  • 1. Data: 2003-10-24 06:36:09
    Temat: Oprogramowanie ???
    Od: "Krzysiek" <k...@p...pl>

    Mam kilka pytań co do praw do programu, ewentualnie jego kodu źródłowego,
    ewentualnie
    do prawa pobieraania za nie należności.

    Przykładem niech będzi program do przechowywania adresów napisany np. w
    Delphi.

    1. Czy mogę sprzedwać ten program jeśli dostałem go od jakiejś firmy, jeśli
    firma nie rości do
    niego żadnych praw. Czy muszę mieć pisemną zgodę na taką sprzedaż? Co
    jest wyznaczniekiem, że
    program ów jest rzeczywiściwe własnościa danej firmy i ona ma wszelkie
    prawa do niego.
    2. Czy dana firma może wypuścić oprogramowanie i zezwolić na jego bezkarne
    powielanie i użytkowanie.
    Czy ma tu znaczenie licencja programu wykorzystanego do tworzenia
    oprogramowanie np. licencja Delphi.

    3. Kiedy powstają prawa do oprogramowania, co jest niezbędne by te prawa
    udowodnić ?

    Dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2003-10-24 07:54:24
    Temat: Re: Oprogramowanie ???
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Krzysiek" <k...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > jest wyznaczniekiem, że
    > program ów jest rzeczywiściwe własnościa danej firmy i ona ma wszelkie

    Wyznacznikiem, że to jest program tej firmy, może być np kod źródłowy,
    oświadczenia osób, że one go pisały dla tej firmy itp itd.
    A masz na papierze, że firma nie rości sobie praw do twoich zysków ze
    sprzedaży? Bo jak nie to ja bym uważał.
    Za jakiś czas firma może zmienić zdanie jak okaże się, że na tym można
    zarobić.

    > 2. Czy dana firma może wypuścić oprogramowanie i zezwolić na jego bezkarne
    > powielanie i użytkowanie.
    Może. Firma może nawet napisać, że dopłaci do każdego sprzedanego
    egzemplarze. Jej sprawa,

    > Czy ma tu znaczenie licencja programu wykorzystanego do tworzenia
    > oprogramowanie np. licencja Delphi.
    Firma, która go twrzyła ma mieć legalny kompilator.

    > 3. Kiedy powstają prawa do oprogramowania, co jest niezbędne by te prawa
    > udowodnić ?
    W momencie powstania programu. Każda metoda jest dobra, żeby pokazać, że
    należą do kogośtam.

  • 3. Data: 2003-10-24 07:54:58
    Od: "ania" <b...@h...com>

    Zależy od tego jak zostało to zawarte w umowie lincencyjnej. Ustawa o
    prawach autorskich nie zezwala na takie poczynania.

  • 4. Data: 2003-10-24 08:12:16
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    poilkj wrote:

    > Firma, która go twrzyła ma mieć legalny kompilator.

    Oprócz legalności niektórzy producenci kompilatorów, bibliotek wymagają
    dodatkowych opłat od każdego sprzedanego programu tzw. royalties.
    Borland od delphi nic takiego nie wymaga

  • 5. Data: 2003-10-24 09:17:28
    Od: "Krzysiek" <k...@p...pl>

    Wobec powyższych konkluzji mam kolejne dylematyczne pytanko.

    Co w przypadku gdy frima przyjmuje od kogoś program (źródłowy), kompuiluje
    go i zwraca spowrotem
    danej osobie z pisemną zgodą na dalsze komercyjne używanie przez daną osobę.
    Czyto znaczy że nie trzeba mieć kompilatora Delphi za grube pieniądze aby
    stać się
    pełnoprawnym właścicielem oprogramowania jesli dogadam się z jakąs firmą ,
    która to skompiluje go
    na swoim legalnym Delphi i zwróci mi aplikację z adnotacją że mogę robić z
    nią c ochcę?