  • 1. Data: 2003-09-27 16:01:05
    Temat: Niezgodnosc towaru z umowa.
    Od: "Tomek" <t...@i...pl>

    Kodeks cywilny. (Dz. U. Nr 141, poz. 1176) Rozdział 1, Art. 10.1.

    Zastanawiam sie, jak to wyglada w przypadku zakupu np monitora LCD, a
    konkretnie sprawa "popsutych pixeli" ktore moga sie pojawic na monitorze.
    Gwarancja producenta najczesciej dopuszcza istnienie 1-3 "bad pixeli".
    Jednak z praktyki wiem, ze jest to bardzo uciazliwe w uzytkowaniu.

    Dlatego ciekawe jak sie ma ustawa do przypadku, gdy kupuje monitor sprawny w
    100% a po jakims czasie (miesiac - rok, 2 lata) pojawiaja sie bad pixele.

    Czy ktos obeznany w temacie moglby sie, prosze, wypowiedziec.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2003-09-27 20:21:22
    Temat: Re: Niezgodnosc towaru z umowa.
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    > 100% a po jakims czasie (miesiac - rok, 2 lata) pojawiaja sie bad pixele.
    >
    > Czy ktos obeznany w temacie moglby sie, prosze, wypowiedziec.

    Rozwazmy 3 sytuacje:

    1. Jesli sprzedawca zapewnial cie ze nic nie ma prawa sie stac to odpowiada
    na podst. tej ustawy.

    2. Jesli natomiast wspomnial ze kilka bad pixeli ktore moga sie pojawic to
    norma a ty kupisz ten monitor to nic nie wskorasz powolujac sie na ta
    ustawe.

    3. Jesli sprzedawca nic nie wspominal o bad pixelach (bo mu to do glowy nie
    przyszlo a ty sie
    nie pytales) to pojawia sie zasadnicze pytanie czy pojawienie sie kilku bad
    pixeli jest czy nie jest normalnym stanem wynikajacym z uzywania monitora.
    Jezeli jest to nalezy uznac
    ze towar jest zgodny z umowa. Jesli sam producent w dokumencie gwarancyjnym
    dopuszcza
    taka sytuacje to moze to potwierdzac fakt iz towar jest zgodny z umowa.
    ALE gdyby mimo tego sprzedawca zapewnial cie ze nic sie nie stanie to patrz
    pkt1.

  • 3. Data: 2003-09-27 21:13:50
    Od: "Tomek" <t...@i...pl>

    pixele.

    > 1. Jesli sprzedawca zapewnial cie ze nic nie ma prawa sie stac to
    odpowiada
    > na podst. tej ustawy.

    Tak nie jest nigdy. niestety.

    > 2. Jesli natomiast wspomnial ze kilka bad pixeli ktore moga sie pojawic to
    > norma a ty kupisz ten monitor to nic nie wskorasz powolujac sie na ta
    > ustawe.

    Tak wlsnie jest najczesciej, w przypadkach, gdy pytam sie o badpixele.

    > 3. Jesli sprzedawca nic nie wspominal o bad pixelach
    > to pojawia sie zasadnicze pytanie czy pojawienie sie kilku bad
    > pixeli jest czy nie jest normalnym stanem wynikajacym z uzywania monitora.

    Moze nie z uzywania, ale z konstrukcji i niedoskonalosci matrycy, ale ...
    jest dopuszczone przez producenta i unormowane nawet w jakims ISO (nie
    pamietam nru).

    Tak wiec wcale mnie nie pocieszyles, ale tego tez sie spodziewalem.
    Niestety potwierdziles moje przypuszczenia, co do interpretacji ustawy.

    Dzieki i pozdrawiam
    T.

  • 4. Data: 2003-09-28 16:24:28
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Tomek" <t...@i...pl> wrote in message
    > Zastanawiam sie, jak to wyglada w przypadku zakupu np monitora LCD, a
    > konkretnie sprawa "popsutych pixeli" ktore moga sie pojawic na monitorze.
    Skontaktuj się z federacją konsumentów, oni najlepiej znają praktykę, a
    odkąd nasze przepisy zostały zmienione z jasnych na zawoalowane, praktyka
    może być głównym wyznacznikiem opłacalności występowania z reklamacją.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 5. Data: 2003-09-28 18:40:29
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > "Tomek" <t...@i...pl> wrote in message
    monitorze.

    > Skontaktuj się z federacją konsumentów, oni najlepiej znają praktykę,

    Wiesz - idęą pisanie na tą liste jest uzyskanie jakiejś rady, a nie adresu.

    > odkąd nasze przepisy zostały zmienione z jasnych na zawoalowane,

    He? Co masz dokładnie na myśli? I co to właściwie są "przepisy zawoalowane"?
    Ustawodawca posługuję się w akcie aluzjami czy eufemizmami?

    > praktyka
    > może być głównym wyznacznikiem opłacalności występowania z reklamacją.

    Może być a może nie być? A co innego może jeszcze wyznaczyc opłacalność
    reklamacji?

    Depi.

  • 6. Data: 2003-09-29 21:35:03
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > Wiesz - idęą pisanie na tą liste jest uzyskanie jakiejś rady, a nie
    adresu.
    Wybacz, ale niezależnie od Twoich poglądów osobom mającym problemy z prawem
    konsumenckim zawsze polecam kontakt z Federacją, choćby dlatego, że mają tam
    takich spraw wiele i znają praktykę. Różnica między "idź do adwokata" a
    "możesz skorzystać z bezpłatnej pomocy organizacji zajmującej się takimi
    sprawami" jest kolosalna.

    Nieee, dalej nie odpowiadam. Czepiasz się dla samego czepiania. Szkoda
    mojego czasu.

    MArta

  • 7. Data: 2003-09-30 07:00:44
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > sprawami" jest kolosalna.
    >
    > Nieee, dalej nie odpowiadam. Czepiasz się dla samego czepiania. Szkoda

    Marto,

    mogłabys również polecać powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów,

    pzdr :-),

    marek radwański

  • 8. Data: 2003-09-30 18:03:35
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > mogłabys również polecać powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów,
    >
    > pzdr :-),
    Dzięki ;) Tylko o ile się orientuję, to wszyscy są powiązani z Federacją.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 9. Data: 2003-10-03 18:45:58
    Od: kam <X...@X...plX>

    Marta Wieszczycka wrote:
    > Dzięki ;) Tylko o ile się orientuję, to wszyscy są powiązani z Federacją.

    "powiązani" to ciekawe okreslenie tych relacji ;)

    KG