  • 1. Data: 2007-04-25 06:23:22
    Temat: zapomoga
    Od: "co-good" <j...@o...pl>

    Mam pytanie dotyczące prawa do zapomogi przyznawanej przez ZUS, w przypadku
    śmierci rencisty.W samej ustawie z 2005(Dz.U102 poz.852) nic nie ma na ten
    temat....choć uważam,że jako świadczenie zależne należy się ona mnie (córce)
    zmarłej wraz wypłaconym świadczeniem rentowym za marzec. Mama zmarła
    04.04.2007 i w tym dniu winna otrzymać świadczenie, ale listonosz je cofnął
    do ZUS. ZUS natomiast informuje mnie (córkę), że mam prawo do renty mamy za
    marzec ,ale bez zapomogi..Czy ma rację? Moim zdaniem nie....Będę wdzięczna
    za opinię i podpowiedź.