  • 1. Data: 2004-06-21 18:04:54
    Temat: Nieodbieranie wezwan na rozprawe.
    Od: "Kec@j" <j...@p...N.O.S.P.A.M.onet.pl>

    Witam!

    Moja kuzynka ma taki problem. Rok temu wyprowadziła sie on wraz ze swoją córką od
    męża, z uwagi na to, że jej mąż od kilku lat nadużywał alkoholu, stosował wobec niej
    przemoc fizyczną i psychiczną, a ponadto wogóle się nie interesował domem, nie
    pracował, a co więcej - trwonił jej ciężo zarobione pieniądze i wydawał na alkohol.
    Przez ten rok czasu zamieszkała ona u swojej matki i teraz chce złożyć pozew o
    rozwód. Jest jeden problem. Jej mąż wogóle nie odbiera żadnych wezwań, żadnych listów
    poleconych i jak jej powiedział nie ma zamiaru odbierać z poczty czegokolwiek. Jak to
    będzie w przypadku, kiedy złoży pozew o rozwód, a on celowo nie będzie odbierał
    listów z sądu oraz wezwań?

    pozdrawiam

    kecaj

  • 2. Data: 2004-06-21 20:56:19
    Temat: Re: Nieodbieranie wezwan na rozprawe.
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Kec@j" <j...@p...N.O.S.P.A.M.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czegokolwiek. Jak to
    > będzie w przypadku, kiedy złoży pozew o rozwód, a on celowo nie będzie

    Zostanie doprowadzony przez policję, chyba że się będzie ukrywał.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-06-21 21:33:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kec@j wrote:

> [...]
    > będzie w przypadku, kiedy złoży pozew o rozwód, a on celowo nie będzie odbierał

    Prędzej czy później wyślą po niego delegację w mundurkach i z
    kajdankami. Wcześniej oczywiście dowalą grzywnę (informacji o tym pewnie
    też nie odbierze, więc będzie miał dodatkową siurpryzę).

  • 4. Data: 2004-06-22 08:17:35
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > Zostanie doprowadzony przez policję, chyba że się będzie ukrywał.

    Spadłem z krzesła gdy to przeczytałem. Na rozwód nikogo się nie doprowadza
    siłą.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-06-22 08:20:38
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    wiadomości news:cb7k6b$ijs$3@news2.ipartners.pl...

    > Prędzej czy później wyślą po niego delegację w mundurkach i z
    > kajdankami. Wcześniej oczywiście dowalą grzywnę (informacji o tym pewnie
    > też nie odbierze, więc będzie miał dodatkową siurpryzę).

    No nie mogę, skąd wy się urwaliście? Lepiej milczcie, jak macie pisać takie
    głupoty. Przeczytajcie sobie art. 429 kpc. Doręczenie odbędzie się przez
    awizo i tyle.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-06-22 08:24:54
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Spadłem z krzesła gdy to przeczytałem. Na rozwód nikogo się nie doprowadza
    > siłą.

    Masz rację. Postępowanie odrębne mi się kłania na czele z art. 429 Kpc.

  • 7. Data: 2004-06-22 12:32:39
    Od: "Kec@j" <j...@p...N.O.S.P.A.M.onet.pl>

> [...]
    > głupoty. Przeczytajcie sobie art. 429 kpc. Doręczenie odbędzie się przez

    Tzn. jak facet nie będzie odbierał przesyłki z sądu (z kopią pozwu) oraz wezwań, to
    sprawa o rozwód się nie odbędzie??? czy tak mam to rozumieć?
    A jak się sprawa będzie miała w przypadku jego eksmisji "na bruk". Kuzynka od czasu
    jak się wyprowadziła nie opłaca mieszkania, bo nie ma zamiaru dalej męża utrzymywać,
    (a zresztą on wogóle i tak nie płaci on alimentów na dziecko) i z tego co dowiadywała
    się w spółdzielni będzie on eksmitowany za długi. Oczywiście ze spółdzielni listów
    poleconych dot długu też wogóle nie odbiera. Jak to będzie w przypadku, kiedy nie
    będzie miał stałego adresu zameldowania. ??? Jak mu sąd będzie chciał dostarczyć
    wezwania?

    Kecaj

  • 8. Data: 2004-06-22 12:39:23
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Kec@j pisze:

    > Użytkownik "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Tzn. jak facet nie będzie odbierał przesyłki z sądu (z kopią pozwu) oraz
    > wezwań, to sprawa o rozwód się nie odbędzie???

    Ogolnie...
    Jeli obecnosc jest niezbedna do przeprowadzenia rozprawy,
    go goscia aresztuja i doprowadza...
    Jesli nie - odbedzie sie bez jegoobecnosci...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-06-22 13:10:47
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Ogolnie...
    > Jeli obecnosc jest niezbedna do przeprowadzenia rozprawy,
    > go goscia aresztuja i doprowadza...
    > Jesli nie - odbedzie sie bez jegoobecnosci...

    Ogólnie, to byłoby to sprzeczne z art. 429 Kpc - wyjaśnij więc może na
    jakiej podstawie miałoby się to odbyć.

  • 10. Data: 2004-06-22 15:23:06
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

> [...]
    kiedy nie
    > będzie miał stałego adresu zameldowania. ??? Jak mu sąd będzie chciał

    Czy słyszeliście o doręczeniu zastępczym ?? Przeczytajcie sobie art. 139
    kpc. To wtedy do zrozumiecie. Dala nie mających miejsca zamieszkania (to
    chyba eksmisja nie jest możliwa ;) jest art. 143-144 kpc.

    --
    JOHNSON :)