  • 1. Data: 2005-02-11 14:06:53
    Temat: Oszukalem Urzad Skarbowy?
    Od: "Bogdan &Bogdan" <b...@w...pl>

    Witam
    Wcale nie mialem tego w zamiarze, ale stalo sie.
    W 2004 r. prowadzilem dla Urzedu Statystycznego
    ankiete za co US wyplacil mi 50 zl.
    Bylo to w czasie wakacji, wiec rozliczajac
    sie z US calkiem zapomnialem, ze przyjdzie jeszcze
    PIT z Urzedu Statystycznego.
    Rozliczylem sie ze skarbowka, otrzymalem zwrot
    podatku a tu przychodzi PIT ze statystycznego...
    I co teraz?
    Co zrobic zeby byc wporzo?

    P.S. Nigdy wiecej ankiet dla U-Stat.

    --
    Proszę mi wybaczyć. Przechadzałem się po parapecie, by się rozejrzeć.
    gubernator William J. le Petomane

  • 2. Data: 2005-02-11 14:12:38
    Temat: Re: Oszukalem Urzad Skarbowy?
    Od: Karol Makowski <s...@B...org>

    On Fri, 11 Feb 2005 15:06:53 +0100, Bogdan &Bogdan wrote:
> [...]
    > PIT z Urzedu Statystycznego.
    > Rozliczylem sie ze skarbowka, otrzymalem zwrot
    > podatku a tu przychodzi PIT ze statystycznego...

    Zrobić korektę PITa i napisać pismo z prośbą o niekaranie.

    K.

  • 3. Data: 2005-02-11 14:26:22
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Feb 2005 14:12:38 +0000 (UTC), Karol Makowski napisał(a):

    > Zrobić korektę PITa i napisać pismo z prośbą o niekaranie.

    50 zł? Czy tu przypadkiem nie zadziała...

    Art. 45 ust. 3: "Zeznaniem, o którym mowa w ust. 1, nie obejmuje się
    dochodów wymienionych w (...) art. 28-30."

    Art. 30 ust. 1 pkt 3: "Dochodów (przychodów) uzyskanych na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej z następujących źródeł przychodów nie łączy się z
    dochodami (przychodami) z innych źródeł i pobiera się od nich, z
    zastrzeżeniem art. 52a, podatek w formie ryczałtu: (...) od przychodów
    określonych w art. 13 pkt 2 i 5-8, jeżeli kwota należności określona w
    umowie zawartej z osobą niebędącą pracownikiem płatnika nie przekracza 146
    zł - w wysokości 20% przychodu"

    Art. 13 pkt 8 lit. a: "Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o
    której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się: (...) przychody z tytułu
    osobistego wykonywania usług na podstawie umowy zlecenia lub umowy o
    dzieło, uzyskiwane wyłącznie od: (...) osoby prawnej, jednostki
    organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej lub przedsiębiorcy - jeżeli
    podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb tych podmiotów i tego
    samego rodzaju usług nie wykonuje na rzecz ludności (...)".

    Art. 30 ust. 5: "Począwszy od roku podatkowego 2003, corocznie ulega
    podwyższeniu kwota określona w ust. 1 pkt 3 - w stopniu odpowiadającym
    wzrostowi cen, o którym mowa w art. 27 ust. 4."

    ...?
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    średnio na podatkach się znający, ale coś takiego kojarzący :)

  • 4. Data: 2005-02-11 15:26:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Bogdan &Bogdan wrote:
> [...]
    > PIT z Urzedu Statystycznego.
    > Rozliczylem sie ze skarbowka, otrzymalem zwrot
    > podatku a tu przychodzi PIT ze statystycznego...

    Czy to była umowa zlecenie?
    Jeżeli tak, to w oógle ci tego pitu nie powinni przysłać. Mają jakąś
    fujarę księgową.
    Powinni pobrać 20% podatku, resztę ci wypłacić i zapomnieć o sprawie.
    Jak ci już ten pit przysłali, to zrób korektę i wyślij jeszcze raz.

  • 5. Data: 2005-02-11 15:41:22
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > Powinni pobrać 20% podatku, resztę ci wypłacić i zapomnieć o sprawie.
    > Jak ci już ten pit przysłali, to zrób korektę i wyślij jeszcze raz.

    Przysłać powinni, uwzględnić w rocznym powinieneś, ale ponieważ z umowy
    (zlecenia/o dzieło?) ZOSTAŁA już pobrana zaliczka na podatek dochodowy,
    to kwota podatku (w rocznym picie) się nie zmieni.
    IMHO skorygować, nie wiem czy nawet trzeba prosić o niekaranie.
    Najlepiej pogadać w skarbówce, bo i tak się tam sprawa skończy.
    Najważniejsze, że nie zaplaciłeś mniej niż powinieneś (a raczej nie
    wyliczyłeś że masz zapłacić mniej)

    MAc

  • 6. Data: 2005-02-11 16:03:39
    Od: "Anducha" <a...@t...gazeta.pl>

    > IMHO skorygować, nie wiem czy nawet trzeba prosić o niekaranie.
    Termin do rozliczenia wynosi 30 kwietnia 2005 (za 2004rok) - skorygować pita
    do 30 kwietnia 2005 roku - nic nie mówić o niekaraniu, masz prawo skorygować
    pita i nic nie powinni ci zrobić
    Pozdrawiam
    Anducha

  • 7. Data: 2005-02-11 16:23:00
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <w...@g...pl.spam.invalid> napisal(a):

    > Czy to była umowa zlecenie?
    > Jeżeli tak, to w oógle ci tego pitu nie powinni przysłać. Mają jakąś
    > fujarę księgową.

    A może jakaś podstawa prawna na poparcie Twoich tez? Bo moim zdaniem to
    bzdura, co tutaj piszesz.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2005-02-11 18:02:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MAc wrote:

> [...]
    > Najlepiej pogadać w skarbówce, bo i tak się tam sprawa skończy.
    > Najważniejsze, że nie zaplaciłeś mniej niż powinieneś (a raczej nie

    Jeżeli kwota umowy zlecenia nie przekroczyła 146 złotych (albo coś koło
    tego) to powinno to być rozliczone ryczałtowo i pita przysłać nie powinni.
    Nie pisz, jak nie jesteś pewien.

  • 9. Data: 2005-02-11 18:04:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Samotnik wrote:

    > A może jakaś podstawa prawna na poparcie Twoich tez? Bo moim zdaniem to
    > bzdura, co tutaj piszesz.

    polecam google ustawe o podatku od osób fizycznych opcję szukaj i znajdź
    sobie sam. Wybacz, ale naprawdę mi się nie chce dla ciebie szukać
    konkretnego paragrafu.
    Umowy poniżej pewnej kwoty rozlicza się ryczałtowo i nie sumuje z innymi
    dochodami.

  • 10. Data: 2005-02-11 18:37:45
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    witek wrote:
    > Jeżeli kwota umowy zlecenia nie przekroczyła 146 złotych (albo coś
    > koło tego) to powinno to być rozliczone ryczałtowo i pita przysłać
    > nie powinni. Nie pisz, jak nie jesteś pewien.

    Ten przepis juz nie obowiazuje.

    Pozdrawiam
    SDD