  • 1. Data: 2007-05-14 20:50:21
    Temat: czas pracy zadaniowy
    Od: "niekompatybilna" <n...@o...pl>

    hmmm nie wiem czy dobra grupę wybrałam, ale zaryzykuje...

    pracuję w dużej agencji reklamowej... mamy czas pracy zadaniowy... czyli
    musze wywiazac sie z okreslonych zadan. Oficjalnie pracuje w godzinach 8-16
    ale i tak wszyscy siedzimy do wieczora bo mamy tyle roboty... teoretycznie
    mozemy nadliczbowe godziny odebrac sobie, ale nie ma w praktyce takiej
    mozliwosci, bo zrobimy tylko sobie nie na korzysc powodujac zaleglosci.
    kazdy z nas oblozony jest praca ponad mozliwosci wypracowania zadan w
    normalnym czasie 8 godzin dziennie... O wynagrodzeniu za nadgodziny nie ma
    mowy... jestesmy wszyscy mocno sfrustrowani i zmeczeni, ale pracowac trzeba
    bo o prace trudno...

    co mozemy zrobic? przeciez chyba łamane są nasze prawa?

  • 2. Data: 2007-05-14 21:02:27
    Temat: Re: czas pracy zadaniowy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2ai2b$l6b$1@news.onet.pl niekompatybilna
    <n...@o...pl> pisze:

> [...]
    > pracuję w dużej agencji reklamowej... mamy czas pracy zadaniowy... czyli
    > musze wywiazac sie z okreslonych zadan. Oficjalnie pracuje w godzinach
    Czy istnieje stosunek pracy (podstawa)?

> [...]
    > teoretycznie mozemy nadliczbowe godziny odebrac sobie, ale nie ma w
    > praktyce takiej mozliwosci, bo zrobimy tylko sobie nie na korzysc
    Nie sądzę.

    > kazdy z nas oblozony jest praca ponad mozliwosci
    > wypracowania zadan w normalnym czasie 8 godzin dziennie...
    Bywa.

    > O wynagrodzeniu za nadgodziny nie ma mowy...
    Oczywiście, że jest. Ale skoro tak uważacie, to chyba słusznie go nie macie.

    > jestesmy wszyscy mocno sfrustrowani i zmeczeni,
    > ale pracowac trzeba bo o prace trudno...
    Można pracować jako pracownik, można jako niewolnik. Wybór należy do was.

    > co mozemy zrobic?
    To przecież proste.
    1. Zapoznać się ze swoimi prawami i wyegzekwować je.
    2. Spowodować odpowiedzialność pracodawcy.

    > przeciez chyba łamane są nasze prawa?
    Na to wygląda.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-05-15 08:53:39
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 14 May 2007 23:02:27 +0200, Jotte napisał(a):

    > Czy istnieje stosunek pracy (podstawa)?

    To jest bardzo istotne by dalej móc w ogóle cokolwiek napisać.

    > Bywa.

    Ad meritum to zadaniowy czas pracy ma być ustalony przez pracodawcę w
    porozumieniu z pracownikiem.
    Zadaniowy czas pracy można stosować zawsze wtedy, gdy jest to uzasadnione
    rodzajem lub organizacją pracy albo miejscem jej wykonywania. W tym
    systemie zatrudniani są najczęściej pracownicy zajmujący samodzielne albo
    kierownicze stanowiska. Nie ma jednak przeszkód prawnych, aby system ten
    stosowany był wobec innych pracowników.
    Wprawdzie czas pracy pracowników zatrudnionych w zadaniowym systemie czasu
    pracy nie jest określony godzinowo, a tylko wymiarem zadań należących do
    ich obowiązków, nie oznacza to jednak, iż są oni zobowiązani do pracy bez
    żadnych ograniczeń. Zgodnie z kodeksem pracy zadania tych pracowników
    powinny być bowiem ustalone w taki sposób, aby mogli je wykonać w ramach
    ogólnych norm czasu pracy określonych w art. 129 k.p. Przepis ten ustala z
    kolei czas pracy, jako nie przekraczający 8 godzin na dobę i przeciętnie 40
    godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie
    rozliczeniowym nie przekraczającym 4 miesięcy. Zadania powinny więc zostać
    tak określone, aby pracownik, przy dołożeniu należytej staranności, miał
    obiektywną możliwość wykonania ich w tym czasie.
    Należy podkreślić, że w zadaniowym czasie pracy nie chodzi o powierzanie
    pracownikowi doraźnych zadań, np. na poszczególne dni pracy, lecz konieczne
    jest określenie zakresu tych zadań w akcie kreującym treść stosunku pracy,
    najczęściej w umowie o pracę lub w zakresie czynności danego pracownika.
    Zadaniowy czas pracy wprowadza się w sytuacji, gdy:

    o dla danej pracy jest utrudnione lub niemożliwe precyzyjne określenie
    momentu jej rozpoczynania i zakończenia,
    o niemożliwa jest kontrola czasu poświęconego wykonywaniu pracy,
    o praca może być wykonywana poza normalnym rytmem funkcjonowania zakładu
    pracy,
    o wykonanie pracy zależy od zmiennych, trudnych do przewidzenia
    okoliczności i uwarunkowań,
    o zapotrzebowanie na daną pracę jest zmienne,
    o decydującym czynnikiem dla wykonania pracy jest indywidualne
    zaangażowanie pracownika, a nie fakt jego uczestnictwa w pracy zespołowej.

    Jeżeli zaś pracownik wykonuje codziennie, w określonym przez pracodawcę
    czasie, polecenia swego przełożonego, to bez względu na stosowaną nazwę nie
    można przyjąć, by jego czas pracy określały zadania. Przy takim bowiem
    rozumieniu, wszyscy pracownicy zatrudnieni byliby w ramach zadaniowego
    czasu pracy, a przepisy o charakterze gwarancyjnym, regulujące normy czasu
    pracy pozbawione byłyby znaczenia.
    Zadaniowy czas pracy powinien być natomiast stosowany tam, gdzie nie ma
    potrzeby ustalania sztywnych granic czasowych przebywania pracownika na
    terenie zakładu pracy, a z uwagi na rodzaj powierzonej mu pracy uzasadnione
    jest, by sam określał on, w jakim czasie będzie realizować powierzone mu
    zadania.

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 4. Data: 2007-05-15 09:09:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1t578974pp185.5emytox0a751$.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

    Bardzo dobry i przydatny opis.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-05-15 19:32:33
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "niekompatybilna" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > trzeba
    > bo o prace trudno...
    >
    > co mozemy zrobic? przeciez chyba łamane są nasze prawa?

    Ja to nie rozumiem takich przypadków
    Jeśli jesteś ciapa która nie znajdzie innej pracy i sra ze strachu zeby
    tylko pracy nie stracic to co sie dziwisz?
    Trudno zeby pracodawca przychodził do Ciebie i pytał czy może zrobić część
    Twojej roboty
    Skoro uwazasz że pracujesz od 8 do 16 to wyjdz o 16 i juz
    w czym problem
    A jeśli się boisz konsekwencji to po co ten post i tak nic nie zrobisz bo
    będziesz miał pełne gacie.
    Trzeba podjąć decyzje

  • 6. Data: 2007-05-19 07:28:44
    Od: "niekompatybilna" <n...@o...pl>

    a czy ktos szczerze moze mi opisać ta sprawę?
    jak mozemy wyegzekwować swoje prawa i spowodować odpowiedzialność
    pracodawcy. Nasz szef powiedzial, ze nie ma mowy o placeniu za nadgodziny!
    :(

  • 7. Data: 2007-05-19 11:13:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2m8v8$1p0$1@news.onet.pl niekompatybilna
    <n...@o...pl> pisze:

    > a czy ktos szczerze moze mi opisać ta sprawę?
    > jak mozemy wyegzekwować swoje prawa i spowodować odpowiedzialność
    > pracodawcy.
    Przede wszystkim należy dopilnować rzetelnego ewidencjonowania czasu pracy
    (art. 85 §5, art. 149 §1 KP). Pilnować przestrzegania zapisu art. 131 §1 KP.
    Zażądać realizacji zapisów zawartych w art. 151^1 oraz art. 151^2 KP.
    Jeśli oszust się nie zastosuje - skarga do PIPy i ew. sąd pracy.
    Jako bonus nasłać skarbówkę, sanepid, powiadomić BSA - zresztą sami
    najlepiej wiecie na czym drania udupić.

    > Nasz szef powiedzial, ze nie ma mowy o placeniu za nadgodziny!
    On nie ma tu nic do gadania, on ma przestrzegać prawa.
    Ja bym go sprowokował do takich gadek przy włączonym dyktafonie.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-05-20 07:02:16
    Od: "niekompatybilna" <n...@o...pl>

    nic na niego nie działa... :( a my bezsilni jesteśmy.
    Jakieś pomysły?

  • 9. Data: 2007-05-20 07:07:38
    Od: "niekompatybilna" <n...@o...pl>

    niestety nie znam się wcale ale czy znasz jakie konkretny przepis mowiacy o
    wynagrodzeniu z nadgodziny i czasie pracy zadaniowym?

  • 10. Data: 2007-05-20 14:13:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2os3l$rmd$1@news.onet.pl niekompatybilna
    <n...@o...pl> pisze:

    > niestety nie znam się wcale ale czy znasz jakie konkretny przepis
    > mowiacy o wynagrodzeniu z nadgodziny i czasie pracy zadaniowym?
    Przecież podałem konkretne artykuły, wystarczy zadać sobie minimalny trud i
    przeczytać.
    Zadaniowy czas pracy można wprowadzić na podst. i w trybie art. 140 KP.

    --
    Jotte