  • 1. Data: 2007-04-25 09:15:13
    Temat: delegacja właściciela- kierowcy TIR-a
    Od: "pio" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Otworzyłem własną DG - transport krajowy. Jest to firma jednoosobowa (
    jestem właścicielem i kierowcą TIR-a równocześnie). Czy mogę wypisywać sam
    sobie delegację ? a w konsekwencji doliczać ją do kosztów uzyskania
    przychodu ?

  • 2. Data: 2007-04-25 09:35:13
    Temat: Re: delegacja właściciela- kierowcy TIR-a
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.04.2007 pio <a...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > jestem właścicielem i kierowcą TIR-a równocześnie). Czy mogę wypisywać sam
    > sobie delegację ? a w konsekwencji doliczać ją do kosztów uzyskania

    Jakiś czas temu dominowały takie paradoksalne interpretacje urzędów, że
    wyjazd w celu wykonywania pracy nie jest dla prowadzącego DG delegacją.
    Idiotyczne, wiem. Powinineś wystąpić o wiążącą interpretację w zakresie
    stosowania prawa podatkowego, wówczas się dowiesz :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-04-25 19:37:24
    Od: "milutki" <a...@a...pl>

    Nie wiem czy rodzaj prowadzonej dziąłłaności ma znaczenie ale jak ja
    jechałem sobie w drugi koniec polski coś załatwić to wziąłem "delegacje"
    wystarczył dowód pobytu, na podstawie której moja księgowa wrzuciła to w
    koszta.
    Jeśli potrafisz udowodnić że jest to twoim kosztem uzyskania przychodu to
    jak najbardziej wrzucaj sobie w koszta !

  • 4. Data: 2007-04-26 06:15:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.04.2007 milutki <a...@a...pl> napisał/a:
> [...]
    > Jeśli potrafisz udowodnić że jest to twoim kosztem uzyskania przychodu to
    > jak najbardziej wrzucaj sobie w koszta !

    Problem w tym, że jest orzecznictwo, że jeśli jedziesz coś załatwić, to
    jest to delegacja, ale jeśli wykonywać jakieś czynności, usługi, to nie
    jest to delegacja. Tak, wiem, że to głupie.

  • 5. Data: 2007-04-26 07:07:32
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    .
    > Problem w tym, że jest orzecznictwo, że jeśli jedziesz coś załatwić, to
    > jest to delegacja, ale jeśli wykonywać jakieś czynności, usługi, to nie
    > jest to delegacja. Tak, wiem, że to głupie.

    Coś na pocieszenie :)
    IS Łódź
    Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 15 marca 2007 r.
    sygn. PB I-2/4150/IN-01/07/US Sieradz/MB

    Skoro w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w sposób zorganizowany
    kierowca przemieszcza się w celu dostarczenia towaru (w kraju lub za
    granicą), to jego podróż jest podróżą służbową, w trakcie której może
    ponosić wydatki (na swoje utrzymanie) związane.

    III SA/Wa 120/07:

    http://www.gazetaprawna.pl/index.php?action=showNews
    &dok=1940.27.597.2.10.2.0.1.htm

    pozdrawiam