  • 1. Data: 2005-02-11 14:44:43
    Temat: czy zaplace mandat ?
    Od: "marcin" <m...@m...marcin>

    witam serdecznie
    spotkala mnie dzisiaj bardzo nieprzyjemna sytuacja
    bylem z dzieckiem chorym na grype (prawie 40 stopni goraczki..wymioty) u
    lekarza - bylo mnostwo ludzi - dziecko mi zasnelo na rekach - czekalismy
    ponad 1 godzine na wejscie - po wyjsciu chlopak zwymiotowal na dworze i
    zaraz szybko pojechalem do apteki...
    nie bylo nigdzie miejsca do zaparkowania i nie chcac tamowac ruchu na drodze
    zaparkowalem na chodniku przed apteka...dzieciak zostal w samochodzie i
    polozyl sie (mial dreszcze)- wszedlem do apteki na chwilke - gdybym
    zobaczyl, ze jest duzo ludzi to wyszedlbym i pojechal do innej...
    nie bylo jednak w niej nikogo - troche mi zeszlo przy kupnie - wychodze, a
    jakis obcy facet dzowni na policje i podaje moj nr samochodu...mowie mu, ze
    mam chorego dzieciaka i wyszedlem na chwile, a on mowi, ze nie bedzie ze mna
    rozmawial... powiedzialem tylko w trakcie jego rozmowy glosno, ze odjezdzam,
    bo mam chore dziecko z wysoka goraczka (zreszta on je raczej
    widzial!)...odjechalem, bo nie bede czekal z chorym dzieciakiem na policje
    przy takim bzdurnym wykroczeniu (zero zagrozenia w ruchu drogowym)
    nastepnie zadzownilem na 997, a policjant odpowiedzial mi, ze on nie moze
    tego osadzac i zostal wyslany patrol (Boze...co za ludzie !) - ja tylko
    powiedzialem, ze nie moglem czekac z wyzej wymienionych powodow
    teraz czekam co bedzie
    czy zaplace mandat ? czy po tych wyjasnieniach policja i tak moze nie
    odstapic od wystawienia mandatu...
    a moze go nie przyjac i oddac sprawe do sadu grodzkiego...jakie mam szanse ?
    z gory dziekuje za odpowiedz
    Marcin

  • 2. Data: 2005-02-11 15:45:14
    Temat: Re: czy zaplace mandat ?
    Od: "Thaddy" <t...@t...pl>

    Konsekwencje wynikajace z kw. obowiazuja bez wzgledu na powod czy swiadomosc
    popelnienia wykroczenia. Policja / Straz Miejska ma prawo wlepic mandat od
    razu (w miejscu zdarzenia). Moze rowniez wszczac postepowanie wyjasniajace w
    ciagu 3 dni od zaistnienia zdarzenia, a nastepnie wystapic do Sadu
    Grodzkiego o ukaranie.

    Twoje wyjasnienia, aczkolwiek zrozumiale nie usprawiedliwiaja Twojego
    zachowania. Ostatecznie jednak wszystko zalezy od zglaszajacego popelnienie
    wykroczenia i w tym wypadku policjanta. Ewentualna sprawe w sadzie
    przegrasz, chyba ze funkcjonariusz nie dopelni jakis obowiazkow.

    Jezli w ciagu miesiaca od popelnienia wykroczenia nikt nie skieruje spary do
    sadu, juz nic nie moga Ci zrobic.

  • 3. Data: 2005-02-11 15:50:54
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Thaddy" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Policja / Straz Miejska ma prawo wlepic mandat od razu (w miejscu
    > zdarzenia). Moze rowniez wszczac postepowanie wyjasniajace w ciagu 3 dni
    > od zaistnienia zdarzenia,

    Cosik ci się pomyliło . CZYNNOŚCI wyjaśniające można prowadzić aż do
    przedawnienia, czyli do roku.

    > Jezli w ciagu miesiaca od popelnienia wykroczenia nikt nie skieruje spary
    > do sadu, juz nic nie moga Ci zrobic.

    Bo?????
    Nie pisz głupot, na tej grupie od tego są inni;)))

    Pzdr
    Leszek

  • 4. Data: 2005-02-11 16:03:31
    Od: "Sylwek" <s...@w...pl>

    Nie sądzę aby chciało się policji przyjmować od gości, który dzwonił,
    zawiadomienia o wykroczeniu i prowadzić czynności.A rada dla Ciebie nie
    przyjmuj mandatu-niech prowadzą czynności w trybie art. 54 KPoW i kierują
    wniosek do Sądu(a może jakiś kontratyp?)WYBROŃ SIĘ-tego Ci życzę i zdrówka
    dla dzieciatka

  • 5. Data: 2005-02-11 16:17:51
    Od: "marcin" <m...@m...marcin>

    Użytkownik "Sylwek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wniosek do Sądu(a może jakiś kontratyp?)WYBROŃ SIĘ-tego Ci życzę i zdrówka
    niby tak, ale policjant na 997 powiedzial, ze radowioz juz pojechal na
    miejsce wezwania przez tego goscia - "osiedlowego ORMOwca"...normalnie bym
    poczekal, ale dzieciak w samochodzie czul sie fatalnie - mam na wszystko
    potwierdzenia lacznie z wpisem z kartoteki w przychodni...
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-02-11 16:36:42
    Od: "marcin" <m...@m...marcin>

    Użytkownik "_ValteR_" <s...@n...thx> napisał w wiadomości

    > jak nie zrobił niepodważalnych zdjęć to nie przyznawaj się. Powiedz
    > tylko, że zaparkowałeś prawidłowo i odgoniłeś tego faceta jak ci
    > próbował coś za wycieraczke wkładać - mści się. Podstawa to kłamać bez
    > zmrużenia oka.
    bylo ich dwoch - niestety
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-02-11 16:41:38
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    --
    Związki są jak opony - na niektórych można zrobić więcej kilometrów,
    ale w końcu i tak wszystkie się ścierają.

  • 8. Data: 2005-02-11 17:11:21
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *marcin* wrote in <news:cuinas$2aq$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > bylo ich dwoch - niestety
    > pozdrawiam

    dwóch mnie zaczepiało i chcieli na piwo. Jak widać prawda to dla mnie
    hasło na "p" w słowniku. ;)

    Niestety świadkowie to jeden z najgorszych dowodów pod względem
    wiarygodności.

  • 9. Data: 2005-02-11 18:31:24
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > dwóch mnie zaczepiało i chcieli na piwo. Jak widać prawda to dla mnie
    > hasło na "p" w słowniku. ;)

    Niestety. Jesteś głupi( to do Valtera, który sąd ogladał co najwyżej z
    zewnątrz).
    Mandatu nie przyjmowałbym. Sąd da co najwyżej naganę, pod warunkiem , że
    powiesz to co nam.

    Pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2005-02-11 18:41:15
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Leszek* wrote in <news:cuitme$dts$1@opal.icpnet.pl> :

    > Użytkownik "_ValteR_" <s...@n...thx> napisał w wiadomości

    > Niestety. Jesteś głupi( to do Valtera, który sąd ogladał co najwyżej z
    > zewnątrz).

    oglądał i od wewnątrz robaczku.