  • 1. Data: 2010-11-14 08:28:34
    Temat: Mienie przesiedlenia sprzed 1945 roku
    Od: "Anstan" <a...@g...pl>

    Zamierzam sprowadzic przy okazji powrotu do Polski z USA moj dobytek, czyli
    tzw. mienie przesiedlenia. Procz mebli, odziezy, samochodu, narzedzi itd
    zamierzam zabrac ze Stanow moje ksiazki. W ciagu 25 lat mieszkania w USA
    nazbieralo sie tych ksiazek cale mnostwo ["I czegoz trzeba ci wiecej, jezeli
    masz biblioteke, a przy niej ogrodek!" - Cyceron]. Wsorod ksiazek jest okolo
    50 tytulow wydanych przed II Wojna Swiatowa, niektore licza sobie po 100 lat.
    Na wzorze listy mienia przesiedlenia jaka nalezy sporzadzic dla Urzedu Celnego
    [moj dobytek przyplynie do Polski w kontenerze] widnieje u dolu krotkie
    oswiadczenie, ktore bede musial podpisac, ze wsrod tego co zawiera moje
    mienie przesiedlenia nie ma narkotykow, broni palnej i..... przedmiotow
    wyprodukowanych przed 1945 rokiem. Narkotyki, bron palna - to rozumiem, ale
    tego ostatniego, czyli tych przedmiotow spzred 1945 roku nie pojmuje.
    Rozmiem, ze na wywiezienie z Polski przedmiotow wyprodukowanych przed 1945 r.
    nalezy miec specjalne zezwolenie, ale zeby tlumaczyc sie z wowozenia czegos
    takiego do Polski? To pzreciez dobrze dla Polski, ze ktos przywozi z zagranicy
    stare ksiazki i inne przedmkoty majace wartosc zabytkowa. Po co te ceregiele.
    Czy ksiazka sprzed 1945 roku np. Pamietniki Napoleona [4 tomy], lub Historia
    Wojny Secesyjnej w fotografiach wydane w 1911 roku sa niebiezpieczne jak
    wzmiankowane wyzej narkotyki i bron palna?
    Moze mi ktos z Was te prawna zagadke wyjasnic?
    Pozdrawiam Anstan
    P.S. Na wzorze widnieje naglowek, ze to wymog unijny, a wiec moze Bruksela nei
    zyczy sobie, ze do Polski przywozic z zagranicy cos starego? Zazdroszcza
    Polsce czy jak?

  • 2. Data: 2010-11-14 10:22:52
    Temat: Re: Mienie przesiedlenia sprzed 1945 roku
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Anstan" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > takiego do Polski? To pzreciez dobrze dla Polski, ze ktos przywozi z
    > zagranicy
    > stare ksiazki i inne przedmkoty majace wartosc zabytkowa. Po co te
    > ceregiele.

    Ale moze zle dla Stanow Zjednoczonych Ameryki Polnocnej...

    Pozdrawiam
    SDD