczy należące do osób
    > trzecich, a jeśli już się pomyli, to oficjalnie zaprotestować.

    powodztwo przeciwegzekucyjne?

    pozdrawiam,
    mdr

  • 18. Data: 2003-09-30 22:33:50
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > powodztwo przeciwegzekucyjne?
    Aż na tyle się na egzekucji nie znam, a nie mam czasu szukać, ale mam
    wrażenie, że to musi być prostsze, skoro problem jest czysto formalny.
    Identyczny, jak gdyby komornik pomylił mieszkania i wyniósł wszystko
    sąsiadom. Z punktu widzenia odpowiedzialności za dług dłużnika mieszkająca z
    nim rodzina i okoliczni sąsiedzi są tak samo nieodpowiedzialni.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 19. Data: 2003-09-30 22:53:32
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Znalazłam tylko:
    § 60. 1. rozporządzenia w sprawie czynności komorników:
    "W protokole zajęcia komornik wyszczególni zajęte ruchomości, podając ich
    istotne znamiona i cechy wyróżniające, a ponadto zamieści oświadczenia osób
    obecnych przy zajęciu oraz uzyskane nawet z innych źródeł informacje, mogące
    przyczynić się do wyjaśnienia, czy zajęte przedmioty nie były wyłączone od
    egzekucji także na podstawie przepisów szczególnych oraz czy osobom trzecim
    przysługuje prawo do tych przedmiotów."

    Art. 3 ustawy o komornikach sądowych i egzekucji (mówiący o nadzorze sądu i
    rozpatrywaniu skarg i zażaleń na postępowanie komornika),
    Art. 23.1. ustawy o komornikach sądowych i egzekucji (komornik ponosi
    odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przy wykonywaniu czynności)
    Art. 767 kpc i następne mówiące o skardze do sądu powiatowego na czynności
    komornika.

  • 20. Data: 2003-09-30 23:54:01
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bld0fv$4oe$...@a...news.tpi.pl...
    \
    Z punktu widzenia odpowiedzialności za dług dłużnika mieszkająca z
    > nim rodzina i okoliczni sąsiedzi są tak samo nieodpowiedzialni.

    racja:)

    pozdrawiam
    Sandra