  • 1. Data: 2004-04-17 16:50:57
    Temat: czy płaci się podatek od renty przyznanej przez Sąd?
    Od: "Brenda" <b...@w...pl>

    Witam serdecznie!

    Zostało niewiele czasu do rozliczenia a ja probuje dowiedziec sie czy musze
    zaplacic podatek od renty ( zabezpieczenia rentowego), ktorą wypłaca
    wyrokiem Sadu Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Wiem , że placi się podatek od
    renty ZUS. W urzedzie skarbowym sami nie wiedzą.
    Moze ktoś potrafi odpowiedzic mi na to pytanie.

    Pozdrawiam,
    Brenda

  • 2. Data: 2004-04-17 18:45:00
    Od: "seb" <s...@w...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Brenda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > renty ZUS. W urzedzie skarbowym sami nie wiedzą.
    > Moze ktoś potrafi odpowiedzic mi na to pytanie.

    nie płaci się podatku
    odszkodowania z ubezpieczeń sa zwolnione z podatku dochodowego od osób
    fizycznych - nie musisz ich wykazywać w picie

    seb

  • 3. Data: 2004-04-17 21:27:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, seb wrote:

> [...]
    >+ > wyrokiem Sadu Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Wiem , że placi się podatek od
    >+ > renty ZUS. W urzedzie skarbowym sami nie wiedzą.
    [...]
    >+ nie płaci się podatku
    >+ odszkodowania z ubezpieczeń sa zwolnione z podatku dochodowego od osób
    >+ fizycznych - nie musisz ich wykazywać w picie

    Podstawa do kompletu:
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    3c) odszkodowania w postaci renty otrzymane na podstawie przepisów prawa
    cywilnego w razie uszkodzenia ciała lub wywołania rozstroju zdrowia, przez
    poszkodowanego, który utracił całkowicie lub częściowo zdolność do pracy
    zarobkowej, albo jeżeli zwiększyły się jego potrzeby lub zmniejszyły
    widoki powodzenia na przyszłość,
    ---

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-04-17 23:08:30
    Od: "seb" <s...@w...to.poczta.onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > poszkodowanego, który utracił całkowicie lub częściowo zdolność do pracy
    > zarobkowej, albo jeżeli zwiększyły się jego potrzeby lub zmniejszyły

    o właśnie, dzięki - nie chciało mi się szukać :)

    seb

  • 5. Data: 2004-04-18 16:06:06
    Od: "Brenda" <b...@w...pl>

    dziękuję bardzo za odpowiedź
    tym poszkodowanym jest dziecko, które doznało podczas porodu uszkodzenia
    ciała i teraz na czas trwania procesu tow.ubezp wyplaca rentę
    więc czy podany art 21. 1 ma tez zastosowanie w tym przypadku?

    Brenda

  • 6. Data: 2004-04-19 16:50:52
    Od: "seb" <s...@w...to.poczta.onet.pl>

> [...]
    > ciała i teraz na czas trwania procesu tow.ubezp wyplaca rentę
    > więc czy podany art 21. 1 ma tez zastosowanie w tym przypadku?

    oczywiście.

    seb

  • 7. Data: 2004-04-19 20:37:58
    Od: f...@o...pl

    Witam Groupwiczow!

> [...]
    > wyrokiem Sadu Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Wiem , że placi się podatek od
    > renty ZUS. W urzedzie skarbowym sami nie wiedzą.[cut]

    Kurcze, jak czytalem Twojego posta, to tak sobie pomyslalem jakie mlotki musza
    siedziec w US.... zal ogarnia jak pomysle jacy oni sa niedouczeni.... na pewno
    nie wszyscy, ale czesc z nich tak.

    Pozdrawiam, Flyte