    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: deklaracja wekslowa
    Date: Wed, 25 Feb 2004 18:30:18 +0100

    On Wed, 25 Feb 2004, Tomasz Waszczynski wrote:

    >+ Użytkownik "Arek" <a...@e...net> [...]
    >+ > Zauważ, że mając weksel in blanco na zlecenie mogę go sprzedać
    >+ > trzeciemu podmiotowi i żadna umowa go nie wiąże :)
    >+
    >+ A co to za problem wystawić go "nie na zlecenie"? Naturalnie trzeba o tym
    >+ wiedzieć,

    Ano. A mowa była WYŁĄCZNIE o wekslu in blanco, czyli wszystkich
    jego formach. Można założyć że skoro Marzena nie wspomniała
    o zapisie - to nie zdaje sobie sprawy z jego znaczenia, i wysoce
    prawdopodobne jest iż podsunięto jej weksel BEZ takiego
    dopisku :]
    IMHO dywagacje nt. "nie można winić prawa" są nie na miejscu
    i bez związku z prostym stwierdzeniem faktu iż takich co
    "wtopili" na wekslach jest całkiem niemało - nawet jeśli
    ci co ich oskubali poszli siedzieć (patrz 'egzekutorzy'
    weksli z "bez kosztów" :>).
    To nie tak że "nie da się lepiej". Da się, ale co z tego...
    Jak słyszymy że ktoś wystawił weksel in blanco to nie mamy
    prawa zakładać iż dopisał "nie na zlecenie" !

    >+ ale jak się wysyła list, to też trzeba wiedzieć, że niezbędny
    >+ jest znaczek...

    :)
    Nie zawsze, nie zawsze... w § 14, 17 i 18 regulaminu poczty
    dałoby się znaleźć wyjątki ;) (niby też trzeba wiedzieć,
    ale jakiś grupowicz opisywał jak to nieświadomie skorzystał...
    wrzuca się w A list z nadawcą w B i odbiorcą w C. Dojdzie
    albo do A albo do C :>, oczywiście zapłacić trzeba ale
    niekoniecznie znaczkiem !)

    pozdrowienia, Gotfryd