  • 1. Data: 2005-02-11 14:29:56
    Temat: 17 lat + praca + ZUS+ inne takie
    Od: "smietus" <s...@o...pl>

    Witam

    Mam 17 lat i zastanawiam się jak to jest z pracą dla mnie.
    Siostra poprosiła mnie abym zrobił jej stronę www, czy mogę z nia podpisać
    umowę aby ta umowa miała moc prawną??
    Dróga sprawa to:
    Kolega ma firmea ja chciałbym u niego pracować jak ta kwestia wygląda??
    czy "lata" które u niego przepracowałem będą mi się liczyły do emerytury ??

    Czy muszę odprowadzać podatek od tego o zarobie u siostry i u kolegi??

    Jak wygląda praca w moim przypadku(zasady zatrudnienia itp)??

  • 2. Data: 2005-02-11 15:32:20
    Temat: Re: 17 lat + praca + ZUS+ inne takie
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Mam 17 lat i zastanawiam się jak to jest z pracą dla mnie.
    > Siostra poprosiła mnie abym zrobił jej stronę www, czy mogę z nia
    podpisać
    > umowę aby ta umowa miała moc prawną??

    a po co,to dla siostry czy dla jakiejs firmy (zlecone twojej siostrze)?

    > Dróga sprawa to:

    "druga" jak juz

    > Kolega ma firmea ja chciałbym u niego pracować jak ta kwestia wygląda??
    > czy "lata" które u niego przepracowałem będą mi się liczyły do emerytury
    ??

    jak Cie zatrudni na umowe o prace to tak

    > Czy muszę odprowadzać podatek od tego o zarobie u siostry i u kolegi??

    odplatnie jej robisz? Podpisujesz umowe o dzielo, ona za Ciebie musi
    odporwadzic podatek
    w wysokosci zdaje sie 19% (albo 20, wylecialo mi z glowy)

    P.