  • 21. Data: 2003-10-25 10:28:15
    Temat: Re: dlaczego tak trudno jest zostac adwokatem?
    Od: "ben" <b...@o...pl>

    > "ben" <b...@o...pl> wrote in message
    > etycznego
    > zwykle
    >
    > Generalnie wogóle nie są przygotowani.
    > idą na rozprawę z marszu i nie bardzo mają pojęcie o co chodzi.
    > To, że jest tak mały wybór pozwala im nic nie robić, bo i tak nie ma dokąd
    > pójść.
    > Tylu źle poprowadzonych spraw to ja jeszcze w życiu nie widziałem.

    Niestety w dużej mierze jest to prawda, ale nie sądzę aby było to rezultatem
    małej konkurencji. Adwokatów, np. w Warszawie jest wielu i raczej nie ma
    problemu, aby zrezygnować z usług jednego i iść do drugiego. Z drugiej strony
    fakt, że nie jest ich zbyt wielu utrudnia "anonimowość". Jeśli rozchodzą się
    informacje o tym, że jakiś adwokat jest kiepski to dość szybko dowiaduje się o
    tym spora część środowiska. Uważam, że inaczej niż u radców (których jest tak
    wielu, ze się nie znają) adwokaci jednak starają się wywiązywać ze swoich
    obowiązków, a że niektórzy mają słabą wiedzę....... to już inna kwestia
    Ben

  • 22. Data: 2003-10-25 14:34:51
    Od: poreba <d...@p...com>

    "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> popełnił 25 paź 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:ZTpmb.122354$bU3.1637043@news.chello.at:

    > brak argumentow? chec zaistnienia na grupie?
    > czy moze pitolenia palcami po klawiaturze?
    Po powtórnym przejrzeniu tamtego posta (ekstrakt powyżej)
    zgodzę się z ostatnią z _narzuconych_ przez Ciebie hipotez.
    _Nieuczciwym_ jednak byłoby pominięcie niechlujstwa.
    Może i są w Polsce "urzytkownicy" news, którym to nie przeszkadza.
    _Byłoby_ jednak lepiej gdyby przed wysyłką ludzie czytali,
    to co mają zamiar upublicznić i nie _dostawali_ napadu zaciekłości po,
    bardzo delikatnym, zwróceniu uwagi.

    --
    pozdro /mimo wszystko
    poreba /nieinkorporowany

  • 23. Data: 2003-10-25 16:41:25
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > to co mają zamiar upublicznić i nie _dostawali_ napadu zaciekłości po,
    > bardzo delikatnym, zwróceniu uwagi.

    zacieklosci? ;) to ty jeszcze zacieklego czlowieka nie widziales, a jak bede
    chcial poczytac komentarze na temat swoich postow to pojde na
    pl.soc.poprawna.polszczyzna

  • 24. Data: 2003-10-27 20:14:18
    Od: "Grzegorz" <c...@l...com>

    > Czy ktos moze mi wyjasnic, dlaczego w Polsce trudno jest zostac
    > adwokatem? Czy da sie kiedys otworzyc to srodowisko, czy jednak nadal
    > to bedzie panstwo kolesi i ukladow?

    Po wejściu do UE adwokaci z innych krajów Unii bedą mieli prawo
    reprezentacji przed polskim sadem. Wtedy będzie mozna skończyć
    prawo np w Niemczech ( studia są bezpłatne nawet dla cudzoziemców
    tylko trzeba zdac egazmin z języka, do którego bezpłatnie przygotowują )
    i zrobić tam aplikację - mam znajomego który tak zrobił i już za parę
    miesięcy będzie mógł reprezentowac klientów.

    Grzegorz

    ladowny w p p l
    UWAGA!! adres w nagłówku jest fałszywy
    a podany powyżej trzeba sobie poskładać :)