  • 11. Data: 2004-02-25 13:13:07
    Temat: Re: deklaracja wekslowa
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    news:c1i5vl$bgc$1@news.onet.pl...

    > Sądu nie interesowała żadna deklaracja.
    > Zauważ, że mając weksel in blanco na zlecenie mogę go sprzedać
    > trzeciemu podmiotowi i żadna umowa go nie wiąże :)

    A co to za problem wystawić go "nie na zlecenie"? Naturalnie trzeba o tym
    wiedzieć, ale jak się wysyła list, to też trzeba wiedzieć, że niezbędny jest
    znaczek...

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 12. Data: 2004-02-25 14:31:39
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bo mogły nie zostać opłacone, gdy się okazało, że trzeba zapłacić wpis
    > uzupełniający od np. 100000 zł.

    Nie można winić wynalazcy pieniędzy za ich fałszerstwa. Umowa wekslowa
    prawidłowo sporządzona może chroni przed skutkami nieprawidłowego wypełnienia
    weksla, ale jeśli kogoś nie stać na opłacenie pozostałej części wpisu sądowego,
    to nie można mieć z tego powodu pretensji do prawa wekslowego jako takiego!

    Nadal czekam na silny argument popierający (błędną, moim zdaniem) tezę, że
    umowa wekslowa nie ma mocy prawnej.

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 13. Data: 2004-02-25 17:11:31
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    r...@g...pl news:c1i4np$j1q$1@inews.gazeta.pl

    > hmmm... jakies podstawy prawne takowego twierdzenia?

    No co Ty, arnolda nie znasz? Wlasnie dyskutujesz z tym gosciem ktory pozwal
    microsoft aby zaplacil mu za zekome bledy w licencji Windows, oraz Dialog i
    TPSA wezwal do oddawania mu 50% swoich dochodow -
    http://www.raf256.com/arnold

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 14. Data: 2004-02-25 17:30:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2004, Tomasz Waszczynski wrote:

> [...]
    >+
    >+ A co to za problem wystawić go "nie na zlecenie"? Naturalnie trzeba o tym

    Ano. A mowa była WYŁĄCZNIE o wekslu in blanco, czyli wszystkich
    jego formach. Można założyć że skoro Marzena nie wspomniała
    o zapisie - to nie zdaje sobie sprawy z jego znaczenia, i wysoce
    prawdopodobne jest iż podsunięto jej weksel BEZ takiego
    dopisku :]
    IMHO dywagacje nt. "nie można winić prawa" są nie na miejscu
    i bez związku z prostym stwierdzeniem faktu iż takich co
    "wtopili" na wekslach jest całkiem niemało - nawet jeśli
    ci co ich oskubali poszli siedzieć (patrz 'egzekutorzy'
    weksli z "bez kosztów" :>).
    To nie tak że "nie da się lepiej". Da się, ale co z tego...
    Jak słyszymy że ktoś wystawił weksel in blanco to nie mamy
    prawa zakładać iż dopisał "nie na zlecenie" !

    >+ ale jak się wysyła list, to też trzeba wiedzieć, że niezbędny
    >+ jest znaczek...

    :)
    Nie zawsze, nie zawsze... w § 14, 17 i 18 regulaminu poczty
    dałoby się znaleźć wyjątki ;) (niby też trzeba wiedzieć,
    ale jakiś grupowicz opisywał jak to nieświadomie skorzystał...
    wrzuca się w A list z nadawcą w B i odbiorcą w C. Dojdzie
    albo do A albo do C :>, oczywiście zapłacić trzeba ale
    niekoniecznie znaczkiem !)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2004-02-25 18:42:52
    Od: "Marzena Tarkowska" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > o zapisie - to nie zdaje sobie sprawy z jego znaczenia, i wysoce
    > prawdopodobne jest iż podsunięto jej weksel BEZ takiego

    ano nie wiedziala, ale dzieki grupowiczom sie dowiedziala.
    jednak, jak sie okazuje, podpisanie umowy leasingowej, nie jest takie
    proste, jesli sie nie chce zgodzic na wszystkie warunki leasingodawcy, wiec
    nie wiem jeszcze co zrobie ale dobrowolnie sobie nie dam petli na szyje
    zalozyc...
    zastanawia mnie tylko, czy to ja jakas taka upier... jestem i czepiam sie
    "takiego drobiazgu" a inni przechodza nas zagrozeniem wlasnych interesow do
    porzadku dziennego [no dobra, nie chce generalizowac:)], czy poprostu
    zgadzaja sie na wszelkie warunki wychodzac z zalozenia, ze "nie maja innego
    wyjscia". A potem ewentualnie plac[z]a....
    no nie wiem...
    /m.

  • 16. Data: 2004-02-25 21:36:39
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Rafal 'Raf256' Maj w wiadomości
    <news:Xns949AB9006B5DDraf256com@213.180.128.20> powiedział(a) co
    następuje:

    > pozwal microsoft aby zaplacil mu za zekome bledy w licencji Windows

    Jednym słowem Anormald nie potrzebuje podstawy prawnej. Liczą się
    wyłącznie jego sny i przemyślenia.

    --
    Olgierd
    "Gdy słowa stracą swoje znaczenie, ludzie stracą swoją wolność",

  • 17. Data: 2004-02-25 23:58:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Marzena Tarkowska napisał:
    [..]
    > zgadzaja sie na wszelkie warunki wychodzac z zalozenia, ze "nie maja innego
    > wyjscia". A potem ewentualnie plac[z]a....
    > no nie wiem...

    Jedni nie mają wyjścia licząc, że "jakoś to będzie" i potem płaczą
    jeszcze bardziej, a inni robią to z niewiedzy lub ufności, że duża
    finansowa instytucja nie może być nieuczciwa [Buacha cha cha cha cha!]

    Jeszcze raz podkreślę - deklarację/umowę wekslową można sobie o kant
    dupy podetrzeć. Także weksel bez formuły "na zlecenie" lecz z
    niewypełnionymi pozycjami jest tak samo groźny.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 18. Data: 2004-02-26 00:00:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tomasz Waszczynski napisał:
    > A co to za problem wystawić go "nie na zlecenie"?
    > Naturalnie trzeba o tym wiedzieć,

    Ano po pierwsze trzeba wiedzieć, po drugie musi być to weksel z
    wypełnioną pozycją dotyczącą tego kto ma otrzymać kwotę.
    W przeciwnym wypadku i tak można wpisać kogokolwiek i ... :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 19. Data: 2004-02-26 00:05:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    > A możesz podać konkretne przykłady? Dlaczego sąd odrzucał zarzuty?

    Choćby dlatego, że weksel przedstawiała firma powiedzmy "Zet",
    a jego wystawca miał umowę/deklarację wekslową tylko z firmą... "IKS".
    I po ptokach :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 20. Data: 2004-02-26 12:35:55
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Choćby dlatego, że weksel przedstawiała firma powiedzmy  "Zet",
    > a jego wystawca miał umowę/deklarację wekslową tylko z firmą... "IKS".
    > I po ptokach :)

    I z tego powodu każdy weksel in blanco powinien być rektawekslem. Przed
    sytuacjami takimi jak powyżej (i nie tylko) można się zabezpieczyć. Trzeba
    tylko umieć i chcieć. W praktyce większość problemów z wekslami wynika z
    niewiedzy, a nie z powodu złego prawa.

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl