  • 1. Data: 2005-02-11 14:59:54
    Temat: zwolniło mnie :(
    Od: "Zbigniew Sadowski" <z...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zostałem zwolniony dyscyplinarnie za próbę wniesienia dwóch piw na teren
    zakładu pracy, konkretnie warsztatów w jednostce wojskowej, pracuję tam,
    sory, pracowałem jako mechanik. Piwa te zostały mi zdeponowane na biurze
    przepustek. Moje pytanie brzmi: czy istnieje w ogóle przepis zabraniający
    posiadanie przy sobie alkoholu ( w bagażu podręcznym) na terenie zakładu
    pracy?
    Chciałbym się odwoływać do sądu pracy, ale nie wiem czy mam jakieś szanse
    wygrania....

  • 2. Data: 2005-02-11 15:24:04
    Temat: Re: zwolniło mnie :(
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cuiie1$bne$1@nemesis.news.tpi.pl...
    Zbigniew Sadowski napisał(a):

    >KP mowi tylko o spozywaniu, badrz przebywaniu pod wplywem ...
    >SPOrawdz w regulaminie zakladu pracy (z ktorym sie zapewne
    >zapoznales i podpisales go) czy zakazane bylo wnoszenie alkoholu
    >na teren pracodawcy.

    Jest na pewno przepis zabraniający wnoszenia. Na wartowni znajduje się taka
    informacja i na niej z reguły jest podstawa prawna. Dotyczy to terenu
    jednostek MON i MSW. Taki alkohol podlega zgłoszeniu i pozostawieniu w
    depozycie na wartowni.

  • 3. Data: 2005-02-11 15:59:04
    Od: "Anducha" <a...@t...gazeta.pl>

    Ja tego nie pamiętam, ale z opowiadań słyszałem, że kiedyś w zakładach pracy
    był na to depozyt. Nawet jeśli nie złożyłeś bronków do depozytu nie jest to
    IMHO "ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych". Za to mógłbyś dostać
    karę porządkową, ale żeby rąbać karę od razu z górnej półki to IMHO
    przegięcie.
    Od otrzymania świadectwa pracy masz 7 dni żeby się odwołać do właściwego
    sądu pracy.
    Pozdrawiam
    Anducha

  • 4. Data: 2005-02-11 16:15:03
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    --
    > Sygnaturka zastępcza:
    > - Od tego jest ścierka, żeby była brudna.
    > - Podstawowe zasady higieny...
    > - Podstawowe zasady higieny są takie, że jak się wchodzi, to
    się puka. A pan wchodzi bez pukania, z brudną ścierką.

  • 5. Data: 2005-02-11 17:34:30
    Od: "Zbigniew Sadowski" <z...@W...gazeta.pl>

    Anducha <a...@t...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > przegięcie.
    > Od otrzymania świadectwa pracy masz 7 dni żeby się odwołać do właściwego

    To widzę że już mam szansę, tylko że jest jeszcze drugi zarzut, mianowicie
    te piwka kupiłem gdy wyszedłem na 15 do sklepu spożywczego, kupić sobie coś
    do jedzenia i właśnie napisali mi że to było "samowolne opuszczenie
    stanowiska pracy". No i właśnie nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie: czy w
    czasie przerwy śniadaniowej nie wolno opuszczać zakładu pracy? Sorry jeśli
    te pytania są naiwne, ale kierowniki robią mi młyn w głowie...
    pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi

  • 6. Data: 2005-02-11 17:41:53
    Od: "Zbigniew Sadowski" <z...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > informacja i na niej z reguły jest podstawa prawna. Dotyczy to terenu
    > jednostek MON i MSW. Taki alkohol podlega zgłoszeniu i pozostawieniu w

    Tak, zgadza się. Właśnie po prostu zdeponowałem piwo na wartowni, ale moje
    nieszczęsne cywilne kierowniki uznały to jako próbę wnieniesienia alkoholu
    na teren zakładu pracy co według nich jest ciężkim przewinieniem ( szukają
    haka ale widzę że nie dam się hamom)

  • 7. Data: 2005-02-11 18:09:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Sadowski" <z...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:cuiqp1$stv$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > na teren zakładu pracy co według nich jest ciężkim przewinieniem ( szukają

    Skoro zdeponowałeś, to nie wniosłeś. To chyba jasne.

  • 8. Data: 2005-02-11 18:18:34
    Od: "Anducha" <a...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > stanowiska pracy". No i właśnie nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie: czy w
    > czasie przerwy śniadaniowej nie wolno opuszczać zakładu pracy?

    KP art. 128 i n. "czas pracy jest to czas w którym pracodawca pozostaje do
    dyspozycji pracodawcy"
    IMHO pracownikowi nie wolno jest wyjść w godzinach pracy nawet po suchą
    bułkę.
    Przerwa śniadaniowa jest zaliczana do czasu pracy, a więc nie możesz wyjść z
    pracy.
    A skoro tak, to w najgorszym razie kierowniki jednak mają rację.

    Krótko ale treściwie - bo już nie mam czasu - pozdrawiam
    Anducha

  • 9. Data: 2005-02-11 19:20:38
    Od: "rg" <r...@a...pl>

    Witam, jeszcze chcialam dodac: Ustawa z dnia 26 .10.1982 o wychowaniu w
    trzezwosci i przeciwdzialaniu alkoholizmowi : art. 16:

    1.. Zabrania się wnoszenia napojów alkoholowych na teren zakładów pracy,
    obiektów wymienionych w art. 14 ust. 1 pkt 6, jak również stadionów i innych
    obiektów, w których odbywają się masowe imprezy sportowe i rozrywkowe, a
    także obiektów lub miejsc objętych zakazem wnoszenia napojów alkoholowych.
    2.. Osoby posiadające przy sobie napoje alkoholowe mają obowiązek
    przekazania ich do depozytu pod rygorem niewpuszczenia lub usunięcia z
    terenu obiektów lub miejsc, o których mowa w ust. 1.
    3.. Napoje alkoholowe wnoszone przez żołnierzy na teren obiektów
    wymienionych w art. 14 ust. 1 pkt 6 ulegają odebraniu i przekazaniu70 do
    depozytu.
    4.. 71Minister Obrony Narodowej i minister właściwy do spraw wewnętrznych,
    w porozumieniu z właściwymi ministrami, każdy w swoim zakresie działania, w
    drodze rozporządzeń, określają szczegółowe zasady i tryb postępowania w
    wypadkach, o których mowa ust. 2 i 3, oraz wysokość opłaty za przechowywanie
    napojów alkoholowych w depozycie.

    A. Grynfelder

  • 10. Data: 2005-02-11 20:29:54
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > drodze rozporządzeń, określają szczegółowe zasady i tryb postępowania w
    > wypadkach, o których mowa ust. 2 i 3, oraz wysokość opłaty za

    no to co do tego to wiemy ze zostalo spelnione.

    P.