  • 1. Data: 2010-11-14 07:46:10
    Temat: robienie zdjec
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    Czy sasiad moze robic mi zdjecia,
    czesto wyciaga aparat i pstryka zdjecia mi i mojej
    rodzinie, mojej posesji,

    jest to postac publiczna,
    radny

    policjant twierdzi, ze nie ma prawa robic mi zdjec, ale z jakiego paragrafu
    nie ma tego
    prawa?
    robiac raz moze powiedziec, ze robil zdjecia ptaszka?

    czy ja moge chodzic po ulicy z aparatem i pstrykac zdjecia ludziom?

    wydaje mi sie ze mozna, ale nie mozna tego upubliczniac, a moze sie myle?

    pytanie 2
    czy moge umiescic na rogu bydynku kamere
    ktora bedzie monitorowala moja
    posesje, jest to nowy dom.
    moze lapac czesc posesji sasiada zlosliwego
    pytam bo nie chce miec z nim wiecej problemow niz mam

    dziekuje za pomoc najlepiej podparta paragrafami

  • 2. Data: 2010-11-14 08:12:58
    Temat: Re: robienie zdjec
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Sun, 14 Nov 2010 08:46:10 +0100, amir napisał, a ja na to:

    > dziekuje za pomoc najlepiej podparta paragrafami

    Paragraf 1, paragraf 2, paragraf 3.

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 3. Data: 2010-11-14 08:23:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 14.11.2010 08:46, amir pisze:
    > Czy sasiad moze robic mi zdjecia,

    W ogólności może. W szczególności można rozważyć czy np. są to zdjęcia
    robione przez szparę w firance, gdy akurat kąpiesz się nago w wannie.

    > robiac raz moze powiedziec, ze robil zdjecia ptaszka?

    No jak ptaszka to faktycznie możesz szukać jakiś paragrafów z okolic
    zboczeń seksualnych.

    > czy ja moge chodzic po ulicy z aparatem i pstrykac zdjecia ludziom?

    Możesz.

    > wydaje mi sie ze mozna, ale nie mozna tego upubliczniac,

    Czasami można, czasami nie można. Nie ma jednej odpowiedzi.

    > pytanie 2
    > czy moge umiescic na rogu bydynku kamere
    > ktora bedzie monitorowala moja
    > posesje, jest to nowy dom.

    Możesz.

    > moze lapac czesc posesji sasiada zlosliwego

    Może.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-11-14 08:24:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 14.11.2010 09:12, Olgierd pisze:

    > Paragraf 1, paragraf 2, paragraf 3.

    Umiem lepiej:

    §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2010-11-14 09:35:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Umiem lepiej:
    >
    > §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§

    A gdzie podparcie?

    --
    spp

  • 6. Data: 2010-11-14 09:59:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 14.11.2010 10:35, spp pisze:

    > A gdzie podparcie?

    No paragrafami. Moje paragrafy były na dole listu i podpierały cały
    tekst. Stanowiły jego fundament. Do tego były śliczne, równe, nie to co
    Olgierda. Na dole mają haczyki, żeby dobrze zakotwiczyć się w gruncie, a
    u góry są gotowe, żeby do nich cumować zbłąkane okręty.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-11-14 11:04:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "amir" <a...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > paragrafu nie ma tego
    > prawa?
    > robiac raz moze powiedziec, ze robil zdjecia ptaszka?

    Nie musi nic mówic,. Nie ma zakazu robienia zdjec tego, co sie legalnie
    moze zobaczyc.

    > czy ja moge chodzic po ulicy z aparatem i pstrykac zdjecia ludziom?

    Tak, mozesz. Co najwyzej jesli bedziesz blyskal fleszem albo robil tym
    zamieszanie, to "awaryjnie" mozna Ci zarzucic zaklócenie pozadku
    publicznego - ale to dosc naciagane.

    > wydaje mi sie ze mozna, ale nie mozna tego upubliczniac, a moze sie myle?

    Tu juz zasadniczo sie nie mylisz. Jesli zdjecie przedstawia Ciebie i nic
    wiecej, wiec nie jestes czescia calosci, to bez Twojej zgody nie mozna tych
    zdjec publikowac.

> [...]
    > posesje, jest to nowy dom.
    > moze lapac czesc posesji sasiada zlosliwego
    > pytam bo nie chce miec z nim wiecej problemow niz mam

    Mozesz spokojnie. Byle nie zagladala do jego okien, czyli nie stanowila
    tzw. podgladu.

    > dziekuje za pomoc najlepiej poparte paragrafami

    Ustawa o ochronie praw autorskich i pokrewnych. Nie chce mi sie szukac, ale
    rozdzial nosi tytul Ochrona wizerunku i jest to cos kolo 81 art.

  • 8. Data: 2010-11-14 11:13:45
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > Ustawa o ochronie praw autorskich i pokrewnych. Nie chce mi sie szukac,
    ale
    > rozdzial nosi tytul Ochrona wizerunku i jest to cos kolo 81 art.

    dziekuje serdecznie za odpowiedz,
    troche drazni z jego strony to nekanie ciaglym fotografowaniem

    jeden z policjantów stwierdzil, ze nie moze fotografofwac
    podchodzic to moze pod nekanie

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-11-14 11:40:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A gdzie podparcie?

    §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
    ^ ^
    Masz i podparcie :-)

  • 10. Data: 2010-11-14 11:43:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > troche drazni z jego strony to nekanie ciaglym fotografowaniem
    >
    > jeden z policjantów stwierdzil, ze nie moze fotografofwac

    To niech znajdzie pod to podstawe prawna. Chyba, ze chodzisz tam nago, w co
    watpie. Jak tak, to szukaj w Kodeksie Karnym art. 191a (tylko aktualny, bo
    przepis wszedl w zycie w czerwcu 2009 roku i wiele tekstów nie ma tej
    nowelizacji.

    Swoja droga podejdz do tego tak: Jakbys byla brzydka, to by Ci fotek nie
    robil. Widocznie mu sie podobasz.