  • 1. Data: 2007-05-14 21:33:10
    Temat: Problem nadgodzn
    Od: "Intercom" <i...@p...onet.pl>

    Szanowni Państwo,
    Pracodawca wymusił na mnie pracę w nadgodzinach wprowadzając jedno z
    bezsensownych zarządzeń. Ok wyraiłam na to zgodę. Pewnego dnia liczba
    nadgodzin wyniosła 8 godzin w związku z czym poprosiłam o dzień wolny (za
    nadgodziny nie ma wynagrodzenia) na to pracodawca obliguje mnie do wypisania
    inblanko wniosku o urlop. Pytam dlaczego ? asekuracja w liscie obecności
    jestem podpisana jako obecna w przypadku jakiegokolwiek wypadku wypełniają
    mój inblanko wniosek iż byłam na urlopie.
    I co Państwo na to ? ? ? Tak się teraz w Polsce dzieje i to nietylko w
    zakładach prywatnych

  • 2. Data: 2007-05-14 22:29:22
    Temat: Re: Problem nadgodzn
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2akiv$opl$1@node4.news.atman.pl Intercom
    <i...@p...onet.pl> pisze:

    > Pracodawca wymusił na mnie pracę w nadgodzinach wprowadzając jedno z
    > bezsensownych zarządzeń. Ok wyraiłam na to zgodę.
    Nie wymusił. Praca w godzinach nadliczbowych jest dopuszczalna w przypadkach
    i granicach określonych prawem pracy.

    > Pewnego dnia liczba nadgodzin wyniosła 8 godzin w związku z czym
    > poprosiłam o dzień wolny (za nadgodziny nie ma wynagrodzenia)
    Co za bzdury - oczywiście, że za pracę w nadliczbówkach jest wynagrodzenie.
    KP sobie poczytaj.

> [...]
    > liscie obecności jestem podpisana jako obecna w przypadku
    > jakiegokolwiek wypadku wypełniają mój inblanko wniosek iż byłam na
    Tylko idiota podpisuje cokolwiek in blanco, to chyba oczywiste.
    I tak samo oczywiste jest działanie bezprawne pracodawcy.
    Jeszcze bardziej oczywista jest reakcja, jaką pracownik powinien we własnym
    interesie wykonać.

    > Tak się teraz w Polsce dzieje i to
    > nietylko w zakładach prywatnych
    Czy ja wiem? Tak się dzieje wobec tych, którzy sobie na to pozwalają.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-05-15 16:59:37
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    > Czy ja wiem? Tak się dzieje wobec tych, którzy sobie na to pozwalają.

    Czy ja wiem. ?
    Tak sie dzieje w wielu zakladach, masz wybór, szukać innej pracy albo godzić
    sie na takie warunki.
    W małych miasteczkach pracodawaca łatwo wykorzysta sytuacje.
    taka pomoc.
    http://www.prawo.egospodarka.pl/5459,Rozdzial-V-Prac
    a-w-godzinach-nadliczbowych,1,44,1.html

    http://www.pracuj.pl/kariera-prawo-pracy-w-praktyce_
    3540.htm#top

  • 4. Data: 2007-05-15 17:13:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte pisze:

    > Co za bzdury - oczywiście, że za pracę w nadliczbówkach jest
    > wynagrodzenie. KP sobie poczytaj.

    No właśnie poczytaj. Jedną z możliwości jest czas wolny za nadgodziny
    (art. 151 [2] kp) i wtedy nie ma dodatkowego wynagrodzenia.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 5. Data: 2007-05-15 19:13:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2cppc$mk6$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Jedną z możliwości jest czas wolny za nadgodziny (art. 151 [2] kp) i wtedy
    > nie ma dodatkowego wynagrodzenia.
    Nic nowego.
    Generalną zasadą jest to, że za pracę w godzinach nadliczbowych przysługuje
    wynagrodzenie + odpowiedni dodatek (art. 151^1).
    Czasu wolnego można udzielić jako zamiennika wynagrodzenia w formie
    finansowej, czy też jak kto woli - wynagrodzenia w naturze. Przede wszystkim
    na wniosek pracownika.
    Udzielenie czasu wolnego bez wniosku pracownika wymaga spełnienia podanych w
    tym art. warunków i nie zawsze jest możliwe.
    Zresztą - jak zwać, tak zwać - praca w nadliczbówkach nie jest darmowa i
    forma wynagrodzenia jest sprawą drugorzędną.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-05-15 19:16:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2cotu$8sn$1@news.onet.pl BETON <b...@m...pl> pisze:

    > Czy ja wiem. ?
    > Tak sie dzieje w wielu zakladach, masz wybór, szukać innej pracy albo
    > godzić sie na takie warunki.
    To właśnie napisałem - godzić się na takie warunki, czyli pozwalać tak ze
    sobą postępować.
    Ale nie jest prawdą, że jedyne rozwiązania to szukanie innej pracy albo
    godzenie się na wykorzystywanie i łamanie swoich praw.
    Poza tym - skąd przekonanie, że w nowej pracy nie będzie podobnych
    nieprawidłowości? Tak więc nie tędy droga.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-05-15 19:52:17
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 15 May 2007 00:29:22 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >Co za bzdury - oczywiście, że za pracę w nadliczbówkach jest wynagrodzenie.
    >KP sobie poczytaj.
    Ustawa o sluzbie cywilnej mowi co innego :) Tylko wolne, bez
    mozliwosci wynagrodzenia.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 8. Data: 2007-05-15 19:58:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pq3k43dnujll0icnuuioiilujcm6k3j78o@4ax.com WAM

    ?

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-05-15 20:06:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte pisze:

    > Generalną zasadą jest to, że za pracę w godzinach nadliczbowych przysługuje
    > wynagrodzenie + odpowiedni dodatek (art. 151^1).

    Nie wydaje mi się żeby wynagrodzenie miało pierwszeństwo przed czasem
    wolnym.
    W istocie rzeczy o tym jaki będzie ekwiwalent za godziny nadliczbowe
    (wynagrodzenie czy czas wolny) decyduje pracodawca, w ramach danego
    okresu rozliczeniowego czasu pracy. Pracodawca nie ma tylko wyboru gdy
    nadgodziny są na końcu okresu rozliczeniowego.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 10. Data: 2007-05-15 20:39:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2d44u$o6j$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Pracodawca nie ma tylko wyboru gdy nadgodziny są na końcu okresu
    > rozliczeniowego.
    Nie tylko wtedy. Może wiązać go charakter wykonywanej przez pracownika pracy
    czy inne okoliczności.
    Przykład: pracodawca chce udzielić pracownikowi z tytułu nadgodzin czasu
    wolnego. Pracownik jest nieobecny w pracy (usprawiedliwiony, np. zwolnienie
    lekarskie) więc nie może skorzystać z ekwiwalentu w postaci czasu wolnego. W
    okresie usprawiedliwionej nieobecności upływa okres rozliczeniowy, w którym
    pracodawca musi rozliczyć nadgodziny w takiej czy innej formie.
    I co wtedy?

    --
    Jotte