  • 21. Data: 2010-11-15 15:26:42
    Temat: Re: czy można tak zrobić gliny w konia?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:ibpueb$1bo$1@news.dialog.net.pl...
    > wiadomości news:ibptgb$q82$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> Zajrzyj do ustawy, bo to grupa o prawie
    > To właśnie powinieneś sam zrobić.

    Po co? Ja wiem, ze nakaz nie jest konieczny.

    > Rzeczywistość i normy prawne to dwie różne dziedziny.
    > Norma prawna nakazuje ci interweniować gdy zobaczysz na ulicy grupkę
    > pijanej młodzieży zachowującej się hałaśliwie i agresywnie. Ale tego nie
    > zrobisz, bo ich jest 8, a ty jeden. Czaisz bazę?

    Nie bardzo. Wzywam posiłki a jeśli sytuacja jest groźna to interweniuję,
    ale licząc się z tym, ze zajdzie koneiczność użycia broni. Na siłę
    próbujesz moim zdaniem udowodnić jakieś swoje teorie.

    > Sam sprawdź. I spróbuj dopasować do tego jak być może podchmielony
    > rowerzysta ukrywa dowody przestępstwa i zatem usprawiedliwione jest
    > wtargnięcie z futryną.

    Usprawiedliwieniem jest podstawa do jego zatrzymania z uwagi na zacieranie
    śladów i dowodów (właśnie to spożywanie alkoholu).

  • 22. Data: 2010-11-15 15:30:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyli zgodnie z duchem ustaw pisanych jeszcze za komuny.
    > A Pan Policjant to już nie policjant a "władza".
    > Smutna ale prawdziwe.

    Kodeks Postępwoania Karnego pisano coś koło 1996 roku (wszedł w życie w
    1997 roku), a ten okres trudno nazwać okresem "komuny". Czy tak trudno
    przeczytać pierwsze trzy linijki ustawy, zanim się coś napisze na grupę - i
    to złośliwie, wiec prowokujac adwersarza do riposty?

    > Te rzesze skazanych to rowerzyści złapani po piwie po raz
    > kolejny których na adwokata nie stać. :-)

    Być może. Choć w wypadku rowerzystów których nie stać na adwokata raczej
    nieliczni stosują takie dziwne wybiegi i zawirowania :-)

  • 23. Data: 2010-11-15 15:30:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Znajdź mi jeszcze tę normę, a już wszystko będzie cacy.
    > Doprecyzowując - przepis który zmuszałby mnie do czegoś więcej niż
    > telefonu na policję (skoro ma mieć znaczenie to że jest ich ośmiu).

    On "pije" tu akurat do mnie :-)

  • 24. Data: 2010-11-15 19:09:36
    Od: Greg <o...@o...pl>

    W dniu 2010-11-15 01:19, Jotte pisze:

    > To właśnie powinieneś sam zrobić.

    Przeszukania, zgodnie z art. 220 § 1 kpk może dokonać prokurator albo na
    polecenie sądu lub prokuratora Policja, a w wypadkach wskazanych w
    ustawie - także inny organ. Postanowienie sądu lub prokuratora należy
    okazać osobie, u której przeszukanie ma być przeprowadzone (art. 220 § 2
    kpk). Postanowienie takie nie zawsze jest konieczne - w wypadkach nie
    cierpiących zwłoki, jeżeli postanowienie sądu lub prokuratora nie mogło
    zostać wydane, organ dokonujący przeszukania okazuje nakaz kierownika
    swojej jednostki lub legitymację służbową, a następnie zwraca się
    niezwłocznie do sądu lub prokuratora o zatwierdzenie przeszukania (art.
    220 § 3 zd. 1). Przy ocenie tego, czy rzeczywiście mamy do czynienia z
    wypadkiem nie cierpiącym zwłoki, mogą rzecz jasna powstać wątpliwości. Z
    tego między innymi względu organ dokonujący przeszukania musi uzyskać
    jego zatwierdzenie. Postanowienie sądu lub prokuratora w przedmiocie
    zatwierdzenia należy doręczyć osobie, u której dokonano przeszukania, w
    terminie 7 dni od daty czynności na zgłoszone do protokołu żądanie tej
    osoby. O prawie zgłoszenia żądania należy ją pouczyć (art. 220 § 3 zd. 2
    i 3).Przeszukania zamieszkałych pomieszczeń można dokonać w porze nocnej
    tylko w wypadkach nie cierpiących zwłoki; za porę nocną uważa się czas
    od godziny 22 do godziny 6 (art. 221 § 1). Jednakże przeszukanie
    rozpoczęte za dnia można kontynuować mimo nastania pory nocnej (art. 221
    § 2).

    http://www.tvn24.pl/1,251,8,59151321,158060154,70139
    59,0,forum.html

  • 25. Data: 2010-11-15 19:56:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-15 16:30, Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > przeczytać pierwsze trzy linijki ustawy, zanim się coś napisze na grupę
    > - i to złośliwie, wiec prowokujac adwersarza do riposty?

    Jak adwersarz ma problemy ze zrozumieniem to na pewno
    będzie starał się ten fakt zademonstrować publicznie.
    I napisz może dlaczego uważasz że stwierdzenie "zgodnie z
    duchem ustaw pisanych jeszcze za komuny" zrozumiałeś jako
    "pisane za komuny" ?

    Jak rozumiem trafiłem z tym "duchem ustaw)i to bardzo celnie.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2010-11-15 20:15:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > "pisane za komuny" ?
    >
    > Jak rozumiem trafiłem z tym "duchem ustaw)i to bardzo celnie.

    Mało celnie. We wszystkich systemach prawnych na całym świecie w różnych
    formach jest ten sam zapis. Policja w sytuacji bezpośredniego pościgu za
    domniemanym sprawcą przestępstwa nie moze zatrzymywać sie przed każdymi
    drzwiami i godzinami czekać na decyzję sądu czy prokuratora. Nie moze, bo
    to nie funkcjonalne. W tym wypadku zatem mamy do czynienia z tzw. zgodą
    następczą, czyli odpowiedni organ bada zasadność działania organu ścigania
    post factum.

  • 27. Data: 2010-11-15 20:51:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-15 21:15, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > bo to nie funkcjonalne. W tym wypadku zatem mamy do czynienia z tzw.
    > zgodą następczą, czyli odpowiedni organ bada zasadność działania organu

    Bardzo celnie, nie rozmawiamy o bezpośrednim pościgu za
    sprawcą przestępstwa tylko o rowerzyście który nie jest/był
    ścigany. A może policja w czasie wtargnięcia do domu/posesji
    nie rozróżnia przestępstwa od wykroczenia ?

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2010-11-15 21:02:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ścigany. A może policja w czasie wtargnięcia do domu/posesji
    > nie rozróżnia przestępstwa od wykroczenia ?

    W wypadku wykroczeń do przeszukań stosuje się przepisy kpk. Poza tym jazda
    pod wpływem alkoholu rowerem bywa przestępstwem, a bez badania nie sposób
    stwierdzić zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu.

  • 29. Data: 2010-11-15 22:46:57
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

> [...]

    > Doprecyzowując - przepis który zmuszałby mnie do czegoś więcej niż
    > telefonu na policję (skoro ma mieć znaczenie to że jest ich ośmiu).
    Ty nie musisz nawet dzwonić.
    Gdzie ktoś napisał, że newsuser Robert Tomasik to (były?) policjant, nikt
    nie prostował, nawet sam zainteresowany. Ja tam nie wiem, ale pomyślałem, że
    może to prawda, a jak dwuosobowy dzielny patrol policji schodzi z drogi
    grupce pijanych kiboli to sam nieraz widziałem. Stąd ten tekst.

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2010-11-15 22:55:17
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Po co?
    Cóż ja ci na to mam odpowiedzieć...?
    Może aby spróbować zrozumieć dobrze treść?

    > Ja wiem, ze nakaz nie jest konieczny.
    Do czego? Do wtargnięcia bo może facio ukrywa dowody przestępstwa? Bo może
    istnieje uzasadnione podejrzenie, że czyjeś życie jest zagrożone? Bo trzeba
    bez zwłoki zrobić przeszukanie?
    Weź przestań. Ja wiem, że gliny łamią prawo, naciagają je, łżą na procesach,
    kryją się wzajemnie i swoich zwierzchników itp. itd.
    Ale w opisanej sytuacji, to już śmiechu warte. Wparują mu, bo co? Co potem
    nałżą prokuratorowi, żeby im to zatwierdził?

    > Usprawiedliwieniem jest podstawa do jego zatrzymania z uwagi na zacieranie
    > śladów i dowodów (właśnie to spożywanie alkoholu).
    Nie wiadomo czy popełnił przestępstwo. Brak uzasadnionego podejrzenia. Facet
    poszedł po dokumenty.

    --
    Jotte