  • 11. Data: 2003-10-24 10:20:52
    Temat: Re: dlaczego tak trudno jest zostac adwokatem?
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > <hmmm> no nie bardzo. Trzeba by bylo woli ze strony stanowiacych prawo, by
    > zechcieli obecny stan zmienic...
    >
    > ... a wsrod nich sa rowniez adwokaci, i tak sie kolo zamyka ...

    Bingo... wiec po co te narzekania. Zajmijmy sie wlasnym podworkiem a
    gwarantuje ,ze kazdemu lepiej bedzie

    pozdr
    Lukasz

  • 12. Data: 2003-10-24 13:11:55
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    .

    > moze i tak ale nieznosze stwierdzen typy to jest panstwo kolesi i ukladow.
    > uwielbiamy narzekac i nikt temu nie zaprzeczy. prosciej jest narzekac i
    > zwalac wine na innych niz wziasc sie do roboty

    a jak nazwiesz wewnetrzne prawnicze ustalenia ze ustalanie stawek przez
    adwokatow ponizej pewnej granicy nazuconej przez "srodowisko" jest przejawem
    nieutrzciwej konkurencji?

    jak nazwiesz fakt ze na aplikacje adwokackie dostaje sie jakis nikly procent
    albo nawet promil sudentow spoaza "srodowiska"?

    jak nazwiesz fakt wypowiedzi jednego z bardziej znanych polskich adwokatow
    (nie pamietam nazwiska) ktory zapytany, czemu w polsce nie moze byc tak jak
    np w usa, ze adwokat dostaje procent od zasadzonej sumy odszkodowania, co
    jest bardzo logiczne bo zalezy mu na wygraniu sprawy tak samo jak
    poszkodowanemu, i tenze "inteligentny" pan odpowiada ze to bybly za duzy
    wplyw na adwokata, i on woli zeby adokat dostawa kase bez wzgledu na to czy
    sie stara czy nie?

    przykladow jest mnostwo

  • 13. Data: 2003-10-24 14:12:27
    Od: poreba <d...@p...com>

    "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> popełnił 24 paź 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:vy9mb.113480$bU3.1494617@news.chello.at:

    > a jak nazwiesz wewnetrzne prawnicze ustalenia ze ustalanie stawek
    > przez adwokatow ponizej pewnej granicy nazuconej przez "srodowisko"
    > jest przejawem nieutrzciwej konkurencji?
    Wtórny analfabetyzm? Przedawkowanie news? A może "spellczekerkrasz"?

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2003-10-24 19:50:59
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

> [...]
    > uwielbiamy narzekac i nikt temu nie zaprzeczy. prosciej jest narzekac i
    > zwalac wine na innych niz wziasc sie do roboty

    No co jak co, ale WZIĄŚĆ (sic!!!) sie do roboty na pewno nie zamierzam.
    Przepraszam za czepiactwo, ale jestem wyjątkowo wyczulony na ten błąd.

    A co do meritum - faktem jest, że to wszystko sitwa i koteria i bez ukladów
    jest bardzo trudno się dostać. Sama trudność jeszcze nie byłaby zła, gdzyby
    nie świadomość, że jakiś dureń z ustosunkowanym tatusiem ma łatwiej. Mnie to
    na przykład wkurza. Mogę zaakceptować to, że na adwokata jestem za głupi,
    ale nie to, że ktoś głupszy ode mnie okazuje się być odpowiedni dzieki
    nazwisku. Rymar sam w Polityce przyznał, że on wybiera dzieci adwokatów.

    Oczywiście - jesli jesteś niezatapialny i wiesz wszystko o wszystkim to się
    dostaniesz tak czy siak. Ale to nie o tym była mowa i nikt nie twierdzi, że
    to niemożliwe. tylko, że trudne.

    Depi.

  • 15. Data: 2003-10-24 20:40:37
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > No co jak co, ale WZIĄŚĆ (sic!!!) sie do roboty na pewno nie zamierzam.
    > Przepraszam za czepiactwo, ale jestem wyjątkowo wyczulony na ten błąd.

    i masz racje

> [...]
    gdzyby
    > nie świadomość, że jakiś dureń z ustosunkowanym tatusiem ma łatwiej. Mnie

    ok.... moze i sie z tym zgadzam ale mi tylko o to chodzi ,ze narzekaniem sie
    tego nie zmieni napewno. A z drugirj strony ..... gdybys mial mozliwosci nie
    pomoglbys swemu synowi???? Ja bym pomogl. NIe watpie ,ze sa osoby , ktore
    sie dostaja bo maja tatusiow ale nie zgodze sie z tym ,ze takich jest
    wiekszosc /to taki komentarz dla niektorych co tak twierdza/

    pozdr
    Lukasz

  • 16. Data: 2003-10-24 22:22:23
    Od: "ben" <b...@o...pl>

    Zastanawiam się tylko, dlaczego miałoby być łatwo dostać się do środowiska
    adwokackiego? Można mieć wątpliwości co do poziomu merytorycznego czy etycznego
    wielu przedstawicieli tego środowiska, ale przyznam szczerze, że
    ta "elitarność" do czegoś zobowiązuje i może dzięki temu adwokaci są zwykle
    lepiej przygotowani do rozpraw sądowych niż r. prawni. Nie chcę tu obrażać
    żadnego radcy prawnego, ale mam wrażenie, że to masowe przyjmowanie na
    aplikacje, przy FATALNYM poziomie zajęć, braku systemu patronackiego nie służy
    podnoszeniu ogólnego poziomu przedstawicieli tej profesji. Z drugiej strony
    wielu radców prawnych "starszego" pokolenia nie bardzo potrafi poruszać się w
    procedurze sądowej. Oczywiście są chlubne wyjątki zaprzeczające tej regule.
    Ben
    PS W przyszłości pewnie i tak adwokaci zostaną "wchłonięci" przez radców i nie
    będzie problemu :)

  • 17. Data: 2003-10-24 22:45:12
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    .

> [...]
    nie
    > pomoglbys swemu synowi???? Ja bym pomogl.

    Ja powiem więcej - jeśli uda mi się uzyskać jakąś pomoc, to z niej
    niechybnie skorzystam. Pytanie, czy jak już będę po tamtej stronie, to będę
    miał dość samozaparcia, aby dalej z tym walczyć. Należy zdawać sobie sprawę
    z tego, że adwokat który wystąpiłby publicznie za odbraniem korporacji jej
    uprawniej byłby zawodowo skończony - vide choćby odezwa NRA do wszystkich,
    co by uwalili tą nowelizację wszelkimi dostępnymi im środkami (dostepna na
    stronei NRA).

    NIe watpie ,ze sa osoby , ktore
    > sie dostaja bo maja tatusiow ale nie zgodze sie z tym ,ze takich jest
    > wiekszosc /to taki komentarz dla niektorych co tak twierdza/

    Większość, mniejszość... Kto to policzy? Dzieci na pewno jest mniejszość,
    ale są jeszcz znajomości, układy itp o wiele trudniej to wychwycić. Ja tez
    myślałem, że paru moich znajomych dostało się uczciwie, aż się dowiedziełem,
    że nie do końca.

    Depi.

  • 18. Data: 2003-10-24 22:56:34
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "ben" <b...@o...pl> wrote in message
> [...]
    zwykle
    > lepiej przygotowani do rozpraw sądowych niż r. prawni.

    Generalnie wogóle nie są przygotowani.
    idą na rozprawę z marszu i nie bardzo mają pojęcie o co chodzi.
    To, że jest tak mały wybór pozwala im nic nie robić, bo i tak nie ma dokąd
    pójść.
    Tylu źle poprowadzonych spraw to ja jeszcze w życiu nie widziałem.

  • 19. Data: 2003-10-25 07:47:05
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Wtórny analfabetyzm? Przedawkowanie news? A może "spellczekerkrasz"?

    brak argumentow? chec zaistnienia na grupie? czy moze pitolenia palcami po
    klawiaturze?

  • 20. Data: 2003-10-25 07:53:37
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "ben" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wielu przedstawicieli tego środowiska, ale przyznam szczerze, że
    > ta "elitarność" do czegoś zobowiązuje i może dzięki temu adwokaci są
    [ciach]

    na temat ich przygotowania ktos juz napisal i jest w tym sporo racji, a co
    do "elitarnosci" ;) to ona i zamkniecie srodowiska prowadzi do tego, do
    czego prowadzi to samo u lekarzy, jesli ktorys cos spieprzy nic mu nie mozna
    zrobic bo reszta kolesi bedzie go bronic i twierdzic ze dzizlal prawidlowo i
    zgodnie z arkanami sztuki, zaden sie nie wychyli bo bedzie skonczony,
    "elitarnosc" niestety prowadzi do kumoterstwai przekretow, a nie do
    polepszenie jakosci uslug