  • 11. Data: 2004-06-21 20:17:49
    Temat: Re: dlaczego towarzystkow WARTA usiluje mnie okrasc (i to w imieniu prawa)
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Sundayman" <s...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:cb7fnd$foh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > hm. Wobec tego musze sie chyba ewentualnie zastanowic nad tym, bo jak
    > rozumiem - w PZU tez nie bede zrezygnowac ?
    >
    > Nie no, ludzie. W obliczu prawa mam placic 2 razy za to samo ???
    > A odszkodowanie tez dostane podwojnie ???

    Odszkodowanie dostanie ew. poszkodowany (to jest OC) i nie podwójnie -
    proporcjonalnie do sum gwarancyjnych, czyli w praktyce pól z WARTY i pól z
    PZU.
    Moja rada - j.w. - napisac pismo z prosba do dyrektora WARTY - nie
    wiedzialem, sorry itd....

    seb

  • 12. Data: 2004-06-21 20:19:42
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "KALKOL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Nie, ten numer nie przejdzie - umowa będzie trwać do końca okresu
    > ubezpieczenia. Nie można jej skutecznie wcześniej wypowiedzieć (tzn.
    można,
    > ale skutek będzie taki, że wygaśnie z końcem okresu ubezpieczenia).

    rok temu mi przeszedl

  • 13. Data: 2004-06-21 20:24:01
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    > rok temu mi przeszedl

    Powiedz, kto na to poszedł? Jakie towarzystwo? Zaznaczam, że to nie jest
    zgodne z przepisami, chyba, że wcześniej sprzedasz albo zezłomujesz
    samochód.

    seb

  • 14. Data: 2004-06-22 08:31:37
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    > to on juz nie moze wypowiedziec umowy.
    > Dla mnie jest to oczywisty skandal. JA (czy tam - moj tato) nie
    > zawieralem zadnej umowy. Jakim prawem mam im placic ? Oczywisicie, wiem
    > , ze to wymyslili poslowie... Ale - czy w tym kraju wszystko musi byc
    > postawione na glowie ?

    dokladnie. obecnie zawierasz polise na pojazd i nie obchodzi ich wlasciciel,
    gdyz umowa przechodzi na nabywce. wlasnie przy nabyciu mozesz zrzec sie tego
    ubezpieczenia, a zbywca nie ma nic do powiedzenia. niestety, ale takie jest
    prawo: "dura lex sed lex". mnie np. irytuje sprawa znizek przy
    ubezpieczeniu. np. ja, majac znizki ok 30 % kupuje samochód od osoby, która
    ma np. tylko 5 % i co??????? mam placic np. kolejna rate drozej niz mi sie
    nalezy??????

  • 15. Data: 2004-06-22 09:04:36
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 6/22/2004 10:31 AM, Użytkownik bella napisał:

> [...]
    > ma np. tylko 5 % i co??????? mam placic np. kolejna rate drozej niz mi sie

    No zaraz! Z tego co mówisz wynika, że w tym wypadku wypowiadasz umowę z
    poprzednim ubezpieczycielem i zawierasz nową ze swoimi zniżkami. Chyba
    że zniżki też są "przywiązane" do samochodu?

    A co się stanie jak to ja sprzedam samochód z ważnym ubezpieczeniem a
    następny włąściciel spowoduje wypadek? Zniżki zabiorą *mi*?

  • 16. Data: 2004-06-22 11:47:05
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "/sl" <w...@W...pl> napisał w wiadomości

    > No zaraz! Z tego co mówisz wynika, że w tym wypadku wypowiadasz umowę z
    > poprzednim ubezpieczycielem i zawierasz nową ze swoimi zniżkami. Chyba
    > że zniżki też są "przywiązane" do samochodu?

    chyba nie do końca zrozumiałes o co mi chodzi....... bo poruszyłam dwie
    kwestie w swojej wypowiedzi. przeczytaj uważnie.

  • 17. Data: 2004-06-22 11:52:21
    Od: "seb" <s...@u...onet.pl>

    Użytkownik "bella" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    która
    > ma np. tylko 5 % i co??????? mam placic np. kolejna rate drozej niz mi sie

    Nie - towarzystwo ma obowiązek przeliczyć składkę z uwzględnieniem Twoich
    zniżek

    seb

  • 18. Data: 2004-06-22 12:09:35
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    > Powiedz, kto na to poszedł? Jakie towarzystwo? Zaznaczam, że to nie jest
    > zgodne z przepisami, chyba, że wcześniej sprzedasz albo zezłomujesz
    > samochód.

    Samopomoc
    Z Wartą warto sprubowac;)

  • 19. Data: 2004-06-22 12:10:13
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    Niech sundayman sprawdzi umowę pod tym kontem

  • 20. Data: 2004-06-22 12:12:07
    Od: "seb" <s...@u...onet.pl>

    > Niech sundayman sprawdzi umowę pod tym kontem

    A co ma niby sprawdzić. Przepis jest jednakowy dla wszystkich. To że jakiś
    "specjalista" z Samopomocy nie zna przepisów o niczym nie świadczy.

    seb