  • 1. Data: 2003-09-28 00:40:28
    Temat: dziedziczenie dlugu
    Od: "Marikha" <m...@T...gazeta.pl>

    witam

    mam pytanko czy dzieci dziedzicza dlugi po swoich rodzicach?
    czy jest jakis sposob ominiecia tego?

  • 2. Data: 2003-09-28 09:37:03
    Temat: Re: dziedziczenie dlugu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | mam pytanko czy dzieci dziedzicza dlugi po swoich rodzicach?

    Tak

    | czy jest jakis sposob ominiecia tego?

    Tak. Odrzucić spadek.

  • 3. Data: 2003-09-28 10:50:27
    Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>

    Użytkownik "Marikha" <m...@T...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > mam pytanko czy dzieci dziedzicza dlugi po swoich rodzicach?
    > czy jest jakis sposob ominiecia tego?

    no chyba dziedziczą skoro jest dziedziczenie wprost lub z dobrodziejstwem
    inwentarza. Ale jaki jest czas na zgłoszenie roszeń tego nie wiem :-(
    JO

  • 4. Data: 2003-09-28 16:01:53
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Marikha" <m...@T...gazeta.pl> wrote in message
    > witam
    >
    > mam pytanko czy dzieci dziedzicza dlugi po swoich rodzicach?
    > czy jest jakis sposob ominiecia tego?
    1) Jako spadkobierca możesz przyjąć spadek z dobrodziejstwem inwentarza.
    Powoduje to, że Twoja odpowiedzialność za długi spadkodawcy jest ograniczona
    do wartości spadku. Na skorzystanie z tej formuły masz 6 miesięcy. Inaczej
    uznaje się, że przyjęłaś spadek wprost, czyli odpowiadasz za długi rodziców
    nawet jeżeli będą one większe niż ich majątek.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 5. Data: 2003-09-28 16:41:23
    Od: "Marikha" <m...@T...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w

> [...]
    rodziców
    > nawet jeżeli będą one większe niż ich majątek.
    dziekuje za odpowiedz,ale mi chodzi glownie o dziedziczenie dlugu majac na
    mysli nie spadek,ale powiedzmy jak rodzice traca zdolnosc splaty tego dlugu
    w wyniku braku srodkow finansowych jeszcze za ich zycia..czy ja wtedy bede
    odpowiadac za to czy moge jakos sie z tego wywinac...

  • 6. Data: 2003-09-28 17:20:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie, jeśli nie poręczyłaś tego długu.

  • 7. Data: 2003-09-28 17:37:27
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > w wyniku braku srodkow finansowych jeszcze za ich zycia..czy ja wtedy bede
    > odpowiadac za to czy moge jakos sie z tego wywinac...
    No właśnie na tym polega problem, że i aktywa i pasywa są częścią spadku.
    Jeśli dług jest większy niż majątek rodziców, ew. porównywalny, to przyjęcie
    spadku z dobrodziejstwem inwentarza zabezpiecza Cię przed spłacaniem go z
    własnego majątku.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 8. Data: 2003-09-28 18:01:39
    Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w > No
> [...]
    przyjęcie
    > spadku z dobrodziejstwem inwentarza zabezpiecza Cię przed spłacaniem go z

    Marikha chyba chce wiedzieć czy jeżeli rodzice żyją i mają niespłacone
    wierzytelności, narobili długów czy dzieci odpowiadają za to?
    A ja mam pytanie w drugą stronę czy rodzice odpowiadają za długi rosołych
    dzieci?
    Oj przeczytałam to i chyba znam odpowiedź - ani dzieci ani rodzice nie
    odpowiadają za długi - mówimy dzieciach pełnoletnich.
    A co na to powie fachowiec?
    JO

  • 9. Data: 2003-09-28 18:03:57
    Od: "Xeite" <x...@o...pl>

    Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Jeśli dług jest większy niż majątek rodziców, ew. porównywalny, to
    > przyjęcie spadku z dobrodziejstwem inwentarza zabezpiecza Cię przed

    No dobra, sam jestem ciekaw jak to jest. W przypadku jak rodzice zyja i
    jeszcze dlugo beda zyc ale nie sa w stanie splacic wielkiego dlugu. Jesli ja
    pracuje i jestem zameldowany tam gdzie oni, to czy mozna mi jakos narzucic
    przymusowo ich dlug, a jesli tak to czy jest jakas szansa tego ominiecia ?

    --
    xeite
    gg: 1645701 <> icq: 1480964 <> tlen: xeite

  • 10. Data: 2003-09-29 20:38:02
    Temat: Odp: dziedziczenie dlugu
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Xeite <x...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bl77u3$9lo$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    > przymusowo ich dlug, a jesli tak to czy jest jakas szansa tego ominiecia ?

    Nie odpowiada sie. Kategorycznie stwierdzam :)
    Daleko daleko posrednio - moze byc taka sytuacja, ze rodzice przez te dlugi
    (albo dzieci)
    znajda sie w niedstatku i wtedy moze powstac obowiazek alimentacyjny dzieci
    dla rodzicow
    albo odwrotnie ale ze splacaniem ich dlugow nie ma to nic wspolnego.

    pozdrawiam
    mdr