  • 1. Data: 2007-04-25 06:38:07
    Temat: praca na etacie i własna DG
    Od: "alke" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Jestem pracownikiem etatowym w pewnej firmie. Od miesiąca jestem również
    współwłaścicielem spółki cywilnej. Czy mam obowiązek poinformowania mojego
    pracodawcy o otwarciu własnej działalności? Słyszałem ze po takiej
    informacji jakiejś składki mój pracodawca nie będzie musiał odprowadzać.
    Proszę o inf..

  • 2. Data: 2007-04-25 06:54:32
    Temat: Re: praca na etacie i własna DG
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 25 Apr 2007 08:38:07 +0200, alke napisał(a):

> [...]
    > mojego pracodawcy o otwarciu własnej działalności? Słyszałem ze po
    > takiej informacji jakiejś składki mój pracodawca nie będzie musiał

    Rozpoczynając pracę zgłosiłeś pracodawcy na druku PIT-2, że nie opłacasz
    samodzielnie zaliczek na podatek dochodowy z tytułu ......(coś tam). Teraz
    musisz to zgłoszenie odwołać, bo stało się nieprawdziwe. Nie musisz się
    przyznawać czy przyczyną samodzielnegp opłacania zaliczek jest udział w
    spółce, samodzielna działalnośc, czy wynajmowanie pokoju studentowi.
    Sprawą dyskusyjną i różnie interpretowaną w różnych urzędach skarbowych
    jest sprawa do kiedy masz złożyć to odwołanie PIT-2. Według niektórych
    natychmiast po rozpoczęciu działalności, wegług innych w wypadku
    ropoczęcia działalności w ciągu roku dopiero od początku następnego roku.
    Ustawa jest w tej sprawie bardzo niejednoznaczna. Jak będzie ją
    interpretował twój urząd nie wiem.