  • 1. Data: 2003-10-24 07:10:43
    Temat: Pelnomocnictwo a upowaznienie
    Od: "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.lp>

    Witam

    chcialem dac pelnomocnictwo mojemu ojcu do reprezentowania mnie w pewnych
    sprawach.
    Czy dokument _musi_ byc zatytulowany "Pelnomocnictwo" czy tez dopuszczalne
    bedzie "Upowaznienie" jesli w dokumencie jest dokladnie mowa do czego i w
    jakim zakresie. Dokument zostal poswiadczony konsularnie - rozumiem, ze
    jest wazny ?

    marcin

    I can speak Esperanto like a native ...

  • 2. Data: 2003-10-24 10:06:00
    Temat: Re: Pelnomocnictwo a upowaznienie
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.lp> napisał w wiadomości
> [...]
    > bedzie "Upowaznienie" jesli w dokumencie jest dokladnie mowa do czego i w
    > jakim zakresie. Dokument zostal poswiadczony konsularnie - rozumiem, ze

    To zalezy do czego owo pełnomocnictwo ma upowazniać (sam tytuł ma znaczenie
    trzeciorzędne)
    Jeżeli do reprezentowania przed sądem to nie było nawet potrzeby poświadczać
    go konsularnie - wystarczyłaby zwykła kartka ze wskazaniem kto, kogo i do
    czego upoważnia, oraz z podpisem.

    Jezli ma to byc upoważnienie do zawarcia umowy np sprzedarzy nieruchomości
    tow inno ono być w formie odpowiadającej formie umowy - notarialne. Nie
    jestem pewien ale konsulowie mogą chyba zastępować notariuszy za granicami
    kraju. Jeśli chodzi o reprezentowanie przed urzedami - powinno wystarczyć,
    ale kto tam tych urzędasów wie.

  • 3. Data: 2003-10-24 19:43:32
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:bnatj8$bt8$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > kraju. Jeśli chodzi o reprezentowanie przed urzedami - powinno wystarczyć,

    Niestety wiem z doświadczenia, że często się czepiają. Jedynym pewnym
    zabezpieczeniem jest akt notarialny. Konsularne poświadczenie może wywołac
    panike i alergie - nieczego urzędas nie boi się bardzije, niż sytuacji
    nietypowej, bo wtedy musi pomyśleć.

    Depi.