  • 1. Data: 2007-05-14 20:16:14
    Temat: Podwyżka ceny przez developera - jak się ustrzec?
    Od: "Adaś N." <a...@f...onet.pl>

    Witam wszystkich.
    Mam ogromną prśbę. Właśnie developer, który ma wybudować dla mnie dom
    postanowił podnieść cenę dość znacząco;o(( O ile rozumiem że nie jest
    bezpodstawne biorąc pod uwagę wzrost cen materiałów to jednak chciałbym się
    ustrzec takich takich działań w przyszłości.
    Mam podpisaną umowę przedwstępną bez notariusza. Developer deklaruje że mogę
    zrezygnować a on zwróci zadatke x 2 w ciągu tygodnia.
    Ale jak napisałem jestem w stanie zrozumieć takie posunięcie.
    Czy mogę się jakoś zabezpieczyć?
    Myślałem o dwóch awariantach:
    1. W aneksie podnieść kwotę zadatku, aby się taki manewr mniej opłacał
    developerowi.
    2. Słyszałem coś roszczeniu wpisanym w hipotekę - nie wiem jak to dokładnie
    działa, może mi ktoś ten wariant dokładnie wyjaśnić co i jak.
    Dodam tylko że działka na której developrem ma wybudować dom jest jego
    własnością.
    Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi i kolejne sugestie.
    Pozdrawiam
    Adam